Onko tiedossa YHTÄÄN varmaa tapausta missä joku on hypännyt LSD-tripin aikana katolta koska kuvitteli osaavansa lentää?
Entä se että luulee kaverin olevan mandariini ja kuorii hänet, tappaen hänet samalla verenvuotoon?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä myrkyttömät ja vaarattomat aineet sysäsivät yhden ystäväni pysyvään laitoshoitoon kun ei enää palannutkaan matkaltaan. Toisella laukaisivat skitsofrenian. Kukin toki vetäköön rauhassa mitä haluaa, ei kuulu minulle.
Joo, ja 5 mun ystävää parantui syovästä ja yksi AIDSista LSD:n ansiosta. Tämän on oltava totta, koska minä kirjoitin niin.
Joo, ja lsd:n terveysvaikutukset ovat kiistattomat, voisi oikeastaan lukea vitamiiniksi koska minä niin pidän siitä. Jatkakaa ja hauskaa matkaa.
Sulla on hyvä ymmärrys vitamiineista. En yllättynyt. LSD:n terveysvaikutuksia tutkitaan kiivaaseen tahtiin, ja näyttäisi tosiaan siltä, että sillä - kuten muillakin psykedeeleillä - on merkittäviä hyötyjä monille potilaille oikein käytettynä.
Morfiinillakin on, oikein käytettynä. Miksi niin karvat pystyssä? Olen jo ilmaissut ettei kenenkään vetäminen kuulu minulle, oikein tai väärin, joten ei pitäisi olla tarvetta puolustaa kuin äiti lastaan.
Tietenkin on merkittäviä hyötyjä koska minä kirjoitin niin...
Kauhean vähän noita varmoja tapauksia tuntuu olevan, jos yhtäkään, mikä on sinänsä hassua, koska tilastollisesti ajateltuna niitä luulisi löytyvän, vaikka LSD itsessään ei niitä aiheuttaisi. Ihmiset kun sekoavat joskus ihan ilman huumeitakin, ja kun kymmenet miljoonat ihmiset ovat tripanneet hapolla, niin pitäisin aika kummallisena, jos ei jokunen vartti- tai kokohullukin olisi sitä kokeillut. Tutkimuksissa näitä kuorimisia ja lentämisiä tai mitään niihin viittaavaakaan ei olla koskaan havaittu, vaikka satoja tutkimuksia on tehty.
Siinä meni pallit LSD vaikutuksesta.
Itse olen, mut se oli koirankoppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poika luuli, että se yritetään tappaa, ja on nyt osastolla.
Millä osastolla?
Mitä luulet? Psykiatrisella pakkohoidossa.
Mä luulen, että sä valehtelet. Niin harvoin Suomessa kukaan joutuu edes käväisemään sairaalassa LSD:n takia. Tilastot kertovat tämän.
Yksilön kohdalle osuessaan se ensimmäinen "harvinainen" kerta on aika olennainen. Psykoosi voi huonolla tuurilla kestää loppuelämän.
Sinulla toki lähes aivottomana on olematon riski tärvellä itsesi pilalle, olet sitä lähtökohtaisesti jo.
Sattui ihan itselleni. Nuorena tuli kokeiltua amfetamiinia, ymmärtämättä että sitä ei tosiaankaan voi jatkaa kahta yötä putkeen. Kuvittelin että korvissani on toukkia, ihon alla, joita yritin veitsellä kaivaa pois.
Onneksi en omistanut kovin teräviä veitsiä ja nynneröinkin homman kanssa, ja lopulta hakeuduin päivystykseen hakemaan apua. Amfetamiinipsykoosihan se siellä, siitä osastolle pariksi päiväksi lääkitykseen ja tarkkailuun. Ohi meni mutta eipä enää tee piriä mieli.
Jos ei kerrota "varmaa tapausta" päätteleekö ap huumeet vaarattomiksi?
En tiedä tuosta, voin kertoa vaan yhdestä varmasta tapauksesta, nyt jo kuolleesta ystävästä.
