Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen pienipalkkainen työntekijä ja kannatan matalapalkka-aloja. Työstä pitääkin maksaa tuottavuuden mukaan ja palvelu/hoiva-ala ei tuota

Vierailija
01.08.2018 |

tienaan aika huonosti mittapuiden mukaan mutta en todellakaan sure sitä koska työni on tuottamatonta kiinteistöjen siivous ja puistotyötä ja kunnossapitoa.
Suomen talous ei todella kestä veroasteen nostoa jos haluamme pitää veronmaksajat suomessa vaan veroja tulee alentaa.
Tällaisesta työstä joka periaatteessa ei tuota yhteiskunnalle mitään vaan lisää kuluja ei tarvitsekaan maksaa liikaa
Se on oma syyni kun en ole opiskellut tarpeeksi
olen nyt aloittamassa ilta lukion ja ylioppilaaksi pääsyn jälkeen olen suunnitellut hakevani kaupalliselle alalle'
olen suunnitellut kyllä rahoittavani opisntoni itseettei yhteiskunnan tarvitse kustantaa opintojani

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule oikein pärjäämään lukiossa, koska kielioppi on noin hakusessa. Sorry!

Vierailija
2/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookoo, no mitä tekisit jos kukaan ei opiskelisi enää hoiva/palvelualoille eikä kukaan hoitaisi tai siivoaisi ketään eikä mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä kuin työstä kuuluu saada sellainen palkka että pärjää

Vierailija
4/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tahallisia kirjoitusvirheitä on tosi vaikea tehdä uskottavasti.

Vierailija
5/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä pitää maksaa sen kuormittavuuden mukaan. Se on korvausta menetetystä vapaa-ajasta. Mulle on ihan sama kuka mun työstä hyötyy rahallisesti tai hyötyykö kukaan, mä haluan kunnon korvauksen jos myyn vapaa-aikani tehdäkseni raskasta työtä. Henkisesti ja/tai fyysisesti.

Ps. Hoiva-alalla työskentelee myös korkeakoulutettuja ihmisiä, kuten hoitajia. Matala palkkataso ei aina tarkoita sitä etteikö työntekijä olisi käynyt korkeakoulua.

Vierailija
6/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tienaan aika huonosti mittapuiden mukaan mutta en todellakaan sure sitä koska työni on tuottamatonta kiinteistöjen siivous ja puistotyötä ja kunnossapitoa.

Suomen talous ei todella kestä veroasteen nostoa jos haluamme pitää veronmaksajat suomessa vaan veroja tulee alentaa.

Tällaisesta työstä joka periaatteessa ei tuota yhteiskunnalle mitään vaan lisää kuluja ei tarvitsekaan maksaa liikaa

olen nyt aloittamassa ilta lukion ja ylioppilaaksi pääsyn jälkeen olen suunnitellut hakevani kaupalliselle alalle'

olen suunnitellut kyllä rahoittavani opisntoni itseettei yhteiskunnan tarvitse kustantaa opintojani

Ja luulit olevasi fiksu ja hauska tällä sepustuksella? Laita se korkki kiinni ja mene nukkumaan. 

Vierailija
7/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä nyt kakkosen kommentin luettuani, että todellakin myös hoitotyö ja siivous yms. ovat tuottavia töitä omalla tavallaan. Jos niitä ei kukaan tekisi, kävisi myös suoraan tuottavan työn tekeminen aika hankalaksi tai jopa mahdottomaksi. Tuottavuutta ei voi laskea suoraan tuotetun kassavirran mukaan.

/5

Vierailija
8/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki työskentelee tonnin kuussa tuloilla niin valtion kassa on tyhjä  ja se tarkoittaa lisää lainaa. Jos olisi parempi työllisyys ja vähemmän ilmaistyöntekijöitä niin verotulotkin olisi ok. Ja kun vVeroja ei voi nostaa, koska Kokoomus, joten ratkaisuna otetaanpa lisää lainaa.Työttömistä kitisijöille, miettikääs, jos olisi täystyöllisyys..........ruuan  yms. hinta on sama kokkarille kuin duunarille. 

Vierailija
9/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ookoo, no mitä tekisit jos kukaan ei opiskelisi enää hoiva/palvelualoille eikä kukaan hoitaisi tai siivoaisi ketään eikä mitään?

Vahvat porskuttaisivat, heikot kärsisivät. Ikävää heikkojen ja sairaiden kannalta. Siivous voidaan hoitaa lähes kokonaan roboteilla.

Vierailija
10/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvat porskuttaisivat, heikot kärsisivät. Ikävää heikkojen ja sairaiden kannalta. Siivous voidaan hoitaa lähes kokonaan roboteilla.

Niimpä, onhan niitä robotti-imureita. Muutahan siivoukseen ei sisällykään kuin suurpiirteinen imurointi silloin tällöin. :D

Ja jos oikeasti olisi olemassa tehokkaita siivousrobotteja, jotka hoitaisivat homman yhtä huolellisesti kuin ihminen, niiden ylläpito- ja huoltokustannuksilla voitaisiin palkata ihan oikeita siivoojia. Kaikki maksaa.

