Tekeekö teidän 40+ -vuotiaat seksiä mieli melkein "koko ajan"? (Melkein joka päivä). Ja mitä kun uusi mies ei halua? :(
Pari vuotta sitten erosin, ja etenkin sen jälkeen on tehnyt kovasti mieli seksiä. Löysin itseni ihan eri tavalla. En tiedä voiko liittyä myös jotenkin ikään / hormonaalisiin muutoksiin / vapautumiseen / vähemmän stressaamiseen pikkuasioista?
Mutta nyt olen ihan hajalla ja sattuu ihan fyysisesti, kun uusi mieheni on niin haluton. (Varsinaista seurustelua reilu vuosi, muutama kk asuttu yhdessä).
Tuntuu että häntä tosi vähän kiinnostaa seksi.
Meillä on myös muita parisuhdeongelmia, ja nekin varmaan vaikuttaa. Itse tottunut että riitoja voi saada usein "laukeamaan" sovintoseksillä, pääsee edes toista lähelle, mutta hän ei toimi ollenkaan.
Olen alkanut varomaan mitään asioista juttelemista joista olisi tärkeä puhua uusperhettä ja uutta suhdetta rakentaessa, kun pelkään että alkaa riita. Sitten niitä asioita kertyy ja tulee entistä pahempi riita.
Viime kuukausina tuntuu että olen 98%:sti aina se joka tekee aloitteen, ja silti hän usein vain makaa ja nukkuu.
En saa öisin nukuttua kun tekee niin mieli, en saa illalla unta. Aamulla saatan herätä aikaisin ja neljä tuntia maata hänen vieressä odottaen että herää, josko saisi vähän hellyyttä... useimmiten ei.
Ja tietty tuntuu mitä enemmän yritän sitä vähemmän hän haluaa.
Nyt on ollut pakko jo vähän mainitakin asiasta, että kaipaan fyysistä läheisyyttä jne, mutta ei tunnu auttaneen.
Toisaalta olen itse ollut edellisessä pitkässä liitossa vähän samanlainen kuin hän nyt, eli tiedän myös sen miten inhottavaa on jos toinen painostaa tai "tunkee liian lähelle" kun haluaa vaan nukkua jne.
Päätän aina että odotan hänen aloitetta, mutta en vaan pysty.
Meillä oli seksiä ehkä n. 2 krt viikossa, tai ehkä kerran viikossa viime aikoina, sekin mun aloitteesta kun vaan yritän ja yritän (usein sekään ei silti toimi). Eli siis kuitenkin on ollut, ja varmaan monen mielestä vielä aika usein (jos verrataan monen perheen tilanteeseen jossa vanhempi suhde / pikkulapsiaikaa tms.)
Mutta näin uudessa suhteessa, kun vasta just muutettu yhteen, jotenkin kuvitteli että pitäisi olla oikea onnen kuherruskuukausivaihe. Mä kaipaisin seksiä ja läheisyyttä useammin, etenkin nyt kesällä kun oli loma ja olisi ollut aikaa. Mun vaan kerta kaikkiaan tekee mieli.
Mitä sitten vuosien päästä, jos nyt jo käyttäytydtään kuin 20v yhdessä ollut pari??
Ja harmittaa että nämä vuoteni menevät hukkaan, kun haluaisin nauttia ja antaa toiselle. Kun lopulta tekisi mieli.
Meillä tosiaan on paljon muitakin ongelmia... Mutta tämä saa mut erittäin erittäin erittäin turhautuneeksi nykyään, ja vaikka muista asioista puhuttaisiin vähän niin silti, tämä vetää pohjan niiltäkin asioilta missä edistytään.
En saa nukuttua ja työkykyni on kärsinyt johtuen kaikista ongelmista.
Kommentit (30)
Kiima vain lisääntyy. Haluan joka päivä paljon. Ei kaikilla lopu halut iän myötä, päin vastoin. Ihanaa seksiä monta tuntia päivässä, aivan taivaallista! N50+
On sulla ainakin yritystä..saada parisuhteessa hellyyttä...
