Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö jääteetä kotona vai ostatko kaupasta

Vierailija
30.07.2018 |

Mikä tee sopii jääteen valmistukseen parhaiten?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tein taas pannullisen ja laitoin jäähtymään.

Vierailija
22/46 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse, yleensä kylmähaudutettuna. Tavallista mustaa tai vihreää irtoteetä, joskus saatan maustaa sitruunalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin persikka jäätee on hyvää mutta täyttä sokeria.

Itse vaikka sitruunoista ja sitruunateestä.

Vierailija
24/46 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. En vaan erityisemmin edes pidä teestä.

Vierailija
25/46 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupungissani on hyvä ja asiaansa paneutunut teekahvila/teekauppa, joka myy omia sekoituksiaan. On tullut tehtyä useammasta puer- tai vihreä tee -sekoituksesta jääteetä, on ollut hyvää. Sokeria en ole käyttänyt ollenkaan, pelkästään teesekoitusta ja vettä.

Vierailija
26/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
27/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Earl greyta ja sitruunanmehua ja sokeria.

Vierailija
28/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jääpalakone.

Vierailija
29/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Earl grey tai vihreä minttu irtoteenä, perinteisesti hauduttaen, joskus hunajaa, joskus sitruunaa.

Vierailija
30/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kotona aina semmoinen "ryynipänikkä" ts. iso purkki sitä "pikateetä", yleensä sitruunan makuista. Ostan joko Pirkkaa tai Lidlistä. En juo jääteetä paljoakaan, mutta toi on hyvä olla varalla myös siksi, jos tavallinen tee loppuu, niin voi käyttää myös kuumana. Ei tietenkään mikään hifistelyratkaisu, mutta toimii mulle (ja onhan siinä oikeaa teeuutetta).

Minä olen tehnyt sitä kylmään veteen ja pakastanut pakastepusseihin. Vedän blenderillä siitä tehdyt jääteekuutiot ja tavallisen teen jämistä tehdyn jääkaapissa viilentyneen teen hileiseksi jääteeksi.

Vierailija
31/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Earl greytä ja hunajaa.

Vierailija
32/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cold brew tavallisesta vihreästä teestä. Hyvää, puoli-ilmaista ja virkistävää.

Helpoin tapa heittää muutama teepussi kannuun kylmään veteen ja yöksi jääkaappiin. Aamulla pussit pois ja säilyy useamman päivän. Voi tehdä vahvempaakin ja sitten lantraa vedellä, jolloin piisaa pidemmälle.

Hyvä, joku muukin tekee samoin kuin minä. Älytöntä keittää vettä ja kuluttaa energiaa ja ylimääräistä jäähdytysaikaa, kun saman tuloksen saa helpommalla. Laitan yleensä litran

kannuun neljä pussia ja puolitoistalitraiseen viisi pussia. Viimeinen villitykseni on rooibostee, viimeksi Nordqvistin Muumi-rooiboksista banaani-vanilja. Rooibos ei vie yöunia, eli sitä voi juoda vaikka ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
33/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juo jotain jääteetä. Mä juon vaa koka kolaa. 

Vierailija
34/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, valkoisesta teestä kylmähaudutuksella. En makeuta.

Vierailija
35/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twiningsin vihreä tee mangolla ja litsillä maustettuna on ollut aivan ihanaa jääteetä- mutta nyt sitä ei enää löydy mistään. :( Mikään muu pussitee ei pääse lähellekään, tuo ei kaivannut edes makeutusta. 

Vierailija
36/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forsmanilla on sellaista kylmähaudutukseen tarkoitettua vihreää teetä (mini gunpowder) ainakin kolmessa eri maussa. Voi hauduttaa suoraan kylmään veteen ja puoli tuntia riittää.

Vierailija
37/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä lemon Earl Gray teetä veteen kannuun ja se yöksi jääkaappiin.

Lasiin teetä, vähän vaniljasiirappia, jäitä. Parasta.

Vierailija
38/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen milloin mistäkin. Kotikaupungissani on kaksi erinomaista teekauppaa. Käytän heidän teesekoituksiaan. Välillä kylmähaudutan, toisinaan teen vahvempaa "tiivistettä" jääkaappiin. Joskus taas teen teetä tavallisesti ja jäähdytän. Makeutukseen sokerisiirappia tai hunajaa, jos teen laatu vaatii sitä. 

Vierailija
39/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jääteetä tehdään kotona?

Vierailija
40/46 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tietysti itse jottei juomassa ole sokeria. Teen useimmiten vihreästä haudutusteestä jossa on jotain makuöljyä esim sitruuna-kamomilla tai vihreä jasmiinitee.