/5

Vierailija
11/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ap kansantaloudellinen sivistys aika heikkoa, kun et osaa yhdistää T U O T T A V U U T T A siihen, että yhteiskunnassa, jossa palvelut pelaavat, myös tuottavuus kasvaa. Vastikäänhän oli tutkimus siitäkin, että maissa, joissa naiset ovat vapaassa asemassa, myös tuottavuus kasvaa.  Naisten vapaus kun tarkoittaa sitä, että heitä on opetus-, hoito-, siivous yms pienpalkkaisille palvelualoilla eivätkä kökötä kotona.  Jos meillä ei toimi opetus, ei ol emyöskään kasvamassa fiksuja ihmisiä tekemään fiksuja asioita. Jos meillä ei toimi terveydenhuolto,  ei ole terveitä ihmisiä töitä tekemään. Ja terveydenhuollossakin se paras tapa on ennaltahekäistä ja sitähän sinun mielesätsi tekee varmaan joku tuottamaton ammattiryhmä. 

Miten se sinun kaupalliselle alalle kouluttautuminen tuottavuutta parantaa? Laaja-alaista osaamistasi ap. 

Vierailija
12/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Tehkää työtä ilmaiseksi, että me osakkeenomistajat saamme enemmän voittoja. Arvostan. Muistakaa äänestää minua, olen saanut suomen ennennäkemättömään nousuun, työttömiä ei enää ole. Kuka muu on kyennyt samaan? Vaaleissa tavataan. T. Juha

Vierailija
13/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi taas, jonka kokoomus ja keskusta ovat aivopesseet! Typerää!

Vierailija
14/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perussuomalainen ja äänestän Timo Soinia

Vierailija
15/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työstä pitää maksaa sen kuormittavuuden mukaan. Se on korvausta menetetystä vapaa-ajasta. Mulle on ihan sama kuka mun työstä hyötyy rahallisesti tai hyötyykö kukaan, mä haluan kunnon korvauksen jos myyn vapaa-aikani tehdäkseni raskasta työtä. Henkisesti ja/tai fyysisesti.

Ps. Hoiva-alalla työskentelee myös korkeakoulutettuja ihmisiä, kuten hoitajia. Matala palkkataso ei aina tarkoita sitä etteikö työntekijä olisi käynyt korkeakoulua.

En mitenkään vähättele hoiva-alaa tai muuta alaa, mutta korkeakoulutus on hallinnollinen käsite. Jos suurin osa väestöstä on tarpeeksi lahjakkaita saamaan korkeakoulutuksen, ei korkeakoulutus ole niin ihmeellinen juttu. AMK:n läpi on laitettu ja paperit annettu käteen aika monenlaisille hiihtäjille; joukkoon mahtuu tavallisia, lahjakkaita ja aika hitaitakin ihmisiä. 

Vierailija
16/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan tuote on puhdas ympäristö. Kyllä siitä halutaan maksaa ja roskakuskeille maksetaankin parempaa palkkaa kuin naisvalta-alalla siivoaville, koska ette osaa vaatia van olette nöyriä.

Vierailija
17/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin matala-palkka-alalla ja se käteen jäävä summa, mikä esim.tunnin työnteosta jää, on kyllä naurettavan vähän niin monen ihmisen hoidon vastaamisesta. Ei kannata ainakaan niihin raskaimpiin paikkoihin tällä rahalla mennä. Niissä kun ollut, niin palkka sama kuin kevyemmissä paikoissa. Sen lisäksi menee selkä, olkapäät, polvet, mitä sitten hoidatat omalla pienellä palkalla vapaa-ajalla ja pahimmillaan jossain vaiheessa kituutat pienellä päivärahalla, jos työkyky sattuuu menemään ilman aikojaan. Monesti sitä miettii, mikä ihmeen järki tässä on. Itse lapsettomana pärjään kyllä palkalla ihan hyvin, mutta entä jos olisi työtön puoliso, pieniä lapsia jne? Lisäksi kun miettii työn muut haitat (vuorotyö, unirytmin muutokset, ei aikaa läheisille ym) niin ei paljoa naurata. Jokapäivä mietin, mikä olisi ala, mihin vaihtaisin ja mikä työllistäisi. Sitten kun sellaisen keksin, jätän tämän alan. Nytkin listassa pelkkiä yhden päivän vapaita. Ei paljoa palauta. Ei voi tehdä viikonloppureissuja tai mitään. Täällä olet nalkissa kuumassa kerrostalossa odottamassa uutta työvuoroa.

Vierailija
18/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mä olen kroonikko ja kannatan hoitopalveluiden leikkaamista. Mitäs menin sairastumaan. Olen myös työtön ja mielestäni työttömyystuet pitää poistaa. Kannatan TPS:ää ja sen pitäisi hävitä kaikki ottelunsa.

Vierailija
19/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niinkin, mutta palkat nousee itsestään siinä vaiheessa, kun siivoojia ei enää ole.

Vierailija
20/20 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuottava työ eli matala palkka.Tällöin matala palkka tulisi olla myös:lääkäri, poliisi, pelastaja.Eihän nämäkään "tuota" mitään. Eikun vaan maksamaan matalampi palkka matala-palkka-aloille (esim hoitotyö).Tulevaisuudessa (ja jo nyt Pääkaupunkiseudulla)suuri pula ammattikoulutuista hoitajista ja lastentarhanopettajista.Pula tulee vain pahenemaan tulevaisuudessa ja koskee koko maata.Pitäisi pikemminkin miettiä palkkojen nostamista, ja reilusti, jotta saataisiin houkuteltua nuoria alalla/aloille.