Tekeekö teidän 40+ -vuotiaat seksiä mieli melkein "koko ajan"? (Melkein joka päivä). Ja mitä kun uusi mies ei halua? :(
Pari vuotta sitten erosin, ja etenkin sen jälkeen on tehnyt kovasti mieli seksiä. Löysin itseni ihan eri tavalla. En tiedä voiko liittyä myös jotenkin ikään / hormonaalisiin muutoksiin / vapautumiseen / vähemmän stressaamiseen pikkuasioista?
Mutta nyt olen ihan hajalla ja sattuu ihan fyysisesti, kun uusi mieheni on niin haluton. (Varsinaista seurustelua reilu vuosi, muutama kk asuttu yhdessä).
Tuntuu että häntä tosi vähän kiinnostaa seksi.
Meillä on myös muita parisuhdeongelmia, ja nekin varmaan vaikuttaa. Itse tottunut että riitoja voi saada usein "laukeamaan" sovintoseksillä, pääsee edes toista lähelle, mutta hän ei toimi ollenkaan.
Olen alkanut varomaan mitään asioista juttelemista joista olisi tärkeä puhua uusperhettä ja uutta suhdetta rakentaessa, kun pelkään että alkaa riita. Sitten niitä asioita kertyy ja tulee entistä pahempi riita.
Viime kuukausina tuntuu että olen 98%:sti aina se joka tekee aloitteen, ja silti hän usein vain makaa ja nukkuu.
En saa öisin nukuttua kun tekee niin mieli, en saa illalla unta. Aamulla saatan herätä aikaisin ja neljä tuntia maata hänen vieressä odottaen että herää, josko saisi vähän hellyyttä... useimmiten ei.
Ja tietty tuntuu mitä enemmän yritän sitä vähemmän hän haluaa.
Nyt on ollut pakko jo vähän mainitakin asiasta, että kaipaan fyysistä läheisyyttä jne, mutta ei tunnu auttaneen.
Toisaalta olen itse ollut edellisessä pitkässä liitossa vähän samanlainen kuin hän nyt, eli tiedän myös sen miten inhottavaa on jos toinen painostaa tai "tunkee liian lähelle" kun haluaa vaan nukkua jne.
Päätän aina että odotan hänen aloitetta, mutta en vaan pysty.
Meillä oli seksiä ehkä n. 2 krt viikossa, tai ehkä kerran viikossa viime aikoina, sekin mun aloitteesta kun vaan yritän ja yritän (usein sekään ei silti toimi). Eli siis kuitenkin on ollut, ja varmaan monen mielestä vielä aika usein (jos verrataan monen perheen tilanteeseen jossa vanhempi suhde / pikkulapsiaikaa tms.)
Mutta näin uudessa suhteessa, kun vasta just muutettu yhteen, jotenkin kuvitteli että pitäisi olla oikea onnen kuherruskuukausivaihe. Mä kaipaisin seksiä ja läheisyyttä useammin, etenkin nyt kesällä kun oli loma ja olisi ollut aikaa. Mun vaan kerta kaikkiaan tekee mieli.
Mitä sitten vuosien päästä, jos nyt jo käyttäytydtään kuin 20v yhdessä ollut pari??
Ja harmittaa että nämä vuoteni menevät hukkaan, kun haluaisin nauttia ja antaa toiselle. Kun lopulta tekisi mieli.
Meillä tosiaan on paljon muitakin ongelmia... Mutta tämä saa mut erittäin erittäin erittäin turhautuneeksi nykyään, ja vaikka muista asioista puhuttaisiin vähän niin silti, tämä vetää pohjan niiltäkin asioilta missä edistytään.
En saa nukuttua ja työkykyni on kärsinyt johtuen kaikista ongelmista.
Kommentit (30)
Ette vain sovi yhteen. Jos seksielämä ei pelaa ja riitoja on jatkuvasti, kannattaa luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten erosin, ja etenkin sen jälkeen on tehnyt kovasti mieli seksiä. Löysin itseni ihan eri tavalla. En tiedä voiko liittyä myös jotenkin ikään / hormonaalisiin muutoksiin / vapautumiseen / vähemmän stressaamiseen pikkuasioista?
Mutta nyt olen ihan hajalla ja sattuu ihan fyysisesti, kun uusi mieheni on niin haluton. (Varsinaista seurustelua reilu vuosi, muutama kk asuttu yhdessä).
Tuntuu että häntä tosi vähän kiinnostaa seksi.
Meillä on myös muita parisuhdeongelmia, ja nekin varmaan vaikuttaa. Itse tottunut että riitoja voi saada usein "laukeamaan" sovintoseksillä, pääsee edes toista lähelle, mutta hän ei toimi ollenkaan.
Olen alkanut varomaan mitään asioista juttelemista joista olisi tärkeä puhua uusperhettä ja uutta suhdetta rakentaessa, kun pelkään että alkaa riita. Sitten niitä asioita kertyy ja tulee entistä pahempi riita.Viime kuukausina tuntuu että olen 98%:sti aina se joka tekee aloitteen, ja silti hän usein vain makaa ja nukkuu.
En saa öisin nukuttua kun tekee niin mieli, en saa illalla unta. Aamulla saatan herätä aikaisin ja neljä tuntia maata hänen vieressä odottaen että herää, josko saisi vähän hellyyttä... useimmiten ei.Ja tietty tuntuu mitä enemmän yritän sitä vähemmän hän haluaa.
Nyt on ollut pakko jo vähän mainitakin asiasta, että kaipaan fyysistä läheisyyttä jne, mutta ei tunnu auttaneen.Toisaalta olen itse ollut edellisessä pitkässä liitossa vähän samanlainen kuin hän nyt, eli tiedän myös sen miten inhottavaa on jos toinen painostaa tai "tunkee liian lähelle" kun haluaa vaan nukkua jne.
Päätän aina että odotan hänen aloitetta, mutta en vaan pysty.Meillä oli seksiä ehkä n. 2 krt viikossa, tai ehkä kerran viikossa viime aikoina, sekin mun aloitteesta kun vaan yritän ja yritän (usein sekään ei silti toimi). Eli siis kuitenkin on ollut, ja varmaan monen mielestä vielä aika usein (jos verrataan monen perheen tilanteeseen jossa vanhempi suhde / pikkulapsiaikaa tms.)
Mutta näin uudessa suhteessa, kun vasta just muutettu yhteen, jotenkin kuvitteli että pitäisi olla oikea onnen kuherruskuukausivaihe. Mä kaipaisin seksiä ja läheisyyttä useammin, etenkin nyt kesällä kun oli loma ja olisi ollut aikaa. Mun vaan kerta kaikkiaan tekee mieli.
Mitä sitten vuosien päästä, jos nyt jo käyttäytydtään kuin 20v yhdessä ollut pari??Ja harmittaa että nämä vuoteni menevät hukkaan, kun haluaisin nauttia ja antaa toiselle. Kun lopulta tekisi mieli.
Meillä tosiaan on paljon muitakin ongelmia... Mutta tämä saa mut erittäin erittäin erittäin turhautuneeksi nykyään, ja vaikka muista asioista puhuttaisiin vähän niin silti, tämä vetää pohjan niiltäkin asioilta missä edistytään.
En saa nukuttua ja työkykyni on kärsinyt johtuen kaikista ongelmista.
Hohhoijaa, me ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta ja seksiä on ollut aina 3-10 krt/vkossa, myös pikkulapsiaikana. Että sellainen väljähtänyt pitkä suhde.. Ette vaan sovi toisillenne, erotkaa. Muutenkin kuulostaa harvinaisen hankalalta noin tuoreeksi suhteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jospa se että kerrot teillä olevan tosi paljon muitakin ongelmia ja syynä siihen ettei miestä kiinnosta seksi. On se miehenkin kiinnostuminen kiinni korvien välistä eikä pelkästään naisen.
Perimmäinen syy ei varmaan ole tuo.
Mutta tämä nyt vain on yksi asia.
ap
Ei onneksi. Mulla loppui siinä 38-40 v kohdalla seksihalut täysin, mikä on ihana helpotus koska sinkku olenkin. Ei tule sitä pakottavaa tarvetta "saada" enää, ei tarvi käydä baareissa hakemassa munaa ja sitten tuntea morkkista siitä kun tuntuu jotenkin likaiselta sellaiset yhden yön kännipanot. Mutta kun parisuhdettakaan en enää missään nimessä halunnut niin dilemma oli aina läsnä. Paitsi nyt, kun olen ihanasti aseksualisoitunut.
Ap:n tapauksessa nyt vaan tuntuu ettette sovi yhteen seksuaalisesti. ON ihan ok rauhoittua tuossa mielessä keski-iässä, ja miehelle on ilmeisesti käynyt niin. On myös ihan ok olla todella seksuaalinen keski-iässä, ja sinulle on käynyt niin. Mutta nämä vähemmän seksuaaliset ja seksuaaliset yhdessä ei oikein vaan toimi.
Itselläni takana 10 vuotta parisuhdetta.
Alkuun mies oli kyllä suht halukas, mutta aloite tuli minulta.
Sitten alkoi pihtaus. Vuosia narskuttelin hampaita ja maanittelin ja itkin ja raivosin jne.
Onneksi ilm. vaihdevuodet vähän tasoittivat halujani. Paino sanalla vähän.
Mies vain on surkea seksissä. Estoja, matala testo, tai jotain. Ei hellyyttäkään.
Mies veti hyvin roolin aluksi - menin ansaan.
Liitto vetelee nyt viimeisiään - seksi ei ole se syy - mutta täytyy myöntää, että odotan aikaa, jolloin saan taas kunnon miestä. Aikuista miestä, joka tietää, mitä tekee. Ja ennen kaikkea uskaltaa kysyä, mitä haluan.
Ei kannattaisi muuttaa yhteen noin nopeasti...sori, varmaan tiedät sen saomattakin.
Ei tee mieli. Eron jälkeen hurjastelin n 3 vuotta, nyt ollut ilman useita kuukausia ja helpottaa kun ei tarvii hankkia miestä jostain. Suihku hoitaa seksintarpeen.
N46
28v yhdessä, olen 46v.
Pari kertaa viikossa nykyään seksiä.
N. 40v asti seksiä oli melkein päivittäin, vähinään 3kertaa/vk.
Aktiivisimmat vuodet 30-35v.
Viime vuosina libido molemmilla heikentynyt.
No, ei meillä isoja riitoja ole.
En voisi kuvitella vihaisena takastelevani.
JSS tai tee raiskausilmoitus poliisille.
Sori mutta ei se tuosta parane. Mieti vielä - itselläsi hyvinkin 20-25v hyvinkin halukasta elämää, haluatko kärvistellä ilman?
Mulla on nuorempi mies mutta libido heikompi ja kyllä mua harmittaa. Huonommaksi vain menee näin 50+ vaikka itseä panettaa kuin pientä oravaa.
n58v
Jos suhde on tuoreena noin huono, niin mitä se on viiden vuoden päästä? :/
🇺🇦🇮🇱
Me olemme 40+ pari. Mies haluaa kuten ennenkin mutta itseäni ei jaksaisi enää kiinnostaa.
Tekee. Tämä oli syy että lopetin edellisen parisuhteeni, joka oli mua 5 vuotta vanhempaan mieheen. Sattuman kautta nyt on rinnalla mua parisenkymmentä vuotta nuorempi, joka onneksi haluaa yhtä paljon kuin minäkin (so. joka päivä ja viikonloppuisin useammankin kerran). Ollaan jo niin pitkällä tässä että ollaan alettu aikatauluttaa muita menoja siten, että ehditään harrastaa seksiä ensin :D
En enää suostuisi suhteeseen, jossa joutuisin kärvistelemään.
Ja meillä seurustelua nyt kohta 2 vuotta takana, josta puolisentoista vuotta ollaan asuttu yhdessä. Kummallakaan ei tosin ole lapsia (eikä tule).
Olen mies joka on ollut useissa parisuhteissa. Tiedän sanoa että miehen mahdollinen haluttomuus johtuu monissa tapauksissa, myös minun tapauksessa aikoinaan siitä että mies ei saa olla suhteessa mies. Nainen nalkuttaa. Vaatii kotitöitä, jopa halveksii jne.. Miehinen itsetunto murenee jatkuvalla henkisellä väkivallalla. Sitä alkaa antaa periksi naisen vaatimuksille ja kokoajan enempi ja näin miehisyys menee. Nyt olen ollut vuosia sellaisen naisen kanssa joka kohtelee minua konservatiivisesti miehenä. Eli kunnioittaa minua eikä koskaan valita ja nalkuta. Jos hän haluaa jotain niin hän pyytää kauniisti. Saan taas olla mies. Ja on haluja todellakkin!!
Eli todnäk teidän ongelmat johtuu sinun nalkuttavasta tyylistä ja luulosta että olet miestä korkea-arvoisemmassa asemassa. Vaihda miestä äläkä pilaa hänen elämäänsä enempää. Saat seuraavalta mieheltä taas seksiä niin kauan kunnes olet hänetkin latistanut. Vaihda sitten taas.
Lähempänä viittäkymppiä loppuu elukkakiima, odots rauhassa.
mulla on libido kasvanut viimeaikoina... Vaimolla mennyt kokonaan.
Tilanne aika mahdoton. M49
vaa kirjoitti:
mulla on libido kasvanut viimeaikoina... Vaimolla mennyt kokonaan.
Tilanne aika mahdoton. M49
Ite sanoisin vaimolle että alan pitää hauskaa muiden naisten kanssa. Jos haluaisin erota niin eroaisin mutta jos rakastaisin vaimoani seksin puutteesta huolimatta niin sitten tyydyttäisin tarpeeni muualla. Hänen hyväksynnällä tietysti.
No sinkku aikana ei ihan niin paljon, mutta pystyy helposti 5-6 kertaa illassa .. tosin vaan muutaman kerran viikossa. Nyt suhteessa ja enemmänkin kerta tai joskus kaks päiväs, mut melkein joka päivä.
Jospa se että kerrot teillä olevan tosi paljon muitakin ongelmia ja syynä siihen ettei miestä kiinnosta seksi. On se miehenkin kiinnostuminen kiinni korvien välistä eikä pelkästään naisen.