Yh-äidit/isät. Paljonko uusi kumppanisi maksaa vuokraa yms kuluja yhteenmuuton jälkeen?
Minulla on kolme lasta. Miehellä ei omia lapsia.
Hän maksaa asumisestaan + ruuasta 500€/kk. Lisäksi hän tietysti maksaa omat laskunsa, autonsa menot yms.
Itse maksan sitten ihan kaiken muun. Hän ei edes jäätelöä osta lapsille vaan ostaa itselleen isoimman mahdollisen ja minä ostan itselleni ja lapsille. Joskus v*tuttaa mutta minkäs teet.
Kommentit (57)
Ei muuteta yhteen.
Jos muutettaisiin, mies maksaisi puolet vedestä ja sähköstä, puolet lainan korosta, puolet talon vakuutuksista. Ja oman osuutensa ruokalaskusta.
Miten olette päätyneet tuohon summaan? Laskisin todelliset kulut ja jakaisin ne kolmella. Sinä maksat 2/3 ja mies loput.
Vierailija kirjoitti:
Hän maksaa asumisestaan + ruuasta 500€/kk. Lisäksi hän tietysti maksaa omat laskunsa, autonsa menot yms.
Itse maksan sitten ihan kaiken muun. Hän ei edes jäätelöä osta lapsille vaan ostaa itselleen isoimman mahdollisen ja minä ostan itselleni ja lapsille. Joskus v*tuttaa mutta minkäs teet.
Mistä m aikuinenies saisi yksin asunnon ja ruoan tuolla summalla kk? Nyt sinua kyllä vedätetään rankasti.
Mies maksaa kaikista yhteisistä menoista 45%. Nämä ovat ruoka, asuminen, lomat, kodin hankinnat...keräämme kuitit talteen ja tapaamme n kerran viikossa. Meillä on molemmilla lapsi. Miehen lapsi on meillä vähemmän. Minulla on isompi palkka. Yhdessä 5 v, ei ole tullut riitaa rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo 500 on sinusta liian vähän niin neuvottele uudestaan. Hinta voisi perustua markkina-alivuokratasoon (olettaen että miehellä oma huone käytössä) ja ravintomenoihin. Ja tietenkään mies ei sinun lapsiasi elätä, elatusvelvollisiahan ovat sinä ja lasten isät.
OT/ Maksaisin puolet kaikista menoista. Näin perheessä toimitaan mielestäni. Itsestään selvyys.
T.M 45\
Kuskaako mies sua ja muksuja tuolla autollaan? Etenkin loma-aikaan miehen syödessä kotona sinä elätät miestäsi. Töissä voi olla niin, että mies lounastaa muualla kuin kattosi alla ja se hieman tasoittaa. Sinä ilmeisesti ostat esim pyykkiaineet yms.? Kaikennäköistä on "unohtunut" laskelmasta!
Jos mies ei halua maksaa enemmän kuukaudessa, hän voisi hankkia jonkin uuden mööpelin t. kodinkoneen, jota käytetään (ja ottaa erotessa mukaansa).
Vierailija kirjoitti:
Kuskaako mies sua ja muksuja tuolla autollaan? Etenkin loma-aikaan miehen syödessä kotona sinä elätät miestäsi. Töissä voi olla niin, että mies lounastaa muualla kuin kattosi alla ja se hieman tasoittaa. Sinä ilmeisesti ostat esim pyykkiaineet yms.? Kaikennäköistä on "unohtunut" laskelmasta!
Jos mies ei halua maksaa enemmän kuukaudessa, hän voisi hankkia jonkin uuden mööpelin t. kodinkoneen, jota käytetään (ja ottaa erotessa mukaansa).
Esimerkiksi moottoripyörän.
En minä haluaisi lähtökohtaisesti toisten lapsia elättää, jos lasten isä(t) on vielä elossa. Varsinkin, jos äiti on ominut lasten huoltajuudet itselleen (yh).
Maksan puolet kaikista kuluista. Miehellä kaksi lasta, minulla ei yhtään. Miehellä suuremmat tulot, lisäksi lapsilisät ja elarit. Ei tämäkään oikeudenmukaiselta tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Maksan puolet kaikista kuluista. Miehellä kaksi lasta, minulla ei yhtään. Miehellä suuremmat tulot, lisäksi lapsilisät ja elarit. Ei tämäkään oikeudenmukaiselta tunnu.
Mutta saat kiksejä alistumisesta?
Aika ikävä tuo "jäätelö juttu".Jos asutaan yhdessä ollaan perhe eikä noin toimita.Seurustella voi ilman yhteisasumistakin.Lapsi kuuluu pakettiin kun muutetaan yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta saat kiksejä alistumisesta?
Kieroutuneelle taputetaan, hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Aika ikävä tuo "jäätelö juttu".Jos asutaan yhdessä ollaan perhe eikä noin toimita.Seurustella voi ilman yhteisasumistakin.Lapsi kuuluu pakettiin kun muutetaan yhteen.
Jäätelöjuttu on kyllä aika extreme. Tällaiseen ”mieheen”/tilanteeseen törmäsin livenä Oittaalla viime vuonna. Naisen lapsille ostettiin pienet puikot. Sitten ”mies” osti tuon isoimman annoksen ja lapset itkevät vieressä ja mies nauraa ja vittuilee päälle.
Kun muutetaan yhteen uuden miehen kanssa, on lapsilla edelleen se oma isänsä.
Miten ihmeessä te jaksatte asua näiden nuukaniilojen ja pihipirkkojen kanssa yhteisessä taloudessa? On ok, että menot maksetaan puoliksi, kuten asumismenot, ruuat, vakuutukset, sähkö, vesi jne. Mutta että joku ei voi ostaa koko perheelle jäätelöitä, on jo kiusaamista ja vittuilua. Ap toteaa aloituksen lopussa, ”että minkäs teet”. Minä en katselisi tuollaista miestä elämässäni, joten kyllä vaihtoehtoja o .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöjuttu on kyllä aika extreme. Tällaiseen ”mieheen”/tilanteeseen törmäsin livenä Oittaalla viime vuonna. Naisen lapsille ostettiin pienet puikot. Sitten ”mies” osti tuon isoimman annoksen ja lapset itkevät vieressä ja mies nauraa ja vittuilee päälle.
Kun muutetaan yhteen uuden miehen kanssa, on lapsilla edelleen se oma isänsä.
On oma isä toki (tai ei kaikilla ole), mutta tuollainen käytös on törkeää. En katselisi päiväkään tuollaista miestä.
Puolet sen asunnon hoitovastikkeesta jossa asutaan, vedestä, sähköstä, kotivakuutuksesta, internetistä, auton huolloista, tarvikkeista ja vakuutuksista. Lisäksi ruokaraha kun toinen tekee etupäässä ruuan. Omat ja lastensa kulut molemmat hoitaa itse. Samoin omien asuntojen ja kiinteistöjen kulut.
Vierailija kirjoitti:
OT/ Maksaisin puolet kaikista menoista. Näin perheessä toimitaan mielestäni. Itsestään selvyys.
T.M 45\
Näin meillä toimittiin. Yhteen muutettuamme olimme perhe. Myöhemmin naimisiin mentyämme sama jatkui. Saimme myöhemmin myös yhteisen tytön, ennestään minulla oli poika jonka mies otti kuin omansa. Pojan oma isä ei ollut lastaan nähnyt kuin pikkuvauvana, eikä kiinnostanut.
Onnellisiakin perheitä on. Meillä jo melkein 20 vuotta.
Oma tilanne:
Olen kolmekymppinen, lapsi edellisestä liitosta viikko-viikko -systeemillä. Avomieheni parikymppinen. Molemmilla sama tulotaso.
Omistamme asunnon, kummallakin oma laina. Hoitovastikkeen maksamme puoliksi. Miehellä oma auto, jonka kuluista vastaa itse, välillä saatan ostaa bensat.
Matkat, huonekalut ym. isommat hankinnat maksamme puoliksi.
Ruokaostokset ja pienemmät hankinnat/laskut maksamme suunnilleen puoliksi. Eli jos olemme yhdessä tuokaostoksilla, niin maksamme vuoron perään tai sitten jos jompikumpi tekee yksin ruokaostoksia, niin maksaa ne itse. Emme laske näitä millään tavoin.
Omat henk. koht. ostokset, kuten vaatteet ym. jokainen maksaa itse. Jos nyt näen kaupassa jotain sukkia boksereita tjms. halpoja juttuja, ostan ne miehelleni, enkä pyydä tuollaisista rahaa takaisin.
Lapseni hankinnoista. kuten vaatteista ja leluista vastaan itse.
Mulla 3 lasta ja yksi yhteinen vauva miehen kanssa. Meillä on yhteinen talous eikä ole sinun ja minun rahoja. Näin on ollut siitä asti kun muutettiin yhteen, yhteistä elämää tässä rakennetaan ja sen mukaan elellään 😊 Toki meillä oli molemmilla omaisuutta yhteen muuttaessa, mutta nekin on yhdistelty järkevästi ja tasapuolisesti. Mies muutti minun omistamaan taloon, on myöhemmin ostanut puolet siitä jne.
Tuo 500e kuulostaa pieneltä summalta asumiskuluista ja ruuasta, kyllä aikuinen mies syö keviästi kuussa 400eurolla, jos siihen päälle vuokra/sähkö/kotivakuutus niin kyllä sinä teet tappiota tuolla järjestelyllä. Toki jos asunto on oma ja sinä maksat sitä itsellesi, vähän muuttaa asiaa, mutta siltikki mies maksaa vähän.