Kyllä miehen pitäs kattoo kyllä peiliin kun ei lemmen puuhat miellytä..
En voi käsittää tuollasta miestä..
Ite oon + 50 ja mieli tekis harva se päivä mutt ei se auta kun toista ei hirveesti nappaa..omaan runkkuun joutuu tyytyyn monesti...
Sitt kun sen toisen saa innostuun ja saan vauhtiin ja huipulle se nukahtaa..ja mä jään haaveileen..näinkö täs taas kävi...
Kyll tekis mieli mennä vieraisiin..
Itsellä ihan samoin kuin aloittajalla kiima lisääntynyt iän myötä, ei jaksa enää stressata elämän "pikkuasioista", skidit kasvaneet jne. jne. Pitkän suhteen jälkeen erosin seksittömyyden takia ja etsin itselleni uuden miehen, olemme molemmat reilusti +40, lähempänä sitä seuraavaa tasalukua ; ) Meillä on seksiä aina, kun tavataan eli 2-3x/vko, jonain päivinä sitten kaksikin kertaa, jos yksi kerta ei vielä riitä. Jos joutuisin TAAS seurustelemaan haluttoman miehen kanssa, en jaksaisi sitä.
Mieti syvällä sisimmissäsi, oletteko varmasti toisillenne sopiva pari. Voit myös ottaa asian miehen kanssa puheeksi, että toivoisit enemmän seksiä ja jos hän suhtautuu siihen olankohautuksella, niin ehkä hän ei vaan sitten ole sinulle "se oikea"...pahoittelut : (
eikai nyt 40 vuotiaat enää seksiä harrasta?? liian vanhoja jo siihen hommaan
Vierailija kirjoitti:
Me olemme 40+ pari. Mies haluaa kuten ennenkin mutta itseäni ei jaksaisi enää kiinnostaa.
tömö vttutaa eniten. aktiivinen vaimo 10+ vuotta. nyt sanoo että tee sä aloite kun oo aktiivisempi. väkinäistä vääntämistä. halut vähentyny mulla ainaki saman pysyny. vttaa kun ei tee mieli pettää mutta aina isompana käy mielessä. terapiaa kai täs raahattava se.
Olin yli 10 vuotta pitkässä parisuhteessa itseäni 14 vuotta nuoremman miehen kanssa. Seksiä oli niin paljon kuin vaan jaksoi ja se oli ihan hyvääkin. Siihen tottui, eikä sitä oikein osannut ikävä kyllä silloin arvostaa. Nyt hävettää, että joskus tuli annettua ex-miehelle pakkejakin. Erosimme sitten muista syistä.
Erosta on nyt pari vuotta aikaa. Ajattelin "järkevästi", että kyllä joku oman ikäinen mies pitäisi olla. Kaksi parisuhdetta suht omanikäisen miehen kanssa nyt takana ja tässä kohtaa voin sanoa, että ei ikinä enää. Varmasti on miehiä, jotka vielä 45-vuotiana ovat kiinnostuneita seksistä, mutta ei nyt vaan osunut mun kohdalle. Maataan sohvalla, joka paikkaan särkee, kolottaa, seksi ei kiinnosta kuin lauantaisin saunan jälkeen.. Viimeisin ärsyyntyi toden teolla aloitteellisuuteeni seksin suhteen. Käski olla tekemättä aloitteita. Hän kuulemma kertoo sitten, jos on haluja. Eli kerta/viikko. Olin loukattu, vihainen ja surullinen. Ei seksin pitäisi yhdessäkään suhteessa olla vallan väline. Tuollainen käytös on mielestäni henkistä pahoinpitelyä. Olen valmis kompromissiin, mutta jos itsellä olis haluja vähintään kerran päivässä ja toisella kerran viikossa, ollaan aika kaukana toisista.
Nykyään seksielämä kukoistaa. En ole tehnyt yhtään aloitetta, mutta en ole pakkejakaan antanut. Minulla on kolme vakituista seksikumppania ikäväliltä 28v-36v. Saan vaikka kahta eri miestä samana päivänä. En havittele parisuhdetta, mutta viihdymme yhdessä myös muuten kuin seksin merkeissä. Mutta seksielämäni on parasta koskaan.
