Tästä syystä suomalainen nainen ei löydä ulkomaalaista miestä
Koska me ollaan niin pirun itsenäisiä ja hyvä niin. Tuntuu siltä, niin kuin kaikkialla muualla maailmassa miehet odottavat naisten olevan edes jonkin verran passaavia, ulkonäkökeskeisiä, alistuvia äidinjatkeita. Pitää osata laittaa ruokaa, eikä pelkästään osata, vaan sen tekemistä myös vaaditaan. Sama homma siivouksen kanssa. Vastuu lastenhoidosta jää pääosin naiselle. Miehet odottavat naiselta alistuvuutta ja armotonta ulkonäkökeskeisyyttä. Nainen ei myöskään saisi juoda alkoholia, ei ainakaan humalatilaan asti. Pitää olla hoikka ja edustuksellinen. Ahdistavaa.
Kommentit (34)
Itselläni lähi-idästä mies. Hän vaatii seksiä päivittäin sekä ruoan täytyy olla hyvää. Näillä helteillä tuntikausien ruoanlaitto on raskasta, samoin jatkuva seksi. Ylipaino tekee helteestä todella hankalaa.
On myös mahdollista, että se ulkomaalainen mies onkin aivan ikionnellinen löydettyään sellaisen naisen, joka ei ole kuin aloittajan kuvauksessa. Ei se ole miehillekään helppoa noissa maissa olla perheen ainoa elättäjä ja tehdä useampaa duunia samaan aikaan, kun nainen vain keskittyy kynsihuoltoihin ja pyytää lisää rahaa shoppailuun ja lasten koulut maksavat kymmeniä tuhansia euroja vuodessa ja sen lisäksi maksaa kaikki muukin lastensa eläminen siihen asti, kunnes nämä joskus vasta about kolmekymppisinä muuttavat pois kotoa. Saatatpa joutua elättämään siinä samalla myös omat tai vaimosi vanhemmat, kun he ikääntyessään eivät enää pärjää omillaan ja hyvin usein muuttavat asumaan luoksesi.
Ai niin, paitsi ap:lla ei tainnutkaan olla ihan oikeasti kokemusta, millaista on asua vaikka jossakin näistä latinalaisen Amerikan maista, joissa tuo on edelleen arkipäivää. Tervetuloa tutustumaan. Saattaa olla että se meikkaamaton ja tylsä mutta urakeskeinen suomalaisnainen ei olekaan tuohon tilanteeseen kovin huono vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Eikö suomalaiset naiset ja miehet pariudu tilastojen perusteella suunnilleen yhtä paljon ulkkisten kanssa?
Jos puhutaan avioliitoista, niin kyllä. Jos kuitenkin puhutaan kaikista suhteista, niin naiset pariutuvat enemmän ulkomaalaisten kanssa. Naiset kuitenkin harvemmin menevät naimisiin kumppaninsa kanssa.
Mun mies on iranilainen, kurdi. Ollaan nyt oltu kolmisen vuotta yhdessä.
Hän on se, joka kokkaa useimmiten. Molemmat huolehditaan hygieniasta ja ulkonäöstä aika paljon. Olen aina tykännyt panostaa ulkonäköön, että en ole painostettu 😆.
Mulla on lapsi, ja huolehdin hänestä pääosin. Lapsella oma isä, jonka luona on säännöllisesti. Huomioi kyllä lapseni arjessa..Toki jos jotain lääkärireissuja tms niin mies käyttää ja maksaa. No muutenkin mies maksaa lähes kaiken..
Ei asuta vielä yhdessä, mutta ollaan useimmiten saman katon alla. Mulla käy siivooja kerran kuussa. Mutta tosiaan vaan sen kerran kuussa, että pääosin itse siivoan oman kotini, vaikka hän olis aina kyllä auttamassa. Tykkään itse siivota niin en anna autella paljoa.
Tykkää käyttää muhun rahaa, osti.mulle autonkin jne.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on iranilainen, kurdi. Ollaan nyt oltu kolmisen vuotta yhdessä.
Hän on se, joka kokkaa useimmiten. Molemmat huolehditaan hygieniasta ja ulkonäöstä aika paljon. Olen aina tykännyt panostaa ulkonäköön, että en ole painostettu 😆.
Mulla on lapsi, ja huolehdin hänestä pääosin. Lapsella oma isä, jonka luona on säännöllisesti. Huomioi kyllä lapseni arjessa..Toki jos jotain lääkärireissuja tms niin mies käyttää ja maksaa. No muutenkin mies maksaa lähes kaiken..
Ei asuta vielä yhdessä, mutta ollaan useimmiten saman katon alla. Mulla käy siivooja kerran kuussa. Mutta tosiaan vaan sen kerran kuussa, että pääosin itse siivoan oman kotini, vaikka hän olis aina kyllä auttamassa. Tykkään itse siivota niin en anna autella paljoa.Tykkää käyttää muhun rahaa, osti.mulle autonkin jne.
