Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helle ja turvotus: Syö suolaa, auttaa turvotukseen. Älä syö suolaa, se turvottaa. Mikä se raja nyt on?

Vierailija
01.08.2018 |

Häh?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsköhän sitä ihan itse kokeilla ja ajatella, onnistuisko semmonen?

Vierailija
2/10 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on hemmetti yritetty... on rajattu suolan käyttöä ja ei mitään tehoa... lisätty suolaa ohjeiden mukaan, ei mitään tehoa. Turvottakoon nyt sit perkele. Vai onko mulla nyt joku munuaishäikkä. Kiva aloittaa uus duuni sen näköisenä, että ois dokannut koko kesän. Ehkä ei vituttais niin paljon, jos oiskin, mutta kun ei. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuuntele" kehoasi

Vierailija
4/10 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko auttaa muutama vähähiilarinen päivä? Sehän poistaa nestettä, ainakin alkuun.

Vierailija
5/10 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kehon puolelta kuuluu vaan huohotusta ja salakavala ääni "sä kualet tähän helteeseen senkin läski pöhönaama...". t. ap :'(

Vierailija kirjoitti:

"kuuntele" kehoasi

Vierailija
6/10 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet lakaavat ensi viikolla, toivottavasti ainakin. Sitten ei ole ainakaan helleturvotusta enää.

Vierailija
7/10 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suola varsinaisesti turvotukseen koskaan auta. Mutta jos hikoilee paljon helteessä, sitä tarvitsee määränsä ettei tule huono ja heikko olo.

Monella tuollainen kuumassa turvotustaipumus tulee 40 vuoden iän jälkeen, eikä sille voi oikein mitään. Samoin ylipaino tekee varsinkin sen, että jalkaterät ja nilkat voivat kuumassa turvota voimakkaastikin. Jollain on kyllä näitä nuoresta astikin ja ilman ylipainoa, mutta moni jolla ei ole ollut yllättyy, kun nelikymppisenä yhtäkkiä turpoaakin ilman muuta syytä kuin helle, ilman alkoholia, suolaa, tavallisesta poikkeavia hiilarimääriä.

Ilmiö on sinänsä ihan vaaraton, mutta toki vähän ikävän näköinen. Luontaisilla nesteenpoistajilla (joita saa valmisteinakin luontaistuotekaupasta) tai ravinnon muutoksilla asiaa voi auttaa, mutta toisinaan liian rajusta nesteenpoistosta taas tulee huonohko olo. Siksi itse olen 40 v iän jälkeen vaan hyväksynyt että helteellä painan 3-5 kg enemmän kuin muuten ihan turvotuksesta.

Vierailija
8/10 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on tosiaan + 40 eikä tämmöisistä hellekesistä ole kokemusta tämän rajapyykin saavutettuani... Kai se pitää luottaa siihen, että jonain aamuna, näiden ilmojen jälkeen, peilistä katsoo perunan sijaan kaunis suippoasvoinen perhonen ;D Mut ehkä hiilareita vois vähän vähentää.

ap

Vierailija
9/10 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suola varsinaisesti turvotukseen koskaan auta. Mutta jos hikoilee paljon helteessä, sitä tarvitsee määränsä ettei tule huono ja heikko olo.

Monella tuollainen kuumassa turvotustaipumus tulee 40 vuoden iän jälkeen, eikä sille voi oikein mitään. Samoin ylipaino tekee varsinkin sen, että jalkaterät ja nilkat voivat kuumassa turvota voimakkaastikin. Jollain on kyllä näitä nuoresta astikin ja ilman ylipainoa, mutta moni jolla ei ole ollut yllättyy, kun nelikymppisenä yhtäkkiä turpoaakin ilman muuta syytä kuin helle, ilman alkoholia, suolaa, tavallisesta poikkeavia hiilarimääriä.

Ilmiö on sinänsä ihan vaaraton, mutta toki vähän ikävän näköinen. Luontaisilla nesteenpoistajilla (joita saa valmisteinakin luontaistuotekaupasta) tai ravinnon muutoksilla asiaa voi auttaa, mutta toisinaan liian rajusta nesteenpoistosta taas tulee huonohko olo. Siksi itse olen 40 v iän jälkeen vaan hyväksynyt että helteellä painan 3-5 kg enemmän kuin muuten ihan turvotuksesta.

Kävin lääkärissä, ja jotain tuontyyppistä kertoi. Todellakin oli yllätys.

Vierailija
10/10 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla magnesiumia ja syödä paljon kasviksia ja hedelmiä suolalisäyksen sijaan. Turvotuksesta huolimatta pitää muistaa juoda riittävästi.