Avioitumisen ja nimenmuutoksen jälkeen; mitkä kaikki uusittavat kortit maksavat?
Niin? Tietenkin pitää uusia pankkikortti ja henkilökortti, sekä kaikki etukortit, Kelakortti yms. Mitkä tulevat yleensä automaattisesti? Mitkä pitää itse tilata (henkkareiden ohella)? Ja mitkä kaikki maksavat?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Oon niin saamaton että pankkikorteissa vieläkin tyttönimi. Otin hiljattain eron, pidän kuitenkin exän sukunimen että on ne kortit kai jossain vaiheessa uusittava XD
Kai sun pankkitili sentään on oikealla nimellä?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä nykypäivänä eneää suosittelisi nimen vaihtoa avioliitossa. Miksi ei vaan voida jatkaa omilla nimillään? Tällöin ei tulisi mitään muutosrumbaa, eikä tarvi opetella uuden nimen käyttöä, eikä tule sekaannuksia siitä että osa asioista on vanhalla nimellä tms.
Nykypäivänä nimen muutoksen hankaluus on vain lisääntynyt kun on paljon sähköisiä palveluita, joiden käyttä perustuu esimerkiksi sähköpostiin, joka usein on etunimi.sukunimi@jotain.joku.
Pitäkää nimenne, älkää muuttako niitä.
t. Isä
Se on ihan jokaisen oma asia, vaihtaako nimensä vai ei. Ei tarvinne isältä asiaa kysyttämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä nykypäivänä eneää suosittelisi nimen vaihtoa avioliitossa. Miksi ei vaan voida jatkaa omilla nimillään? Tällöin ei tulisi mitään muutosrumbaa, eikä tarvi opetella uuden nimen käyttöä, eikä tule sekaannuksia siitä että osa asioista on vanhalla nimellä tms.
Nykypäivänä nimen muutoksen hankaluus on vain lisääntynyt kun on paljon sähköisiä palveluita, joiden käyttä perustuu esimerkiksi sähköpostiin, joka usein on etunimi.sukunimi@jotain.joku.
Pitäkää nimenne, älkää muuttako niitä.
t. Isä
Se on ihan jokaisen oma asia, vaihtaako nimensä vai ei. Ei tarvinne isältä asiaa kysyttämän.
Joo ei mun isää hetkauta onko mulla hänen sukunimensä vai mieheni sukunimi vai äidinpuoleisen suvun nimi. Otan miehen sukunimen, jotta ollaan perhe. Perhe samalla nimellä.
Olen itse eronneiden vanhempien lapsi ja kerran oli samanaikaisesti kolme eri sukunimeä ulko-ovessa. Ei kiitos. -ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleisenä kommenttina kaikille vastanneille ja nimenmuutosta vastustaville; haluamme koko perheelle saman nimen. Kyllä, koko perheelle, sillä haluamme lapsia. Ei ole kyse mistään naisen alistamisesta. Minulle on enemmän kuin ok vaihtaa nimeä. Tarkoitus on pysyä yhdessä eikä enää vaihdella sen jälkeen. -ap
Niinhän ne kaikki sanoo, että ei tuu vaihtuu ja kuitenkin avieroprosentti on 50
Onnee vaan sitten pikkulapsivaiheeseen, sitä tarvitsee PALJON, sillä se lapsi voi helposti olla sellainen joka EI nuku koko yötä vielä yksivuotiaanakaan ja jolla on koliikki ja joka huutaa kolme tuntia putkeen joka ilta kunnes nukahtaa. Oma kaksivuotias nukkui toissa kuussa 5 yötä putkeen klo 21.30-8, näistä yksikään ei ollut peräkkäisiä ja viime kuussa jopa kymmenen joista kaksi oli peräkkäistä yötä.
Meille ei tule lisää lapsia, en kestä yhtään enempää nukkumattomia öitä.
Parisuhde vielä jotenkuten hengissä, seksiä tosin ollut vain 4 kertaa lapsen syntymän jälkeen äitiyspakkauksen kumeista 6 kpl laskettuna eli niitä on kaksi vielä jälkellä. Ei vaan jaksa, hyvä kun edes pystyy arjen pyörittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon niin saamaton että pankkikorteissa vieläkin tyttönimi. Otin hiljattain eron, pidän kuitenkin exän sukunimen että on ne kortit kai jossain vaiheessa uusittava XD
Tiedäthän että jos kaupassa haluavat tarkistaa henkilöllisyytesi ja korttisi ja henkilökorttisi nimet ei täsmää, on kaupalla oikeus ottaa kortit pois ja SINÄ joudut maksamaan 250 euroa kortin pois ottamisesta. Palkkio kassalle että väärinkäytettyjä kortteja poistetaan käytöstä. Ei auta itku tuolloin.
Tarkistin, ja tuo maksu on 150 euroa suoraan puhtaana käteen asiakaspalvelijalle sinulta joten kannattaa ottaa yhteyttä pankkiin ja vaihtaa kortit oikealle nimelle.
Ei asiakaspalvelija tiedä että juuri sinä olitkin Möttönen vaikka nyt passissa lukee Virtanen. Eli on syytä epäillä että kortti on varastettu.
Melkein kaikki oli ilmaisia, kun vaihdoin sukunimeni pari vuotta sitten (huom! En ottanut miehen nimeä, vaan mummoni tyttönimen).
Passi ja ajokortti maksoi tietysti, mutta mielestäni mikään muu ei maksanut, ei pankkikorttikaan. Kelakortti tuli automaattisesti. Ja kaikki etukortit tuli kun vain ilmoitti nimen vaihtumisesta.
En edes harkinnut nimen vaihtoa naimisiin mennessäni. Minusta on ihan hullua ottaa miehen nimi, kun ei ole enää pakko.
Ihan yleisenä kommenttina kaikille vastanneille ja nimenmuutosta vastustaville; haluamme koko perheelle saman nimen. Kyllä, koko perheelle, sillä haluamme lapsia. Ei ole kyse mistään naisen alistamisesta. Minulle on enemmän kuin ok vaihtaa nimeä. Tarkoitus on pysyä yhdessä eikä enää vaihdella sen jälkeen. -ap