Vaihto siis nuorempaan mieheen ja äkkiä!
Vierailija kirjoitti:
Itselläni takana 10 vuotta parisuhdetta.
Alkuun mies oli kyllä suht halukas, mutta aloite tuli minulta.
Sitten alkoi pihtaus. Vuosia narskuttelin hampaita ja maanittelin ja itkin ja raivosin jne.
Onneksi ilm. vaihdevuodet vähän tasoittivat halujani. Paino sanalla vähän.
Mies vain on surkea seksissä. Estoja, matala testo, tai jotain. Ei hellyyttäkään.
Mies veti hyvin roolin aluksi - menin ansaan.Liitto vetelee nyt viimeisiään - seksi ei ole se syy - mutta täytyy myöntää, että odotan aikaa, jolloin saan taas kunnon miestä. Aikuista miestä, joka tietää, mitä tekee. Ja ennen kaikkea uskaltaa kysyä, mitä haluan.
Lue tekstisi uudelleen ulkopuolisen kuin se olisi jonkun toisen kirjoittama.
Minulle pistää heti silmään tuo ikävä asenne. Jos tapasi lisätä seksiä parisuhteeseen on hampaiden narskuttelu, itku ja raivoaminen, niin ei tarvitse miestä syytellä. Ilkeys ja painostus harvoin kenenkään haluja lisää, mutta sammuttaa ne monelta saman tien.
Älä jätä kaikkea miehen vastuulle, voit itsekin uskaltaa ihan oma-aloitteisesti kertoa mitä sinä haluat.
On se hirveää jos nainen ei saa seksiä silloin kuin haluaa. Ja tietysti miehessä vika, kun ei ole heti heppi tanassa. Oikein fyysisesti sattuu ja itsetuntoa nakertaa.
Mitä te naiset luulette sen ilman seksiä jäämisen ja toistuvan torjunnan miehelle tekevän? Niin monesti miehille aletaan vastaavassa tilanteessa muistuttelemaan siitä, miten elämä on paljon muutakin ja miten kaikilla on oikeus olla haluamatta ja se tulee kestää kuin aikuinen. Ja perään alkaa sitten arvailu siitä mitä mies on tehnyt tai jättänyt tekemättä kun nainen ei kerran halua tai vihjailu siitä, että jos seksi olisi hyvää naisellekin, niin hänkin haluaisi sitä.
Ei se aina niinkään mene, että ensin nainen itse on antanut pakkeja miehelle ja sitten alat niitä itsekin saamaan.
Esim minä olen antanut miehelle aina kun hän on halunnut ( poikkeus tietysti jos on kiire jonnekin pakolliseen kuten töihin ).
En ole siis kieltäytynyt seksistä se takia, ettei itseä ehkä juuri ihan sillä hetkellä ole yhtä paljon haluttanut kuin toista. Minusta parisuhteessa on ajateltava toisenkin tarpeita eikä vaan itseään. Joka kerta kumminkin innostuu ja tykkää itsekin.
Mutta siinä vaiheessa kun seksihalut lopahtavat mieheltä , hän ei ajattele ollenkaan siltä kannalta että itsekin on aiemmin saanut kun on mieli tehnyt.
Miehet ne vasta osaavatkin pihdata, eivät edes yritä ajatella toistakin.
Seksiä ei vaan ole kun ei vaan itseä satu haluttamaan.
Edes erektion puute ei ole hyvä syy lopettaa kaikkea seksielämää, seksiä kun on monenlaista ja muutakin kuin itse akti.
Miehet, yrittäisitte edes.
Sama koskee pihtaavia naisiakin.
No sulle niitä lapsia ei enää korkean ikäsi vuoksi tule, mutta miehesi ehtii vielä hyvin muuttaa mielensä vaikka moneen kertaan ja hankkia isonkin liudan lapsia jonkun nuoremman naisen kanssa.