Niin ja kyllä juon alkoholia joskus niinkuin miehenikin. Ikinä ei ole mua ollut rajoittamassa
Nyt täytyy vanhana kyynikkona sanoa, että ihan kaikkea tekstiä en niele enää.
Miten voi olla, että kaikilla on vain täydellisiä avioliittoja? Yleensä eri kulttuurien välillä tulee joitakin yhteentörmäyksiäkin.
Yksi oli it-alalla, muiden ammateista ei puhetta. Iranin kurdi osti auton, hmm.
Näin täydellisiä avioliittoja eivät ole kaverini onnistuneet solmimaan ulkomaalaisten kanssa. Monenlaista ongelmaa tullut vuosien mittaan, vaikka on kyse akateemisista ihmisistä.
Tietohan tuo tunnetusti tuskaa.
Brittiläinen mies löytyy. En ole sliipattu, mutta minulla on aina siistit, istuvat vaatteet ja kevyt meikki kun ulos menen. Kotona en jaksa niin vaivautua vaan kuljen isoissa villasukissa ja teepparissa ihan tyytyväisenä.
En ole ihan perinteinen nainen, vaikka paljon perinteisiin tapoihin ja rooleihin liitettäviä asioita löytyy meidän parisuhteessa. Siivoan kyllä ihan mielelläni, mutta pääosin mies hoitaa auton, pihan, tiskit ja imuroinnin :D. No, ei ihan, mutta suurinpiirtein. Minulla alkaa siivo ahdistamaan aikaisemmin mitä miehellä, joten aika monesti hoidan "mieheni työt", koska hän ei vain ole hoksannut niitä aiemmin.
Lapsia ei ole vielä.
Vierailija kirjoitti:
Brittiläinen mies löytyy. En ole sliipattu, mutta minulla on aina siistit, istuvat vaatteet ja kevyt meikki kun ulos menen. Kotona en jaksa niin vaivautua vaan kuljen isoissa villasukissa ja teepparissa ihan tyytyväisenä.
En ole ihan perinteinen nainen, vaikka paljon perinteisiin tapoihin ja rooleihin liitettäviä asioita löytyy meidän parisuhteessa. Siivoan kyllä ihan mielelläni, mutta pääosin mies hoitaa auton, pihan, tiskit ja imuroinnin :D. No, ei ihan, mutta suurinpiirtein. Minulla alkaa siivo ahdistamaan aikaisemmin mitä miehellä, joten aika monesti hoidan "mieheni työt", koska hän ei vain ole hoksannut niitä aiemmin.
Lapsia ei ole vielä.
Ja tottahan meillä alkoholia kuluu, mutta tavoitteena ei ole hirveä känni.
Tottahan meilläkin on tullut paljon yhteentörmäyksiä, mutta ollaan myös löydetty toisemme monella tasolla. Alkuun yhteisen kunnollisen kielen puute häiritsi, mutta minä opin englantia paremmin ja mies opiskelee suomea ahkerasti. Muuten kulttuurilliset erot eivät ole kamalan isot. Toki minun on pitänyt opetella antamaan mieheni olla kohtelias. Minä kun olen "vahva itsenäinen nainen"; joka kantaa omat laukkunsa ja korjaa pyöränsä. Nykyään kyllä törkkään automaattisesti kassit miehelle kannettavaksi :D.
Suomalainen nainen ei ansaitse minkään maalaista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy vanhana kyynikkona sanoa, että ihan kaikkea tekstiä en niele enää.
Miten voi olla, että kaikilla on vain täydellisiä avioliittoja? Yleensä eri kulttuurien välillä tulee joitakin yhteentörmäyksiäkin.
Yksi oli it-alalla, muiden ammateista ei puhetta. Iranin kurdi osti auton, hmm.
Näin täydellisiä avioliittoja eivät ole kaverini onnistuneet solmimaan ulkomaalaisten kanssa. Monenlaista ongelmaa tullut vuosien mittaan, vaikka on kyse akateemisista ihmisistä.
Tietohan tuo tunnetusti tuskaa.
No toi aloitushan oli niin asenteellinen että tottakai siihen vastataan niin kuin vastataan. Voin minäkin tässä kertoa että ulkomaalainen mieheni ei ole alistava tai odota minun tekevän kaikkia kotitöitä. Tai muuta mitä aloituksessa oletettiin.
Asun Helsingissä ja lähes joka viikko joku ulkomaalainen tummaihoinen mies yrittää tulla juttelemaan mutta en ole kiinnostunut heistä
Mies on virolainen.
En jaa virolaista käsitystä sukupuolirooleista ja hyvin on mieskin oppinut tavoille :)
Ei kai toista oteta sen takia että se on ulkomaalainen, vaan siksi että se on sopiva seurustelukumppani. Kaikista maista löytyy myös niitä massasta poikkeavia yksilöitä, joiden kanssa ajatusmaailma mätsää siinä määrin, että hynttyyt voi laittaa yhteen.
Miten niin ei löydä? Jos istuisi vaan kotona passiivisesti eikä olis omaa rahaa, sitten voisi olla vaikeampi löytää.