Olen 33v ja minulla ei ole pankkitiliä
Kommentit (79)
Miten elät? Maksetaanko palkka käteisenä?
Oletko kykenevä hoitamaan omia asioitasi?
Ei sulle sitten tule mistään rahaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljon sulla on rahaa?
60 euroa löytyy tuolta kukkarosta, enkä elä omilla rahoillani. En viitsi minkään vaivaisen 60 euron takia pankkitiliäkään lähteä perustamaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Miten elät? Maksetaanko palkka käteisenä?
Veli ja vanhemmat elättävät eli en saa palkkaa mistään. Veljellä on todella leppoisa työ hyvällä palkalla eli vietetään paljon aikaa yhdessä, joten ei ole vuosiin tuo työelämä, byrokratia saati pankit kiinnostaneet. ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko kykenevä hoitamaan omia asioitasi?
Riippuu asioista.
Virallisissa papereissahan riittää pelkkä henkilöllisyystodistus. Tietenkin netissä tarvitsee pankkitunnukset tunnistautuakseen, mutta en hoida virallisia asioita nettipalveluiden kautta. ap
voi voi kirjoitti:
Ei sulle sitten tule mistään rahaakaan.
En elä omilla rahoillani, eli ei tuolla ole merkitystä. Ehkä vielä joskus tulevaisuudessa? ap
Onko sinulla joku diagnoosi? Jos, niin mikä?
Eivätkö vanhempasi ole avanneet sinulle esim. säästötiliä kun olit lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla joku diagnoosi? Jos, niin mikä?
Rahavapaa elämä? :D vitsi vitsi...
Ei vaan ihan tosissaan, oma valinta tämä on. Ehkä joskus tulevaisuudessa vielä, saa nähdä. Nyt ei ole käynyt mielessä, että tarvitsisin juuri tähän hätään pankkitiliä mihinkään. ap
Vierailija kirjoitti:
Eivät avanneet. Sain lapsena rahat ym. kokonaan käteisenä. ap
Entä sitten jos tulevaisuudessa haluaa itsenäistyä tai rahahanat menee kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät avanneet. Sain lapsena rahat ym. kokonaan käteisenä. ap
Sain minäkin käyttörahat, mutta säästötilille säästettiin esim. ajokorttiin. Varsinaisen pankkitilin sain 14-vuotiaana.
Kuulostat ihan sedältäni, häntäkin ovat varakkaat vanhemmat ja sisarukset (joihin isäni ei kuulu) paaponeet koko elämän. Mitään ei ole ikinä minkään suhteen tarvinnut itse tehdä.
Sinulla ei ilmeisesti ole mitään koulutusta? Eikä työpaikkaa? Mitä olet nämä 33 vuotta puuhaillut?
Vierailija kirjoitti:
Olen itsenäinen varsin monella tapaa. Asun esimerkiksi omassa asunnossa, joskaan vuokranmaksaja en ole minä. Tykkään myös kokata ruokaa itse ja käydä pitkillä puistolenkeillä. Koen termin "rahahana" hieman loukkaavana, sillä en ole itse tätä elämäntapaa valinnut vaan veli ja vanhemmat itse haluavat minua elättää. En koe siinä mitään väärää, kun veljenkään työ ei ole semmoista raaskimista ja vanhemmat ovat eläkkeellä. Fyystistä työntekoa, byrokratiaa, pankkitilejä numeroineen sekä tylsää arkea ajatellen perheenjäseneni haluavat nähtävästi minulle vain parasta. Jos kuitenkin nämä "rahahanat" menevät kiinni, tiedän, että pankkitilin saa koska tahansa ja sinne voi alkaa kerryttämään sitten niitä omia tuloja. ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan sedältäni, häntäkin ovat varakkaat vanhemmat ja sisarukset (joihin isäni ei kuulu) paaponeet koko elämän. Mitään ei ole ikinä minkään suhteen tarvinnut itse tehdä.
Ensinnäkään, en koe että työnteko tai pankkitilien kanssa pelleily on mikään velvollisuus tai merkki vastuullisuudesta. Teen paljonkin vastuullisia asioita yksin asuvana ihmisenä. Se on helppo olettaa ihmisestä vaikka mitä, kun oma elämä eroaa toisen elämästä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsenäinen varsin monella tapaa. Asun esimerkiksi omassa asunnossa, joskaan vuokranmaksaja en ole minä. Tykkään myös kokata ruokaa itse ja käydä pitkillä puistolenkeillä. Koen termin "rahahana" hieman loukkaavana, sillä en ole itse tätä elämäntapaa valinnut vaan veli ja vanhemmat itse haluavat minua elättää. En koe siinä mitään väärää, kun veljenkään työ ei ole semmoista raaskimista ja vanhemmat ovat eläkkeellä. Fyystistä työntekoa, byrokratiaa, pankkitilejä numeroineen sekä tylsää arkea ajatellen perheenjäseneni haluavat nähtävästi minulle vain parasta. Jos kuitenkin nämä "rahahanat" menevät kiinni, tiedän, että pankkitilin saa koska tahansa ja sinne voi alkaa kerryttämään sitten niitä omia tuloja. ap
Mitä tuloja ajattelit sinne sitten alkaa kerryttää ihan tuosta vaan?
-kyselee puoli miljoonaa työtöntä-
Paljon sulla on rahaa?