Olen 33v ja minulla ei ole pankkitiliä
Kommentit (79)
Meinasin kysyä jotain mutta oletkin pelkkä 33-vuotias lapsi, et oikeassa maailmassa elävä aikuinen :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten jos tulevaisuudessa haluaa itsenäistyä tai rahahanat menee kiinni?
Olen itsenäinen varsin monella tapaa. Asun esimerkiksi omassa asunnossa, joskaan vuokranmaksaja en ole minä. Tykkään myös kokata ruokaa itse ja käydä pitkillä puistolenkeillä. Koen termin "rahahana" hieman loukkaavana, sillä en ole itse tätä elämäntapaa valinnut vaan veli ja vanhemmat itse haluavat minua elättää. En koe siinä mitään väärää, kun veljenkään työ ei ole semmoista raaskimista ja vanhemmat ovat eläkkeellä. Fyystistä työntekoa, byrokratiaa, pankkitilejä numeroineen sekä tylsää arkea ajatellen perheenjäseneni haluavat nähtävästi minulle vain parasta. Jos kuitenkin nämä "rahahanat" menevät kiinni, tiedän, että pankkitilin saa koska tahansa ja sinne voi alkaa kerryttämään sitten niitä omia tuloja. ap
Mitä tuloja ajattelit sinne sitten alkaa kerryttää ihan tuosta vaan?
-kyselee puoli miljoonaa työtöntä-
On mulla pari digitaalista alaa hallinnassa, jolla voisin mahdollisesti tienata. En vain ole jaksanut kun ei ole ollut tarpeen elämäntilanne huomioon ottaen. ap
Vierailija kirjoitti:
Meinasin kysyä jotain mutta oletkin pelkkä 33-vuotias lapsi, et oikeassa maailmassa elävä aikuinen :/
Söpöä että sinä määrittelet aikuisuuden rajat. :D ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap. Jatka samaan malliin!
Näin teen, ellei jotain yllättävää tule eteen. ap
Kuinka tuo pankkitilitön ja rahaton elämä käytännössä toimii? Käyt pyytämässä käteistä rahaa vanhemmiltasi aina ennen kuin lähdet ruokakauppaan? Tai kampaajalle tai hammaslääkäriin?
Entä kun sinun pitää esimerkiksi ostaa jotain kalliimpaa, huonekaluja, kodinkoneita, lomamatka? Saatko niitäkin varten rahat käteisenä?
Ja miten maksat laskusi? Siis vaikka sähkölaskun, puhelinlaskun, vakuutukset? Käyt maksamassa ne jossain konttorissa käteisellä?
Mitä teet sitten, jos vanhemmat ja veli kuolevat? Eli elämäsi rahoittaja poistuu. Vanhemmat melko varmasti kuolevat ennen sinua, jaksaako veli elättää sinua sitten eläkkeellään yksinään? Entä sitten jos velikin kuolee ennen sinua?
Matkustatko ikina? Ilman luottokorttia on jo vaikeaa matkustus joissain maissa, saati sitten kokonaan ilman maksuvalineita. Vai onko sinulla veljesi rinnakkaiskortti. Kaytko vaihtamassa toppakaupalla rahaa aina ennen ulkomaanmatkaa? Enta jos havitat rahat tai rahat loppuvat?
Kauanko olet ollut holhouksenalaisena?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tuo pankkitilitön ja rahaton elämä käytännössä toimii? Käyt pyytämässä käteistä rahaa vanhemmiltasi aina ennen kuin lähdet ruokakauppaan? Tai kampaajalle tai hammaslääkäriin?
Entä kun sinun pitää esimerkiksi ostaa jotain kalliimpaa, huonekaluja, kodinkoneita, lomamatka? Saatko niitäkin varten rahat käteisenä?
Ja miten maksat laskusi? Siis vaikka sähkölaskun, puhelinlaskun, vakuutukset? Käyt maksamassa ne jossain konttorissa käteisellä?
En, vaan käyn yhdessä aina veljeni ja vanhempien kanssa kaupassa tai minne sitten olisikaan tarkoitus mennä. Tällöin tehdään kaikkien ostokset. Tämä pätee silloinkin, kun on jotain kalliimpaa ostettavaa. Puhelinliittymä ja sähkösopimus eivät ole nimissäni. Asuntoa ei ole vakuutettu. ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet sitten, jos vanhemmat ja veli kuolevat? Eli elämäsi rahoittaja poistuu. Vanhemmat melko varmasti kuolevat ennen sinua, jaksaako veli elättää sinua sitten eläkkeellään yksinään? Entä sitten jos velikin kuolee ennen sinua?
En mieti näin ikäviä asioita, vaan elän mieluummin hetkessä. ap
Vierailija kirjoitti:
Matkustatko ikina? Ilman luottokorttia on jo vaikeaa matkustus joissain maissa, saati sitten kokonaan ilman maksuvalineita. Vai onko sinulla veljesi rinnakkaiskortti. Kaytko vaihtamassa toppakaupalla rahaa aina ennen ulkomaanmatkaa? Enta jos havitat rahat tai rahat loppuvat?
En matkusta, Suomi riittää. :) Kertaakaan ei ole käynyt niin, että ne rahat olisivat jonnekin "hävinneet" kun en muutenkaan koskaan kanna montaa seteliä mukanani; perheenjäsenet maksavat ruokaostokset yms. ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulla on ylipainoa?
Ei niin paljoa, harrastan paljon liikuntaa. :) ap
Eli kun lähdet kampaajalle tai hammaslääkäriin, vanhempasi ja veljesi tulevat mukaan? Ja koko porukalla käytte ruokakaupassa.
Hitto, pakko myöntää että lankesin tähän provoon ihan oikeasti. Tätä se helle teettää.. :D
Sinä saisit vähimmäisetuudet sosiaalitukina jos olisi pankkitili minne etuudet maksettaisiin.
Käytännössä asumiskulujen jälkeen rahaa elämiseen n 490e/kk. Jos sulla on vuokra-asunto siihen saa asumistuen. On tyhmää olla ilman pankkitiliä.
Onko sinulla käynyt mielessä että olette hmmm... hyvin erikoinen perhe? Onko veljelläsi omaa perhettä ( vaimo ja lapsia)? Mitä hänen oma perheensä tuumaa tästä järjestelystä?
Hyväksyvätkö vanhempanne seurustelusuhteet, jos olette sinkkuja?
Porvoossa eletään ilman pankkitiliä.
Vierailija kirjoitti:
Eli kun lähdet kampaajalle tai hammaslääkäriin, vanhempasi ja veljesi tulevat mukaan? Ja koko porukalla käytte ruokakaupassa.
Hitto, pakko myöntää että lankesin tähän provoon ihan oikeasti. Tätä se helle teettää.. :D
En tajua mitä ihmeellistä on mennä porukalla kauppaan. Kerro sinä toki. ap
Koulutukset ovat jääneet toiseen asteeseen, eikä työpaikkaakaan ole. Suurin osa toisen asteen jälkeisistä koulutusaloista on tyhjän kanssa nyky-yhteiskunnassa, eli koulutus ei ole mikään indikoiva merkki menestyksestä tai tarpeellisista kyvyistä. ap