Käytättekö pikkuhousunsuojia paljon/usein?
Nykyisin käytän suojaa päivittäin. Aikaisemmin en tarvinnut käyttää kun ovulaation aikaan.
Mulle laitettiin kierukka ja se on lisännyt vuotoa tosi paljon,tuntuu että valuu kokoajan ja monta suojaa saa vaihtaa päivässä. Valkovuoto siis kyseessä, vuotoa tullut nyt parin kuukauden verran.
Kommentit (44)
Mä oon käyttäny pikkuhousunsuojia teini-iästä asti. Mä olen aina kosteena luonnostaan ja oon kokeillu olla ilmankin ei vaikuta eritykseen millään tavalla aina vuotaa yhtä paljon,eli mieluummin käytän pikkuhousunsuojia on paljon mukavampi olla. Suojat kyllä hautoo jos niitä ei vaihda tarpeeks usein, mä vaihdan suojaa tunnin-parin välein yleensä eli aina kun käyn vessassa.
En ikinä. Joskus pikkuhousut kastuu mutta se ei häiritse niin paljon että käyttäisin suojaa.
En enää. Ennen kytin oikeastaan aina, kun en luottanut siihen, että ei tule tiputtelua ja mitä jos enkat alkaa ku oon luennolla yms. Nykyään pillerit toimii loisavasti ja pitää menkat poissa, tiputtelua ei ole ollut herran aikoihin ja oon todennut, että mitä sitten, jos alushousuissa on pari tippaa verta en mä siihen kuole. Nyt en oo varmaan vuoteen käyttänyt kuin pari kertaa, kun on tuntunut vatsassa sellainen ennen menkkoja yleensä tuntunut nipistely.
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Nyt helteillä lähinnä pyllyhien vuoksi.
Kuulostaa äärettömän kiihottavalta...
Mä käytän avokkaissa imemään jalkahikeä. Tosi näppärät. Vaihdan päivittäin. Pehmentää myös hyvin. Kaikista pisimmät on parhaita tähän. Pysyy paikoillaankin hyvin. Ihan Niksi-Pirkka idea!
Ikävää, että sulla on tuollaista. Minä kun laitoin hormonikierukan, niin alle kuukauden kuluttua loppuivat kaikenlaiset vuodot ja kuukautiset kokonaan, ja nyt 6 vuotta myöhemmin tilanne on yhä sama.
Käytän päivittäin, koska olen aina niin märkä, varsinkin kierron keskivaiheilla, että ällöttää olla housut märkänä kokoajan. Kyllähän se sidekkin vähän ärsyttää, mutta ei voi mitään.
Gyne on tutkinut ja todennut ettei ole vikaa, yksilöllisiä eroja näissäkin asioissa on.
Joudun aika usein käyttää niitä ph:ta korjaavia emätinkapseleita, joten silloin aina on pakko käyttää. Kotioloissa (eli suurimman osan aikaa) käytän kestopikkuhousunsuojia, mutta ihmisten ilmoille laitan ihan kertakäyttöisen.
Työpaikkaihastus on niin kuuma että pakko kayttää..
Tamponin kanssa käytän ja menkkojen lopussa kun on vielä pieni vuoto mahdollista. Missään nimessä ei saisi alapäätään hautoa turhaan suojilla, parempi vaikka vaihtaa pikkarit useamman kerran päivässä tarvittaessa.
Työpäivinä ja urheillessa käytän eli käytännössä päivittäin, mutta näin on mukavampaa ei tule pöksyt märäks kun valuu siihen suojaan.
Käytän todellakin aina. Mulla on aina niin märkänä alapää että pakko pitää sen takia, en vois kuvitellakkaan lähteväni ihmistenilmoille ilman pikkuhousunsuojaa.
Olen niin onnekas että kellosta pystyy katsomaan menkkojen alkamisen, kuukuppi käytössä joten vuosiin ei ole tarvinnut siteitä, pikkuhousunsuojia tai tamppooneja miettiä tai ostaa, valkovuoto harvemmin häiritsevää mutta so what, aina ilman pikkuhousuja jos vaan mahdollista että paikat saa hengittää, varsinkin yöt
Pääosin käytän päivittäin, ainakin töissä, treeneissä ja yleensäkin ihmisten ilmoilla ollessa koska runsas kosteus kastelee pikkupöksyt ja joskus on jopa näkynyt farkuissaki märkä läiskä.
Kyllä käytän päivittäin. Valkovuotoa kuitenkin tulee joka päivä, ja oviksen aikaan todella runsaastikin joutuu vaihtamaankin sillon monesti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina. Eivät ole hiostavia eivätkä ärsytä herkkää ihoa, kun valitse oikeat tuotteet.
On vaan niin näppäriä kun vaihtaa vain pikkuhousunsuojan, ja samoja alushousuja ei tarvitse pestä joka päivä. En hikoile lähes ollenkaan, joten eiväthän alushousut likaannu. Valkovuotoakaan ei ole paljon mitään, joten yleensä menee vain yksi suoja päivässä.
Muten olen kotona ihan kommandona.[/quote siis mitä just luin 😀 mikset vaan voi vaihtaa niitä alushousuja joka päivä?! Ihminen kuitenki hikoilee jonkun verran ja osuuhan sun perseenreikäkin niihin kalsareihin xD
Mulle tulee jotenkin epäsiisti ja haiseva olo jos olen ilman suojaa... olenko epänormaali? Mulla valuu valkovuotoa lähes koko ajan (ei haisevaa) ja näin joutuisin vaihtamaan pikkareita parit päivittäin. Yöllä en pidä,enkä kotona vaan kodin ulkopuolella ja päivisin töissä.
Kyllä päivittäin. En tykkää olla sotkuisilla housuilla päivää. Joten on helpompaa vaihdella sitä suojaa kuin pikkuhousuja.
Käytän päivittäin. Kotona usein kestomallia, mutta ei se ole yhtä kiva kuin kertakäyttöinen - samalla lailla puuvillaisen suojan kanssa on kostea olo kuin pelkillä alushousuillakin. Töissä ja ihmisten ilmoilla siis "haudon" surutta alapäätäni.
Naiset ovat joskus todella sokeita sille, että meillä kaikilla tulee valkovuotoa tai kuukautisvuotoa eri määrä. Itsekin tajusin vasta nuorena aikuisena, että jotkut oikeasti ovat _kuivia_ normaalisti, ja vasta kiihottuminen saa kostumaan. Oma alapää on kostea 24/7, ja ilman suojaa valkovuoto kastelee pahimpina päivinä farkutkin haaroista märäksi. Samoin on ollut teinistä asti, eikä ole mistään tulehduksesta kyse - jotkut vain vuotavat enemmän, siinä se. Jonkun niukasti vuotavan on hyvä tulla siinä sanomaan, että ilmakylvyt ovat autuaaksi tekevä asia, ja sen kun käyt kerran päivässä suihkussa ja laitat aamulla puhtaat alushousut.
Käytän ennen menkkoja kun odotan niiden alkavan ja ovulaation aikaan koska sillon oon märkänä kokoajan ja kastuu päällihousutkin ilman suojaa, muuten ei oo tarvetta.