Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat, älkää tehkö näin

Itseinhopahinta
30.07.2018 |

Oman kokemuksen pohjalta, tahdon kertoa jotain, minkä toivon auttavan edes yhtä lasta.

Älkää koskaan, ikinä sanoko lihavalle lapselle, että hänen painonsa ja pyöreytensä johtuu lapsenpyöreydestä. Tai vielä parempi: Älkää koskaan antako lapsienne tulla ylipainoisiksi. Se on teidän vastuullanne.

Itse olin pyöreä lapsi ja itkin tätä koko lapsuuteni. Itsetuntoni kärsi ja olen edelleen epävarma; En uskalla tehdä aloitteita ihmisten seurassa. Olen hiljainen ja epäsosiaalinen. Nyt olen laihtunut jonkin verran ja itsetunto on hieman kohonnut, mutta se ei korjaa lapsuuden aiheuttamia haavoja.

Minulle yritettiin uskotella, että lihavuuteni johtuu vain siitä, että olen lapsi. "Se on vain lapsenpyöreyttä!"
Vanhempani eivät koskaan tukeneet haluani laihtua vaan päin vastoin tunkivat enemmän ruokaa suuhuni tai ostivat herkkuja, jotta söisin varmasti "tarpeeksi". Tervellisten elämäntapojen aloittainen oli tämän takia entistä vaikeampaa.

Uskon, että itsetuntoni olisi nykyään paljon parempi, mikäli olisin saanut olla normaalipainoinen lapsena.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla