Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moottoritiellä jotkut vaihtelevat koko ajan edestakaisin vasemman ja oikean kaistan väliä?

Vierailija
01.08.2018 |

En ymmärrä tuota ajotapaa. Normaalilla henkilöautolla jos ajaa, niin eikös kannata ajaa vasenta (eli nopeampaa) kaistaa koko ajan ja sitten tarvittaessa antaa tilaa ja siirtyä oikealle kaistalle, jos joku jolla on tosi kiire tulee perseeseen kiinni. Oikea kaistahan on täynnä rekkoja ja muita hitaampia ajoneuvoja joten eihän sillä kaistalla ole järkeä ajaa muuta kuin silloin, jos itse haluaa ajaa hitaampaa tai jos on kääntymässä moottoritieltä pois.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennesäännöt.

Vierailija
2/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry vain oikeanpuoleiselle kaistalle silloin kun et ohita ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla oikeasti ajokortti? Toivottavasti ei...

Vierailija
4/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirry vain oikeanpuoleiselle kaistalle silloin kun et ohita ketään.

Miksi näin pitää tehdä jos takaa ei ole kukaan tulossa näköetäisyydellä edes?

Jos aina ohituksen jälkeen siirtyy oikealle kaistalle, joutuu käytännössä ihan koko ajan siirtyilemään kaistojen välillä.

Ajoin Tampere - Helsinki väliä vakionopeudensäädin säädettynä 130km/h (todellisuudessa ehkä 125km/h). Ehkä noin kolme kertaa annoin sitten tietä kun vielä nopeampi ajoneuvo tuli taakse.

Vierailija
5/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt selvisi,kaltaisiasi idiootteja on runsaasti.

Vierailija
6/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pitäisi olla kolme kaistaa. Hidas rekkakaista, sitten normaalikaista ja sitten ohituskaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry vain oikeanpuoleiselle kaistalle silloin kun et ohita ketään.

Miksi näin pitää tehdä jos takaa ei ole kukaan tulossa näköetäisyydellä edes?

Jos aina ohituksen jälkeen siirtyy oikealle kaistalle, joutuu käytännössä ihan koko ajan siirtyilemään kaistojen välillä.

Ajoin Tampere - Helsinki väliä vakionopeudensäädin säädettynä 130km/h (todellisuudessa ehkä 125km/h). Ehkä noin kolme kertaa annoin sitten tietä kun vielä nopeampi ajoneuvo tuli taakse.

Pitäisköhän sun ajaa kortti uudelleen.

http://www.ajokorttikoulu.fi/materiaalit/lait/merkit.htm?7a.htm

Vierailija
8/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä ja minä. Ja nopeusrajoitukset ja liikennesäännöt on muille. Minä minä.  :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo ajaan selvästi yli nopeusrajoituksen, miksi pitää siltikin olla oikea kaista koko ajan vapaana? (Hälytysajoneuvot on tietysti sitten eri asia)

Vierailija
10/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohittaakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti pitäisi olla kolme kaistaa. Hidas rekkakaista, sitten normaalikaista ja sitten ohituskaista.

Saksassa on kolme kaistaa (ainakin joisssain paikoissa).

Vierailija
12/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohituksen jälkeen siirrytään takaisin oikealle kaistalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jo ajaan selvästi yli nopeusrajoituksen, miksi pitää siltikin olla oikea kaista koko ajan vapaana? (Hälytysajoneuvot on tietysti sitten eri asia)

Siis vasen kaista vapaana tarkoitin.

Vierailija
14/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohituksen jälkeen siirrytään takaisin oikealle kaistalle.

Ehkä sääntöjen mukaan näin, mutta en ihan ymmärrä mitä järkeä tuossa on jos oikea kaista on täynnä rekkoja ja muita hitaampia ajoneuvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pk-seudulla se hitaammille tarkoitettu kaista vetää joskus nopeammin ja päinvastoin. Mutta samaa mieltä kaistanvaihtajisa muuten olen. Ovat hoppuhousuja ja kuumakalleja, jotka aina yrittää päästä nopeammalle kaistalle ja vaarantavat sillä muiden turvallisuuden.

Vierailija
16/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohituksen jälkeen siirrytään takaisin oikealle kaistalle.

Ehkä sääntöjen mukaan näin, mutta en ihan ymmärrä mitä järkeä tuossa on jos oikea kaista on täynnä rekkoja ja muita hitaampia ajoneuvoja.

No eihän oikealle kaistalle palata jos se on täynnä rekkoja :D Silloin jatketaan ohitusta.

Jos kaista on vapaa, silloin ohituksen jälkeen siirrytään takaisin oikealle.

Vierailija
17/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry vain oikeanpuoleiselle kaistalle silloin kun et ohita ketään.

Miksi näin pitää tehdä jos takaa ei ole kukaan tulossa näköetäisyydellä edes?

Jos aina ohituksen jälkeen siirtyy oikealle kaistalle, joutuu käytännössä ihan koko ajan siirtyilemään kaistojen välillä.

Ajoin Tampere - Helsinki väliä vakionopeudensäädin säädettynä 130km/h (todellisuudessa ehkä 125km/h). Ehkä noin kolme kertaa annoin sitten tietä kun vielä nopeampi ajoneuvo tuli taakse.

Pitäisköhän sun ajaa kortti uudelleen.

http://www.ajokorttikoulu.fi/materiaalit/lait/merkit.htm?7a.htm

Ap on oikeassa. Ei ole mitään syytä palata oikealle kaistalle jos se on täynnä raskasta liikennettä. Nämä autokoulun mukaan ajavat ovat riski kun ennen ohitusta ajetaan aivan rekan perään kiinni ja tullaan oikealla kaistalla ohittavien eteen yhtäkkiä. Toinen on suomalaisten junttien vaikeus antaa vaihtaa kaistaa. Vaikka aikeen ilmaisee vilkulla on mentävä melkein väkisin väliin. Tämä ilmiö on varsinkin pk seudulla. Eikö suomikollo ymmärrä että kaistanvaihto on sallittua. Suomessa näkyy liikennesäännöissäkin että ne ovat maalaisjunttien laatimia.

Vierailija
18/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään siirry oikealle ennenkuin katson itselle sopivan välin. Saatan ajaa siis kilometritolkulla vasenta. Ja en, en ole edessäsi tien tukkona. Ajan aina väh. 20 km/h ylinopeutta.

Vierailija
19/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pk-seudulla se hitaammille tarkoitettu kaista vetää joskus nopeammin ja päinvastoin. Mutta samaa mieltä kaistanvaihtajisa muuten olen. Ovat hoppuhousuja ja kuumakalleja, jotka aina yrittää päästä nopeammalle kaistalle ja vaarantavat sillä muiden turvallisuuden.

Jo ensimmäinen antoi sulle vastauksen.

Vierailija
20/23 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry vain oikeanpuoleiselle kaistalle silloin kun et ohita ketään.

Miksi näin pitää tehdä jos takaa ei ole kukaan tulossa näköetäisyydellä edes?

Jos aina ohituksen jälkeen siirtyy oikealle kaistalle, joutuu käytännössä ihan koko ajan siirtyilemään kaistojen välillä.

Ajoin Tampere - Helsinki väliä vakionopeudensäädin säädettynä 130km/h (todellisuudessa ehkä 125km/h). Ehkä noin kolme kertaa annoin sitten tietä kun vielä nopeampi ajoneuvo tuli taakse.

Pitäisköhän sun ajaa kortti uudelleen.

http://www.ajokorttikoulu.fi/materiaalit/lait/merkit.htm?7a.htm

Ap on oikeassa. Ei ole mitään syytä palata oikealle kaistalle jos se on täynnä raskasta liikennettä. Nämä autokoulun mukaan ajavat ovat riski kun ennen ohitusta ajetaan aivan rekan perään kiinni ja tullaan oikealla kaistalla ohittavien eteen yhtäkkiä. Toinen on suomalaisten junttien vaikeus antaa vaihtaa kaistaa. Vaikka aikeen ilmaisee vilkulla on mentävä melkein väkisin väliin. Tämä ilmiö on varsinkin pk seudulla. Eikö suomikollo ymmärrä että kaistanvaihto on sallittua. Suomessa näkyy liikennesäännöissäkin että ne ovat maalaisjunttien laatimia.

Ja sä voit rikkoa liikennesääntöjä, jos sua huvittaa, että sellainen kaupunkilaistollo. (Jos se oikea kaista on täynnä, ei sinne tarvitsekaan palata, vaan ohittaa seuraava, mutta jos väli tulee, silloin on palattava oikealle kaistalle.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi