Mitä järkeä kehitysavussa on?
70 vuotta on työnnetty sinne miljardeja ja ainoa asia mitä on tapahtunut on kärsimisen lisääntyminen. Siellä oli 200 miljoonaa ihmistä ja se on sitten kehitysavun voimin noussut 1,2 miljardiin. Kolmannen maailman sodan tullessa suurin osa tulee kuolemaan, koska kestämätön järjestelmä ei enää anna ruokaa.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys vähenee vain jos ehkäisyvälineitä on saatavilla, niitä saa kulttuurissa käyttää ja nuoria tyttöjä pystytään suojelemaan raiskauksilta ja hyväksikäytöltä.
Nälkään kuoleminenkin ehkäisee aika tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sillä on saatu aikaiseksi ainakin koulutusta, puhdasta vettä ja ruokaa sekä terveydenhuoltoa niille alueille. Tämä kaikki apu johtaa parhaillaan syntyvyyden vähenemiseen ja ihmisten elintason paranemiseen joten kannatan ja lahjoitankin esim. Unicefille :)
Koulutetut lähetetään armeijaan töihin. Puhtaalla vedellä ja ruualla tehdään lisää ihmisiä kunnes on taas nälkä ja terveydenhuolto on olematonta. Syntyvyys ei vähene kuin Euroopassa ja itä-Aasiassa.
Syntyvyys vähenee kaikkialla maailmassa. Ota asioista selvää.
Globaalisti vähenee Itä-Aasian takia, mutta Afrikassa ihmisten määrä kasvaa.
Syntyvyys vähenee /= ihmisten määrä kasvaa. Syntyvyys vähenee globaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysavun pitäisi olla sellaista, että se olisi omaan panokseen sidottua. Eli että esim. jokin yritys saisi x-määrän tukea, mikäli laittaa itse x-määrän rahaa kiinni yritykseen. Näin tuki menisi heille, jotka oikeasti panostavat yritykseen ja joiden yrityksillä on mahdollisuus menestyä ja tuottaa rahaa kotimaahansa. Kehitysavun ongelma on petoksissa, korruptiossa ja kannattamattomien yritysten tukemisessa. Ei ole mitään järkeä kantaa vettä kaivoon.
Tulit juuri kuvanneeksi systeemin, jolla meillä rahoitetaan ohitusteitä, korkeita siltoja, junaratoja, metroja ja siltarumpuja. Siinä on vain se ero, että raha valuu maakuntiin hankkeisiin, jotka oikeasti ovat täysin kannattamattomia.
Multa on jotenkin mennyt ohi se, että maakuntiin rakennetaan metroja. Voisitko valaista tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sillä on saatu aikaiseksi ainakin koulutusta, puhdasta vettä ja ruokaa sekä terveydenhuoltoa niille alueille. Tämä kaikki apu johtaa parhaillaan syntyvyyden vähenemiseen ja ihmisten elintason paranemiseen joten kannatan ja lahjoitankin esim. Unicefille :)
Koulutetut lähetetään armeijaan töihin. Puhtaalla vedellä ja ruualla tehdään lisää ihmisiä kunnes on taas nälkä ja terveydenhuolto on olematonta. Syntyvyys ei vähene kuin Euroopassa ja itä-Aasiassa.
Syntyvyys vähenee kaikkialla maailmassa. Ota asioista selvää.
Globaalisti vähenee Itä-Aasian takia, mutta Afrikassa ihmisten määrä kasvaa.
Syntyvyys vähenee /= ihmisten määrä kasvaa. Syntyvyys vähenee globaalisti.
Joo tarkoitin syntyvyyden vähenemisellä ihmisten määrän laskua, kun vähän olen väsynyt. Afrikassa ihmisiä syntyy enemmän, mutta Kiina tasaa tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiisas! Lähes millä tahansa mittarilla mitattuna myös kehitysmaissa elämä on huimasti parantunut. Kannattais ottaa asioista selvää!
No joo diktaattoreille on saatu kaljamahat ja kiväärit on kullattu, mutta siihen se loppuukin.
Luetelepas nykydiktaattoreita.
Käytännössä koko Afrikka, koska valedemokratia toimii. Raha on kuitenkin eliitillä.
Eli et voi. Tämä selvä.
Tämän mukaan ehkä kolmasosassa Afrikan maista on diktaattori. Vähän uupuu koko Afrikasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiisas! Lähes millä tahansa mittarilla mitattuna myös kehitysmaissa elämä on huimasti parantunut. Kannattais ottaa asioista selvää!
No joo diktaattoreille on saatu kaljamahat ja kiväärit on kullattu, mutta siihen se loppuukin.
Käytännössä koko Afrikka, koska valedemokratia toimii. Raha on kuitenkin eliitillä.
Eli et voi. Tämä selvä.
Tämän mukaan ehkä kolmasosassa Afrikan maista on diktaattori. Vähän uupuu koko Afrikasta...
Ne ovat sitten "kuninkaita" ja "presidenttejä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et voi. Tämä selvä.
Ne ovat sitten "kuninkaita" ja "presidenttejä"
Joo :-)
Kyllä ei pitäis edes lukea näitä ketjuja missä jengi joka itse rypee yltäkylläisyydessä, mässäilee lihaa ja työntää sitä jopa roskikseen kertoo pokkana että toisille ihmisille ei pitäisi suoda edes puhdasta juomavettä tai kenkiä jalkaan. On ilmeisesti vaikeuksia asettua toisen ihmisen asemaan, minusta on ainakin ihan kiva saada esim. rokotukset tappavia tauteja vastaan, mutta köyhillehän näitä ei saisi antaa kun se on meiltä pois. Täyttä tuhlausta myös että lapset saavat oppia lukemaan, kirjoittamaan ja laskemaan. Tiedä vaikka pahimmillaan tästä avusta seuraa se että naiset saavat valita itse mitä pukevat päällensä, haluavatko saada lapsia ollenkaan ja pääsevät tienaamaan omaa rahaa joka mahdollistaa itsenäisen elämän. Ja koulutuksen turvin oppivat jopa auttamaan itse kansaansa eteenpäin, mutta sitähän emme halua, nääntykööt vaan sairauksiin, nälkään ja janoon. Oksettavaa itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysavun pitäisi olla sellaista, että se olisi omaan panokseen sidottua. Eli että esim. jokin yritys saisi x-määrän tukea, mikäli laittaa itse x-määrän rahaa kiinni yritykseen. Näin tuki menisi heille, jotka oikeasti panostavat yritykseen ja joiden yrityksillä on mahdollisuus menestyä ja tuottaa rahaa kotimaahansa. Kehitysavun ongelma on petoksissa, korruptiossa ja kannattamattomien yritysten tukemisessa. Ei ole mitään järkeä kantaa vettä kaivoon.
Tulit juuri kuvanneeksi systeemin, jolla meillä rahoitetaan ohitusteitä, korkeita siltoja, junaratoja, metroja ja siltarumpuja. Siinä on vain se ero, että raha valuu maakuntiin hankkeisiin, jotka oikeasti ovat täysin kannattamattomia.
Raha sijoitetaan sillä alueella missä se on syntynytkin. Kun taas rahojen syytäminen johonkin toiseen maanosaan ei ole kestävää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ei pitäis edes lukea näitä ketjuja missä jengi joka itse rypee yltäkylläisyydessä, mässäilee lihaa ja työntää sitä jopa roskikseen kertoo pokkana että toisille ihmisille ei pitäisi suoda edes puhdasta juomavettä tai kenkiä jalkaan. On ilmeisesti vaikeuksia asettua toisen ihmisen asemaan, minusta on ainakin ihan kiva saada esim. rokotukset tappavia tauteja vastaan, mutta köyhillehän näitä ei saisi antaa kun se on meiltä pois. Täyttä tuhlausta myös että lapset saavat oppia lukemaan, kirjoittamaan ja laskemaan. Tiedä vaikka pahimmillaan tästä avusta seuraa se että naiset saavat valita itse mitä pukevat päällensä, haluavatko saada lapsia ollenkaan ja pääsevät tienaamaan omaa rahaa joka mahdollistaa itsenäisen elämän. Ja koulutuksen turvin oppivat jopa auttamaan itse kansaansa eteenpäin, mutta sitähän emme halua, nääntykööt vaan sairauksiin, nälkään ja janoon. Oksettavaa itsekkyyttä.
Narulla ei voi työntää.
Kukaan ei ole kieltänyt heitä kehittämästä itseään, haluja vaan puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narulla ei voi työntää.
Kukaan ei ole kieltänyt heitä kehittämästä itseään, haluja vaan puuttuu.
Ja heti tulikin edellä kuvattu vattuilemaan...
Ei mitään järkeä.
Se pitää yllä korruptoituneita rakenteita ja passivoi. Sen sijaan niiden kanssa pitäisi käydä kauppaa. Se nostaa maiden johtoon yritteliäitä ihmisiä, ja raha rakastaa rauhaa.
Siksi, kun kehitysapu on tärkeää länsimaiden höpöstelijöiden suojatyöpaikoille. Onhan se pikku humanistin kiva päästä tekemään jotain proggista ulkomailla sen sijaan, että on työttömänä kotimaassa ilman mahdollisuutta hipsteröintiin ja selfieihin kansainvälisellä kentällä. Lisäksi saa kunnon egotripin siitä, kun tekee niin tärkeää auttamistyötä, että kukaan muu ei niin tärkeää teekään.
Kehitysapu ei ole kehitysmaita varten, vaan länsimaita varten. On helpompi hyväksyä nykyinenkin kehitysmaiden riisto sillä, että samalla heitä autetaan armopaloilla. Kehitysapu on lisäksi äärimmäisen rasistista: me länsimaalaiset täällä olemme päättäneet sen, miten teidän rassukoiden pitää kehittyä. Ei meille kelpaa se, että kehittyvät maat kehittyisivät itse omaa tahtia siihen suuntaan kuin haluavat, vaan meidän määräyksestä niiden pitää kehittyä meidän haluamaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Johan niitä on autettu kohta 100 vuotta eikä ne siltikään opi tekemään itsensä hyväksi mitään tai sitten ovat vain patalaiskoja.
Ei niitä pidä auttaa. Luonnon normaalia valintaa, jos jotain lajia liikaa, luonto harventaa.
Tylyltä kuulostaa, mutta näin vaan on. Ja muuri Afrikan ympärille, etteivät pääse pakoon. Leijonat syö, jos eivät nälkän ja kuumuuteen kuole.
Parisataa vuotta sitten tehtiin mustalle rodulle iso palvelus. Kuljetettiin tekemään työtä ja pois kivikauden elämästä. Ihan siitä syystä rotu jalostui jopa niin pitkälle, että yksi orjien jälkeläinen päätyi jopa USA:n presidentiksi. Jos orjakauppaa ei olisi ollut Barack Obamakin tonkisi toukkia jossakin viidakossa kaislahameessa ja väistelisi villieläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Parisataa vuotta sitten tehtiin mustalle rodulle iso palvelus. Kuljetettiin tekemään työtä ja pois kivikauden elämästä. Ihan siitä syystä rotu jalostui jopa niin pitkälle, että yksi orjien jälkeläinen päätyi jopa USA:n presidentiksi. Jos orjakauppaa ei olisi ollut Barack Obamakin tonkisi toukkia jossakin viidakossa kaislahameessa ja väistelisi villieläimiä.
Kuka orjien jälkeläinen päätyi USAn presidentiksi?
Barack Obaman isä syntyi Keniassa ja lähti stipendin saatuaan opiskelemaan Havaijin yliopistoon 50- luvulla (ja Harvardiin -60- luvulla). Obaman äiti puolestaan on valkoihoinen.
Syntyvyys vähenee vain jos ehkäisyvälineitä on saatavilla, niitä saa kulttuurissa käyttää ja nuoria tyttöjä pystytään suojelemaan raiskauksilta ja hyväksikäytöltä.