Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille alueille Helsingissä on järkevää muuttaa alakouluikäisen lapsen kanssa?

Vierailija
31.07.2018 |

En halua kalleimmille alueille, mutta ei kaikkein ghettoisimmille. Malmi, Kontula, Kallio ja Itäkeskus on sellaisia mitä aikoisin välttää, onko muita mitä ette suosittele?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Malmi ole yhtään huono paikka lapsiperheelle.

Asuin ennen Tapanilassa eli käytin pääasiassa Malmin palveluita. Hirveä paikka ja suurin osasyy miksi muutin pois. En ikimaailmassa päästäisi lapsiani tuolle seudulle

Ok.

En ole asunut Malmilla mutta kävin siellä töissä monta vuotta. Totta, että paikoitellen se on ikävää, mutta toisaalta se on parantunut huomattavasti jostain 70-luvulta, jolloin se vastasi huonoa mainettaan.

Onkohan Helsingissä suht edullista asuinaluetta, jossa ei olisi myös vähemmän mukavia osia?

t. 7

Määrittele "suht edullinen" neliöhinta. 

Viiden tonnin pintaan menee esim. Munkkivuori, jossa ei ole ensimmäistäkään kaupungin vuokrataloa. Pari deekua on yksityisyrittäjänä siellä täällä, mutta vähemmän kuin missään muualla, missä olen asunut. 

Erittäin hyvä alakoulu. Kaikki lapseni ovat sen käyneet. 

Vierailija
22/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin ennen Tapanilassa eli käytin pääasiassa Malmin palveluita. Hirveä paikka ja suurin osasyy miksi muutin pois. En ikimaailmassa päästäisi lapsiani tuolle seudulle

Katselin jonkun nuoren naisen YouTube-channelia ja kertoi että oli tyytyväinen muutettuaan Malmista pois, kun siellä seudulla oli monesti turvaton olo. Jos nuori aikuinenkin kokee noin niin en halua sinne lapsen kanssa! Ap

Koin samoin. Mulla on pieni koira joten minun pitää ulkoiluttaa sitä myös myöhään illalla. Kyllä Malmilla vaan usein oli levoton ja pelokas tunne ilta-aikaan kävellä. Nuorisojengejä, juoppoporukoita, outoja tyyppejä jotka kysyy ohikulkijoilta "tarvitko mitään" näyttäen pussukoita ja pilleriliuskoja...

Ei mulle ikinä mitään käynyt kun yritin olla kaikille avoin ja kohtelias - jotkut niistä hermostuu jos ns. nostaa nokan pystyyn ja kiirehtii ohi. Parikin kertaa näin tällaisen tapauksen, että joku nuori/nuorehko nainen ilmeisesti pelkäsi seuraan liittyjää ja siksi yritti mennä kiireesti ohi. Sekakäyttäjä/muu hyypiö hermostui siitä raivoon: "ai olet sinä kuule ylpeä" ja alkoi uhkailemaan. Itse yritin, hampaat irvessäkin, vastailla asialliseti jopa hauskasti oman turvallisuuteni takia. Mutta kivampi nyt on, kun asun alueella jossa tuollaista porukkaa ei vaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

En ole asunut Malmilla mutta kävin siellä töissä monta vuotta. Totta, että paikoitellen se on ikävää, mutta toisaalta se on parantunut huomattavasti jostain 70-luvulta, jolloin se vastasi huonoa mainettaan.

Onkohan Helsingissä suht edullista asuinaluetta, jossa ei olisi myös vähemmän mukavia osia?

t. 7

Viiden tonnin pintaan menee esim. Munkkivuori, jossa ei ole ensimmäistäkään kaupungin vuokrataloa. Pari deekua on yksityisyrittäjänä siellä täällä, mutta vähemmän kuin missään muualla, missä olen asunut. 

En määrittele, kyse on ap.n toiveesta (kts. aloitus).

Vierailija
24/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Herttoniemen uutta ja vanhaa puolta?

Vanhaa puolta on se Siilitien metroaseman lähettyvillä oleva alue, uutta se Herttoniemen aseman puolella oleva. Itse tykkään siitä vanhasta paljon enemmän, rauhallisempaa ja luonnonläheisempää.

Vierailija
25/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Herttoniemen uutta ja vanhaa puolta?

Vanha puoli on pohjoispuoli, uusi puoli eteläpuoli (metroradan eri puolet).

Vierailija
26/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varissuo

Ihan kamala p-reikä mutta Turussa, joten ei kuulu oikein keskusteluun.

Vierailija
27/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuinalueita suositellaan, niin voin suositella myös Viikin Latokartanoa, jossa itse asun. Joo, täällä on kaupungin vuokrataloja ja opiskelija-asuntoja, täällä on myös so ma leita, mutta mistään niistä ei ole koskaan ollut mitään haittaa. Niissä kaupungin asunnoissakin asuu lähinnä perheitä, eikä päihdeongelmaisia näe missään juuri koskaan. Myös ne maa hanmuuttajat on perheellisiä joita täällä asuu, ei levottomia yksinäisiä miehiä.

Varsinkin jos tykkää luonnosta niin alue on aivan ihana. Kehä 1 sisäpuolella, mutta ihania ulkoilureittejä melkein heti talojen takapihoilta. Vanhankaupunginlahden rannat ja polut, Hallainvuori, isot kesäisin niitetyt puistot, polkuja myös Herttoniemen suuntaan. Ratsastustalli alueen keskellä. Palveluitakin alkaa olla paremmin kuin silloin kun itse muutin. Ja tosiaan erittäin lapsiperhevaltaista aluetta.

Ainoa keksimäni miinus on liikenneyhteydet. Täällähän ei ole metroasemaa eikä spora kulje, joten bussien varassa on. Keskustaan niillä pääsee hyvin, jokeri-bussilla jonkin verran itä-länsisuuntaan, mutta kyllähän täällä enemmän autoilevia perheitä asuu lähinnä. Itse kun käyn töissä Espoossa, olisi lähes mahdoton kulkea julkisilla.

Vierailija
28/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajamäki ja Konala (varsinkin vanha puoli) ovat kivoja. Siinä vieressä on Espoon Lintuvaara ja Uusmäki, jotka ovat ihania.

Riippuu tietenkin paljonko teillä on rahaa laittaa asuntoonne.

Lapset SYKkiin kouluun, jos lukupäätä löytyy!

Vierailija
29/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lassila, Haaga, Munkkivuori, Kannelmäen vanha puoli ovat ihan asiallisia keskiluokkaisia asuinalueita ilman erityisiä ongelmia. 

Itää tunnen vähemmän, mutta Roihuvuori ja Herttoniemen vanha puoli kai ihan hyviä? 

Munkkiniemi ja Lauttasaari ihania, mutta ehkä raha rajaa ne pois?

Lainaan ja muokkaan tätä listaa. Minä harkitsisin näitä edullisemmat Haaga, Niemenmäki, Munkkivuori, Hermanni. Näihin tarvitaan rahaa Töölö, Munkkivuori.

Prioriteetteina turvallinen reitti kouluun, hyvä koulu vieressä, kauppa,ratikka, puisto, harrastusmahdollisuus 100 m säteellä.

Itse olen asunut Helsingissä. Nyt kaksi tuttavaperhettä asuu Kalliossa ja Kampissa. Molemmat tyytyväisiä.

Vierailija
30/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvänkin alueen koulu saattaa olla huono ympäröivän alueen takia.

Tässäpä se ongelma onkin. Onneksi on SYK

SYKissä on omat huonot puolensa. Ollut aina.

Vierailija
31/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niit juurikaan havainnut, kaksi lastani on koulun käynyt ja parempaa koulua ei olisi voinut heille valita.

Vierailija
32/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

t. 7

Miten kysymykseesi sitten voisi vastata?

Jollekin varakkaalle suht edullinen on jo Ullanlinna, kun vertaa sitä Kaivopuistoon. 

Vierailija
33/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pajamäki ja Konala (varsinkin vanha puoli) ovat kivoja. Siinä vieressä on Espoon Lintuvaara ja Uusmäki, jotka ovat ihania.

Riippuu tietenkin paljonko teillä on rahaa laittaa asuntoonne.

Lapset SYKkiin kouluun, jos lukupäätä löytyy!

Pajamäki on niin pussinperä kuin olla ja voi. Bussilla rytyyttää keskustaan 45 minuutti ruuhka-aikana, vaikka kilometrejä on n. 8. 

Ulkoilumaastot ovat kyllä mahtavat. Patterimäki on ihana. Ja koko Talin maasto tietysti käytettävissä. 

Vierailija
34/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin Sykin peruskoulun ja lukion. Ainoa keksimäni huono puoli oli koulurakennuksen rumuus

Vierailija
35/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jätkäsaari pois rajattu? Täällä on älyttömän paljon lapsiperheitä. Leikkipuistoja, päivähoitopaikkoja, koulu, kaikki löytyy. Hyvät yhteydet kaikkialle.

Vierailija
36/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niit juurikaan havainnut, kaksi lastani on koulun käynyt ja parempaa koulua ei olisi voinut heille valita.

Ok. Itse olen käynyt SYK, samoin monet lapsuudenystäväni. Edes kaikki opetus ja kasvatusalan ammattilaiset eivät pidä SYKta minään erityisen hyvänä kouluna etenkään lasten ja nuorten mielenterveyden kannalta katsottuna. Paineita on monella ja se on aina näkynyt siellä. Toki jos lähikoulun oppilaiden ja heidän vanhempiensa kanssa ei tule toimeen niin sitten SYKki on varmasti se ainoa hyvä vaihtoehto.

Vierailija
37/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa Helsingin asiat meni siihen suuntaan että pitää miettiä mihin voi muuttaa asumaan lapsen kanssa?Käyttekö äänestämässä ja oletteko äänestänyt tämän kehityksen puolesta?Ei tunnu ihan normaalilta joutua miettimään mihin uskaltaa muuttaa.Eikö tämä olisi jo isomman julkisen keskustelun paikka?

Vierailija
38/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rautaristi kirjoitti:

Missä vaiheessa Helsingin asiat meni siihen suuntaan että pitää miettiä mihin voi muuttaa asumaan lapsen kanssa?Käyttekö äänestämässä ja oletteko äänestänyt tämän kehityksen puolesta?Ei tunnu ihan normaalilta joutua miettimään mihin uskaltaa muuttaa.Eikö tämä olisi jo isomman julkisen keskustelun paikka?

Oikeassa elämässä ei ole yhtäkään sellaista kaupunginosaa, minne ei voisi lapsen kanssa muuttaa. Jonkun mielestä Kallio on sellainen, toisten mielestä taas mitä parhain lapsille. Joku sanoo, ettei Malmille muuttaisi, kuitenkin siellä vanhemmat ovat aina viihtyneet omakotitalossaan, enkä muista koskaan nuorenakaan kokeneeni minkäänlaista häirintää.

Vierailija
39/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok.

t. 7

Miten kysymykseesi sitten voisi vastata?

Jollekin varakkaalle suht edullinen on jo Ullanlinna, kun vertaa sitä Kaivopuistoon. 

Vastaus ap.lle on koko tämä ketju. Tämähän on pohdiskelua ja ehdottamista. 

Vierailija
40/72 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulunkylä, Viikki/Latokartano, Pohjois-Haaga, Munkkivuori, Maunula, ehkä Kannelmäki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä