Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kelvannut köyhälle terveelliset ILMAISET ruuat

Vierailija
30.07.2018 |

Miehen sisko tuli kahden lapsensa kanssa meille pk-seudulle kesäloman viettoon. Äitinsä oli hänelle ja lapsille menopaluuliput ostaneet. Heillä on ollut kosolti taloudellista epäonnea kuluneena vuonna ja halusimme tarjota heille pitkän viikonlopun. Järkkäsimme esim lapset lintsille jne.

Viikonlopun ruokailut olivatkin epäonnistunut farssi. Olimme varmistaneet allergiat jne. Perjantaina olimme hakeneet koko porukalle (meillä myös 2 lasta) sushia-jäivät syömättä. Sisko halusi hakea sämpylöitä ja meetvurstia kaupasta, meillä oli vain tummaa leipää ja siemennäkkäriä-mieheni lähti kauppaan hakemaan. Aamulla teimme smoothiet, jotka jäivät lasiin. Myöskään uunipuuro ja turkkilainen juhurtti ei kelvannut. He söivät sämpylöitä ja meetvurstia ja sisko kertoi jo aamupalapöydässä hakevansa muroja seuraavaksi aamuksi. Grillatessamme kasviksia, sieniä, kalaa ja kanaa ei löytynyt siitäkään heille sopivaa. Myös salaatti jäi koskematta, koska siinä oli granaattiomenaa ja he eivät pidä salaateista jossa on makeaa. Lähdettiin ostamaan makkaraa ja italiansalaattia. Koko viikonloppu tätä järjetöntä valikoimista ja valitusta. Ensin tulin surulliseksi, nyt lähinnä kiukuttaa. Kirjoitin tämän, joska tosi usein täällä on avauksia vähemmän varakkaiden ruokatottumuksista. Voin tosiaan kokemuksella kertoa, että kyse on jostakin muustakin kuin rahasta. Eniten säälitti lapset, jotka molemmat ”pullukoita”
Ja jos joku epäilee trolliksi-valitettavasti tämä on ihan tosielämästä

Kommentit (419)

Vierailija
61/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysivätkö sitä? "Kosolti huonoa onnea". Niin voi käydä joskus kenelle tahansa, teillekin. Köyhän pitäisi vain tyytyä osaansa. HAHAHAHA

Vierailija
62/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut ihmisiä kylään vittuillaksesi heille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat tosi ylimieliseltä ja itsekeskeiseltä. Et tainnut aidosti haluta ilahduttaa tätä perhettä?

Vierailija
64/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sushi-kohta meni jo överiksi. Mistä olet ylipäänsä saanut päähäsi, että sushi olisi terveellistä?

No, en sanoisi että kala, kasvikset ja riisi olisi kauhean epäterveellistäkään. Ainakin itsellä riisi vie nälän koko päiväksi, eli jos olen aamulla syönyt 12 sushipalaa, tarvitsee seuraavan kerran syödä vasta iltapala.

Aasiassa syödään muutenkin vähintään kerran päivässä riisiateria sen takia, että riisi pitää nälän poissa. Eikä siellä näy juurikaan lihavia ihmisiä, kun katsoo vaikka japanilaisia :)

Vierailija
65/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sushi-kohta meni jo överiksi. Mistä olet ylipäänsä saanut päähäsi, että sushi olisi terveellistä?

Varmaan siitä että riisi ja kala on terveellistä ravintoa. Oletko hieman vajaa vai vammailetko huvin vuoksi? Vai oletko vain tietämätön?

Millainen ihminen käyttää sanaa "vammailla?" Joku, joka pitää vammaisia ihmisiä rinnastettavina tyhmiin ja hölmöihin?

Vierailija
66/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen tarina. Kovia kokenut perhe, joka kutsuttiin kiusattavaksi. Miksi et halunnut tarjota suomalaisia tavallisia ruokia?

Vierailija
67/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarjoamat ruoat kuulostavat herkullisilta. Syön tuollaista ruokaa itsekin, ja lähipiirini myös. Tästä näkee, miten omassa kuplassaan ihmiset elelevät.

Itse en suostuisi syömään meetvurstia, muroja enkä mieluusti myöskään grillimakkaraa tai vaaleaa höttöleipää. Ihan järkyttäviä, epäterveellisiä suola / rasva / sokeripommeja kaikki. Roskaruokaa. Viestien vihaisuudesta päätellen kuitenkin tällä palstalla kirjoittelevien ruokavalio koostuu näistä.

Ei ihme, että suomalaiset ovat punkeroita.

Vierailija
68/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle. En itse syö metvurstia, mutta minua ei haittaa, jos joku muu syö. Oleellista on, että jos kutsut vieraan, toivot, että vieras viihtyy. Tämä ei ole terveyskeskustelu. Ihmettelen, että ap teki kaikkensa, että vierailla on kurjaa ja nyt valittaa loukkaantuneena. Mitä ennakkoluuloisempi syöjä on, sitä kurjempi kokemus on. Kuinka monella on maalla asuvia sukulaisia? He ovat rajoittuneempia, totta. Mutta en kutsuisi heitä kotiini alleviivaten tätä seikkaa. Se on ilkeilyä.

Vierailija
69/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä voi oppia? Kun kutsutaan vieras, järjestetään olosuhteet niin, että hän viihtyy. Verrataanpa et varmasti tarjoaisi muslimille sianlihaa? Ymmärrätkö nyt. Maalla asuvat ovat tietyiltä osin rajoittuneita. Entä sitten. Mukä vitsi on nolata heitä ja kehua omilla paremmilla eluntavoilla ellei se ollut koko jutun motiivi alunperin?

Vierailija
70/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliselle. En itse syö metvurstia, mutta minua ei haittaa, jos joku muu syö. Oleellista on, että jos kutsut vieraan, toivot, että vieras viihtyy. Tämä ei ole terveyskeskustelu. Ihmettelen, että ap teki kaikkensa, että vierailla on kurjaa ja nyt valittaa loukkaantuneena. Mitä ennakkoluuloisempi syöjä on, sitä kurjempi kokemus on. Kuinka monella on maalla asuvia sukulaisia? He ovat rajoittuneempia, totta. Mutta en kutsuisi heitä kotiini alleviivaten tätä seikkaa. Se on ilkeilyä.

Ap tarjosi ruokaa, josta itse pitää ja jota hänen lähipiirinsä pitää herkullisena.

Itse olisin loukkaantunut, jos minulle tarjottaisiin jotain halpaa roskaruokaa ollessani yökylässä. Kohteliaisuudesta voisin vähän syödä, mutta nälässä olisin.

Aika alentuva suhtautuminen sinulla "maalaisiin". Heille pitää siis sinun mielestäsi tarjota huonoa ruokaa, koska raukat eivät ole tottuneet sen parempaan?

Vierailija
71/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voinut sitten kysyä etukäteen, mitä syövät? Tässä on selvästi kahden kulttuurin törmäys tapahtunut. Kommunikointi etukäteen olisi auttanut asiaa.

Vierailija
72/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makunsa kullakin sanoi kissa kun persettään nuoli.

En minäkään susheja ja granaattiomenoita kovin korkealle arvosta.

Vierailija
73/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen kannattaa aina. Mitä varaan teille aamiaiseksi? Mitä lapset tykkäisivät syödä? Onko toiveita ruoan suhteen? Kohteliaita ja ystävällisiä kysymyksiä ja kaikki tämä mielipaha olisi vältetty. Huokaus, kun ei osata puhua.

Vierailija
74/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on monelle kynnyskysymys nykyään. Dieettejä ja valioita on nykyään joka suuntaan. Kannattaa tosiaan kysellä etukäteen, niin tulee mukava vierailu kaikille. Hyväntahtoista asennetta vaatii.

Vierailija
75/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tosi isot erot ihmisten ateriointitapojen kesken. Mitä juntimpi perhe, sitä vähemmän syödään kalaa tai lihaa sellaisinaan. Jos niitä syödään, se on aina jauhelihaa, makkaraa, metukkaa tai kalapaloja/kalapuikkoja. Mahdollisimman halpoja. Kanaa just ja just raaskitaan syödä.

Leipä on halvinta, leivän päälle halvinta. Juustoa jos on, se on arkijuusto, halvin.

Vihanneksia on harvoin, jos on niin tomaattia ja kurkkua.

Halvimmat einesruoat, makaroni, felixin ketsuppi muodostaa ravinnon pohjan. Perunoita ehkä, ellei sit olla niin uupuneita ettei kukaan jaksa niin monimutkaista.

Näiden lisäksi ostetaan halvinta mahdollista karkkia, esim 6kg kerralla ja syödään se hetkessä. Sipsejä ja limua. Niillä herkutellaan koko perhe. Äiti tietty joka ilta ja alle kouluikäiset lapset ehkä pikkasen harvemmin. Teininä ne mässää suoraan kaapista mitä haluaa eikä enää syö muun perheen kanssa. Leipää, muroja ja karkkia.

Vierailija
76/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät on kiittämättömiä...toisin kuin yhdesdä ketjussa väitettiin.

Vierailija
77/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on tosi isot erot ihmisten ateriointitapojen kesken. Mitä juntimpi perhe, sitä vähemmän syödään kalaa tai lihaa sellaisinaan. Jos niitä syödään, se on aina jauhelihaa, makkaraa, metukkaa tai kalapaloja/kalapuikkoja. Mahdollisimman halpoja. Kanaa just ja just raaskitaan syödä.

Leipä on halvinta, leivän päälle halvinta. Juustoa jos on, se on arkijuusto, halvin.

Vihanneksia on harvoin, jos on niin tomaattia ja kurkkua.

Halvimmat einesruoat, makaroni, felixin ketsuppi muodostaa ravinnon pohjan. Perunoita ehkä, ellei sit olla niin uupuneita ettei kukaan jaksa niin monimutkaista.

Näiden lisäksi ostetaan halvinta mahdollista karkkia, esim 6kg kerralla ja syödään se hetkessä. Sipsejä ja limua. Niillä herkutellaan koko perhe. Äiti tietty joka ilta ja alle kouluikäiset lapset ehkä pikkasen harvemmin. Teininä ne mässää suoraan kaapista mitä haluaa eikä enää syö muun perheen kanssa. Leipää, muroja ja karkkia.

Tässähän tämä tuli. Ei ihmekään että tulee alapeukkuja suht terveelliselle ruokavaliolle jos päivän aikana syödään riisiä, tuoretta kalaa ja kasviksia. Kyllä on kamala ruokavalio siinä, eikö niin. Parempi että vedetään metukkaa siihen pask-imman pullamössöleivän päälle, alle vähän margariinia. Illalliseksi makkarakeittoa, toki perunakasvissekoitus pakasteesta.

Vierailija
78/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 13-v tyttö, ja rakastan sushia, hampurilaisista en tykkää, enkä syö punaista lihaa (Outoa?). Silti mä en kavereitani raahaa niihin paikkoihin, mihin mä haluaisin syömään, koska mun kavereista vaan yksi tykkää sushista/aasialaisesta ruuasta ylipäätään mun lisäksi. Yksi ihminen kymmenestä. Muut eivät ole ikinä maistaneet, mutta päättäneet jo etteivät tykkää/ maistaneet joskus alakoulussa eivätkä tykänneet silloin. Mä en henkilökohtaisesti tykkää mäkistä tai hesestä, mut mennään silti niihin aina kaveriporukalla, koska mä tiedän olevani outo, kun mun lempiruuat on mitä on.

Vierailija
79/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tarjoamat ruoat kuulostavat herkullisilta. Syön tuollaista ruokaa itsekin, ja lähipiirini myös. Tästä näkee, miten omassa kuplassaan ihmiset elelevät.

Itse en suostuisi syömään meetvurstia, muroja enkä mieluusti myöskään grillimakkaraa tai vaaleaa höttöleipää. Ihan järkyttäviä, epäterveellisiä suola / rasva / sokeripommeja kaikki. Roskaruokaa. Viestien vihaisuudesta päätellen kuitenkin tällä palstalla kirjoittelevien ruokavalio koostuu näistä.

Ei ihme, että suomalaiset ovat punkeroita.

Suurin osa kommentoijista näyttää pitävän ihan itsestäänselvyytenä että tottakai lapsille pitää olla sokerimuroja ja nitriittinakkeja. Muuhan on hienostelua, itsekorostusta ja ties mitä kyykyttämistä.

Tuskin tarvitsee ihmetellä miksi nykyään kaikilla on pitkä lista allergioita, keskittymisongelmia ja syndroomia, kun tärkeimmät kasvu ja kehitysvuodet syötetään keinotekoista kemikaalimössöä. Ei ollut ennen näitä ongelmia kun lapset söivät samaa ruokaa kuin aikuiset.

Vierailija
80/419 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tästä voi oppia? Kun kutsutaan vieras, järjestetään olosuhteet niin, että hän viihtyy. Verrataanpa et varmasti tarjoaisi muslimille sianlihaa? Ymmärrätkö nyt. Maalla asuvat ovat tietyiltä osin rajoittuneita. Entä sitten. Mukä vitsi on nolata heitä ja kehua omilla paremmilla eluntavoilla ellei se ollut koko jutun motiivi alunperin?

Taidat trollata mutta kyllä meillä oltaisiin syöty hyvällä halulla AP:n tarjoilut ja oltu kiitollisia vaivannäöstä. Siis vaikka maaseudulta ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän