Onko ihosi pavunruskea ja kärventynyt?
Miltä tuntuu kun syksyllä rusketuksen alta paljastuu vaurioitunut iho? Ihmettelen rusketushulluutta, kun jokainen tietää syöpävaarasta. Onneksi paljon näkee myös maltillisen värisiä ihoja ja esim. lääkäri jolla kävin tänään oli täysin vaalea.
Kommentit (19)
Ei, koska olen pysynyt koko kesän neljän seinän sisällä. Muut näyttävät siltä kuin olisivat ulkomailla olleet. Minkäs teet raskauspahoinvoinnille.
Tosiaan, ei se rusketuskaan kovin kauan kestä joten onko tosiaan sen arvoista, että lisää syöpäriskiä ja rypistää ihoa. No, kukin tyylillään. Vanhemmista ihmisistä huomaa heti kuka on ollut auringonpalvoja ja kuka ei. Eikä puhuta mistään kasikymppisistä vaan ihan jo keski-ikäisistä.
Ei ole. Iho on vaalea. En välitä ruskettumisesta.
Vain hieman päivettynyt. En ole juurikaan ruskettunut kesän aikana vaikka paljon olenkin pihalla.
Ei, yhtä vaalea kuin talvellakin. En ota aurinkoa enkä vietä ulkona niin paljoa aikaa että ruskettuisin vahingossa.
Ei. Korkeintaan hieman päivettynyt jalkapöydistä. Pidän auringosta ja loikoilen mielelläni rannalla, mutta ihotyyppini ei rusketu ja käytän asianmukaista (spf 50) aurinkosuojaa. Tavoitteenani ei ole ruskettua.
Nuoret on suurimmaksi osaksi valveutuneita! Paljon näkee nuoria naisia joilla terve vaalea iho! Miehet jostain syystä punanaamaisia papuja...
On. Rusketun helposti ja tykkään olla ulkona, vaikka aurinkoa en koskaan otakaan.
Eipä tuota ole ehtinyt töissä neljän seinän sisällä möllöttäessa ruskettumaan.
Ei ole ollut ikinä. Rusketus on rahvaanomaista.
Nuoret näyttää hyvältä ruskettuneina mutta jestas kun tänäänkin tuli vastaan n. 60-vuotias punaisenruskea nainen, niin olin hetken iloinen omasta vaaleasta ihostani.
Jos tällaiset kesät jatkuu, nähdään räjähdysmäinen kasvu ihosyöpien ja maksakirroosin osalta.
En ole juurikaan ruskettunut. En viihdy auringossa ja jos on pakko olla ulkona läträän huolella 50 kertoimen aurinkovoidetta, sillä iho kärähtää noin 10 minuutisa muuten.
Ihmettelen ihmisiä, jotka selittävät, että voivat huoletta ottaa aurinkoa ja ruskistaa ihoa kun eivät pala. Se, että iho on ruskettunut, on jo merkki ihovauriosta. Palaminen sen sijaan on todella paljon hälyttävämpi merkki, mutta mikään ruskettuminen ei ole tervettä.
Kukaan ei näytä hyvältä överiruskeana, ei edes nuoret. Överiruskea lapsi tai nuori on vanhempansa laiminlyömä! Pahin porotusaika kuuluu olla varjossa ja iho kuuluu suojata!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihmisiä, jotka selittävät, että voivat huoletta ottaa aurinkoa ja ruskistaa ihoa kun eivät pala. Se, että iho on ruskettunut, on jo merkki ihovauriosta. Palaminen sen sijaan on todella paljon hälyttävämpi merkki, mutta mikään ruskettuminen ei ole tervettä.
Tämä ruskettuminen näkyy kyllä ihon kulahtamisena sitten myöhemmällä iällä. Esim sellainen räjähtäneen näköinen dekolteealue on aika järkyn näköinen.
Joo dekoltee ja kasvot kannattaa aina suojata sk 50 jos menee ulos!
Olen pensaspavun värinen.
T: pieni vihreä mies Marsista
Ei mutta päivettymiseltä en ole välttynyt. Ulkotöissä en pysty peittämään ihoani niin hyvin etten yhtään ruskettuisi.
Ei, vaan kalman kalpea koska en rusketu. Olen kateellinen niille jotka saavat väriä ihoonsa.