Viimeisen kerran kun näin hänet elossa, tuli aamuyöstä pimputtamaan ovikelloani. Oli alkutalvi, jotain -15C. Hänellä oli kesämekko, aurinkolasit ja sandaalit päällään. Hoputti minua pakkaamaan, koska limusiini on kuulemma tulossa hakemaan meitä Amerikkaan kiertoajelulle. Hän oli ihan pihalla koko maailmasta, varpaat ja sormempäät sinersivät, kasvot nykivät. Käytti noihin aikoihin juuri LSD:tä. Sain soitettua ambulanssin mutta se oli jo liian myöhäistä ja hän kuoli sydänkohtaukseen matkalla sairaalaan. Että kyllä tuosta voi todella sekaisin mennä.
Syy näihin tarinoihin on siinä, että 60-luvulla mm. USA:n armeija ihan tosissaan käytti LSD:tä salaa ihmisiin, jotka menivät tietenkin paniikkiin luullessaan tulleensa hulluiksi. En osaa edes kuvitella miten hirvittävää olisi joutua kovalle happotripille yllättäen, tietämättä mitä aine edes on tai miten se vaikuttaa. Siitä saatiin tietenkin revittyä älytöntä materiaalia huumepropagandaa varten.
Vierailija kirjoitti:
LSD:n harhat ovat tyypillisesti pseudoharhoja, eli käyttäjä tietää, etteivät ne ole totta. Mutta niitä tapauksia on ollut, jossa joku on mennyt paniikkiin, menettänyt todellisuudentajunsa ja sitten juossut auton alle tai kalliolta alas tai pudonnut rakennuksesta. Monesti kyse on tosin ollut sekakäytöstä. Esimerkiksi kannabis on itsessään melko vaaraton päihde, mutta LSD:n kanssa nautittuna kombo on joillekin psyykkisesti "liikaa".
Mun veli teki tämän. Huono LSD trippi ja näki sellaisia harhoja, että juoksi paniikissa suoraan auton eteen. Selvisi kertomaan tarinan, mutta vammautui lievästi ihan pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Kai joku tuollainenkin tapaus löytyy, mutta enemmän taitaa olla sitä kannabispiikkiloruilua. Kun olin ala-asteikäinen, niin suurin uhka pakuilla kulkevien namusetäoletettujen lisäksi olivat diilerit, jotka tarjoavat lapsille ilmaiseksi kivan näköisiä huumeita ja saivat koukkuun. Sitten aletaan vaatia rahaa ja loppujen lopuksi lapsi väistämättä luulee osaavansa lentää ja hyppää. En kyllä tiedä miksi joku haluaisi myydä huumeita ala-aseteikäisille, mun viikkoraha oli varmaan 10mk.
Nii. Kamalinta tuossa on se, että oon koko ikäni odottanut että joku tulisi kadulla antamaan mulle huumeita ilmaiseksi. Ikinä ei kukaan ole antanut, niinä harvoina kertoina kun olen kokeillut on pitänyt maksaa. Ja vaikka voisi maksaakin, en tunne ketään kuka voisi myydä kun olen erittäin tavallinen tallaaja enkä pyöri "piireissä". LSDtä en ole vielä koskaan testannut. Haluaisin kyllä. Sehän alunperin kehitettiin lääkkeeksi ja sillä voitiin helpottaa kuolemansairaiden kuolemanpelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä meni pallit LSD vaikutuksesta.
Paitsi ettei kukaan tiedä oliko kyseessä LSD vai ei. Hassua sinänsä, kun Suomessa ja Euroopassa ylipäätään aineen koostumus selvitetään heti ensimmäisenä. Pientä propagandan haisua ilmassa...
"Arcata Police Chief Tom Chapman said the department has not recovered any samples of acid in relation to the incidents, and could not say whether the recent events are due to contaminated LSD or a sharply increased usage of the drug."
http://www.times-standard.com/general-news/20100513/arcata-police-repor…
Vierailija kirjoitti:
Syy näihin tarinoihin on siinä, että 60-luvulla mm. USA:n armeija ihan tosissaan käytti LSD:tä salaa ihmisiin, jotka menivät tietenkin paniikkiin luullessaan tulleensa hulluiksi. En osaa edes kuvitella miten hirvittävää olisi joutua kovalle happotripille yllättäen, tietämättä mitä aine edes on tai miten se vaikuttaa. Siitä saatiin tietenkin revittyä älytöntä materiaalia huumepropagandaa varten.
Onhan siinä varmasti eroa ottaako tietoisesti vai tietämättään ainetta. Monesti olen miettinyt miksi huumeista on tehty mystisiä, peloittavia ja kiellettyjä?
Mistäs sinä sen tiedät?