Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meksikoon yksin lasten kanssa?? Uskaltaisiko lähteä?

Vierailija
01.08.2018 |

Lapset 9 ja 12 v. Uskaltaisiko lähteä Meksikoon ihan johonkin lomakohteeseen (Playa del Carmen, Cancun tms.) lasten kanssa yksin? Onko se millainen maana, onko turvallinen matkakohde? Entä rannat, mikä olisi turvallinen ranta?

Olen pari kertaa yksin ollut lapsen tai lasten kanssa noissa Espanjan saarten lomakohteissa, mutta eroaako Meksiko niistä mainittavasti esim. siinä, uskallanko liikkua hotellialueen ulkopuolella vaaleana naisena vaaleiden lasteni kanssa siellä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi, itse en ainakaan halua tuoda yhtään rahaa noihin maihin missä on noin paljon ongelmia ja korruptiota...

Vierailija
2/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Jos seuramatkalle, niin ei siinä riskejä ole. Jos itse järjestät, niin sitten en ehkä lähtisi.

Vierailija
4/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri Meksikoon?

Vierailija
5/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Jos seuramatkalle, niin ei siinä riskejä ole. Jos itse järjestät, niin sitten en ehkä lähtisi.

Juu, jotain Tui tai Tjäreborg tms -pakettia ajattelin.

Toki, aika omatoiminenhan niissäkin saa nykyään olla. Lentokenttäkuljetukset ei aina mahdollisia koska reittilennot, mutta saahan noita takseja.

Ja opaspalvelut ei enää aina niin kiinteitä, voi olla että saa kiinni vain puhelimitse tai tekstiviestillä. Mutta olisi tämäkin joku back up lapsille, jos jotain vaikka minulle sattuisi.

Ollaan kyllä aika paljon matkustettu lasten kanssa varsinkin perheenä ennen eroa, eli sikäli ei ole heille uusi juttu.

ap

Vierailija
6/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri Meksikoon?

No keksin sen juuri kohteena, jossa olisi vielä kunnolla lämmintä esim. marras-joulukuussakin. Kanariallakin alkaa olla jo sellaista, noh, ok, mutta merivesi ei niin lämmintä. Haluan paikkaan jossa myös merivesi on todella lämmintä. Karibianmerellä on.

Thaimaasta en tykännyt yhtään joten ei sinne.

Vai mikä muu olisi sitten tuollainen paikka, jossa on hyviä rantoja, lämmintä merivettä, mutta myös jotain muuta oikeaa tekemistä tai nähtävää? (Kuten Meksikossa kiinnostaisi esim. joku inkakulttuuriretki.)

Ja matka ei saisi ihan tajuttoman hintainen olla, tuonne saisi ihan hyviin hotelleihin vielä n. 3000-4000 e matkoja yht. meiltä kolmelta. (Mahd. jopa AI.)

ap

Vierailija
7/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapset vaikuttaa lomakohteen turvallisuuteen?

Vai onko ideana, että lapsettoman aikuisen hengellä ei ole väliä.

Vierailija
8/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Paljon vaaroja.

Vierailija
9/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ensin selvittäisin asiaa tuntevien ihmisten kanssa oikeasti turvalliset alueet.

Vierailija
10/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaaleus ei ole siellä mikään juttu, suositut kohteet pursuavat amerikkalaisia.

Vierailija
11/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt ainakin vakuutus kaappausten varalle kun se on erittäin yleistä

Vierailija
12/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, on paikkoja missä aikuinen ihminen yksinään, tai pariskunta, liikkuu ihan ok. On paikkoja joissa myös vaalea nainen yksin lastensa kanssa liikkuu ihan ok. Ja on paikkoja, joihin ei ole järkevää varsinkaan vaalean naisen lastensa kanssa lähteä yksin, tai keskenään lastensa kanssa.

Meksikossa käyneet ehkä tietävät, olisiko nuo turistikohteet vastaavia turvallisuustasoltaan kuin Euroopankin turistikohteet.

Ja toinen tietysti on esim. rannat - onko niissä niin isot aallot että aikuisenkin vaikea uida, jolloin minun on vaikea valvoa lapsia, vai onko rantoja joissa helpompi uida?

ap

Vierailija
13/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksikossa ei oikein uskalla liikkua missään, joten en näe järkeä mennä sinne kun saman hotellissakökkimiskokemuksen saa paljon lähempääkin.

Vierailija
14/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti voi lähteä. Playa del Carmen on loistava kohde lapsiperheille. Turistialueet ovat turvallisia ja matkatoimistojen hotellit sijaitsevat erillisillä aidatuilla alueilla (eli kymmeniä hotelleja erikseen vartioidulla alueella, joissa jokainen kulkija tarkistetaan porteilla).

Ilmasto on talvella lämmin ja ilma on kuivaa, ei niin tukahduttavaa kuin esim. Thaimaassa. AI-paketit ovat oiva tapa lomailla lasten kanssa. Mahtavia retkikohteita myös lapsille, seikkailu/eläin/vesipuistoja. Aikuisille mahtavia Maya-intiaani kohteita. + valtavasti kaikkea nähtävää. Hotellialueilla esim. puolivillejä apinoita, delfiiniuinteja (ei tiukkapipoisille mielensäpahoittajille). Mahtava luonto hieman erilaisine eläimineen. Upeita liskoja, lintuja, nenäkarhuja, + muita erikoisia tapauksia.

Hotelleilla valtavat uima-allasalueet, yleensä aivan rannassa. Kilometrien hiekkarannat. Mahtavat seisovat pöydät, palvelut yötäpäivää, yleensä saa käyttää myös monen muun ympäröivän hotellien palveluja, eli ei tarvitse kököttää samalla altaalla vaan esim siirtyä 2 kilometriä ja palvelu pelaa samalla rannekkeella yhä. Hotellialueilta pääsee pois ja turistirysä PLC on tutustumisen arvoinen paikka lähellä. Turvallisella taksilla pääsee. Useita saaria myös venematkan päässä.

Meksiko on yleisesti turvaton maa ja muutammin osavaltioihin ei kannata missään tapauksessa matkustaa. Riviera Maya, johon myös PLC kuuluu, on kuitenkin todella turvallinen kohde verrattuna mihin tahansa suomalaiseten suosikkikohteeseen, esim Espanjaan ja Kanariaankin verrattuna.

Vierailija
15/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaarallisimmista maista turistille, kaappaukset hyvin yleisiä. Tuonneko meinaat lapset oikeasti viedä? 

Vierailija
16/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, on paikkoja missä aikuinen ihminen yksinään, tai pariskunta, liikkuu ihan ok. On paikkoja joissa myös vaalea nainen yksin lastensa kanssa liikkuu ihan ok. Ja on paikkoja, joihin ei ole järkevää varsinkaan vaalean naisen lastensa kanssa lähteä yksin, tai keskenään lastensa kanssa.

Meksikossa käyneet ehkä tietävät, olisiko nuo turistikohteet vastaavia turvallisuustasoltaan kuin Euroopankin turistikohteet.

Ja toinen tietysti on esim. rannat - onko niissä niin isot aallot että aikuisenkin vaikea uida, jolloin minun on vaikea valvoa lapsia, vai onko rantoja joissa helpompi uida?

ap

Meksikossa on hyvin erilaisia paikkoja. Erittäin turvallisia ja erittäin vaarallisia. Ota selvää, missä hyvin toimeentulevat amerikkalaiset käyvät, ja olet varmoilla vesillä. Ja unohda se vaaleus. Eivät ne ole meksikolaisia enemmistöltään nuo Meksikon turistikohteet.

Aallot riippuvat missä olet. Suoraan valtamerelle on aina valtavat aallot, mutta jo Meksikonlahden puoli on rauhallisempi.

Vierailija
17/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin pari vuotta sitten meksikolaiselta ystävältäni olisiko järkeä matkustaa yksin Meksikoon (olen 50+ paljon yksin matkustellut nainen) ja hän totesi, että vain ja ainoastaan noihin mainitsemiisi paikkoihin. Minua taas ei kiinnosta matkustaa hotellialueille ollakseni muiden turistien kanssa, joten toistaiseksi en lähtisi Meksikoon. Eikä puhettakaan, että veisin sinne lapsia.

Vierailija
18/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meksikossa ei oikein uskalla liikkua missään, joten en näe järkeä mennä sinne kun saman hotellissakökkimiskokemuksen saa paljon lähempääkin.

No kun ei lämpötilojen puolesta saa siihen vuodenaikaan :).

Sitä paitsi rakastan niitä pitkiä lentoja kaukokohteisiin :). Etenkin lasten kanssa. Oikeasti.

(Tehtyäni juuri elämäni kamalimman lomareissun uuden mieheni kanssa, todella kaipaan korjaavaa lomakokemusta ihan omien lasteni kanssa, jolloin tiedän että kaikki sujuu ja toimii ja meillä on mukavaa.)

ap

Vierailija
19/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seuramatkalla olevia kaapata Meksikossa ja harvemmin ulkomaalaisia muutenkaan, elleivät itse mene sotkeutumaan johonkin. Jos on turistimatkalla jossain näissä mainituissa paikoissa Meksikossa, niin riskit ovat pieniä. Itse menisin. Tässä ketjussa kommentoivat eivät tunne maata muuten kuin lehtijuttujen perusteella ja maalailevat isoja kauhukuvia maasta median perusteella. Itse asuinkin siellä pitkään ja kaikki ok.

Vierailija
20/35 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin talvella aurinkomatkojen matkalla Meksikossa. Meillä vielä pienemmät lapset kuin ap:lla. Suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän