Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein olette päiväsaikaan makuulla/löhöilette?

Vierailija
30.07.2018 |

Kyläilevä sukulainen oli ihan ihmeissään, kun nyt helteillä menin pihatöiden jälkeen hetkeksi sohvalle makaamaan. Keskellä päivää ei kuulemma ole tapana makailla ja tätä toisteli moneen kertaan. En viitsinyt järkyttää häntä kertomalla, että aika usein muutenkin makailen sohvalla tai jopa sängyllä esimerkiksi lukiessa. Niin voi mennä useampikin tunti etenkin näin kesälomalla.

Mutta siis kysymys - onko tavallista, vai mielestäsi laiskuuden merkki?

Kuinka usein olette päiväsaikaan makuulla/löhöilette?

Vaihtoehdot

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoilen 99 prosenttia elämästäni.

Vierailija
2/10 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään noista ei oikein sovi. En itse välitä makoilusta päivällä, mutta ymmärrän kyllä hyvin ihmisiä, jotka sellaisesta pitävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makoilen 99 prosenttia elämästäni.

Sama. Teen etätyöpäivätkin usein sohvalla maaten. Kyljellään pystyy ihan hyvin kirjoittamaan (selälle ei ole kyllä hyväksi, mutta onneksi noita päiviä onkin max. kerran viikossa). 

Vierailija
4/10 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuohon pitäisi vastata? Löhöän aina kun mahdollista, mutta en makuultaan. Esim. nyt istun nojatuolissa jalat sohvapöydällä. En siis makaa päivällä paitsi kipeänä. Hirveän vaikeaa esim. lukea tai surffata makuultaan.

Vierailija
5/10 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä päivittäin tulee maattua. Työpäivinä vähemmän, lähinnä hetki lepoa kotiin tultua kun koirat on lenkitetty. Vapaalla sitten enempikin, voi mennä tuntejakin kun selaa nettiä läppäri sylissä maaten tai kirjaa lukemassa.

Terveellisempää se makaaminen on kuin istuminen. Vaikea kuvitella että kukaan jaksaa 24/7 ilman lepoa seistä/kävellä ilman istahtamista, joten jos istahtaa niin miksei voisi maatakin.

Vierailija
6/10 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Mulla on kaksiosainen työpäivä ja saan siis viettää "siestaa" kotona useamman tunnin. Lapset on jo koululaisia ja mieskin on töissä niin eihän mulla oikeastaan ole mitään tekemistä ruuanlaiton lisäksi, niin että sohvalle pötkölleen joko hyvää tv ohjelmaa katsellen, kirjaa lukien tai tabletilla av:ta selaillen, tai ihan vaikka päikkärit nukkuen. Näin kesällä on ollut enemmän ohjelmaa päivällä kun lapset on kesälomalla, mutta kyllä silti on aina ehtinyt vähäksi aikaa vaakatasoonkin. Helle verottaa aktiivisuustasoa myös lapsilla, hekin lepäilevät päivällä.

Vierailija
7/10 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huilaan sohvalla aina työpäivän jälkeen, kunhan olen ensin syönyt. Usein nukunkin. Nyt lomalla lepäilen myös päivittäin sohvalla, lueskelen lehtiä tai katson telkkaria. Pieni tauko auttaa aina.

Vierailija
8/10 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röhnötän sohvalla datailemassa lähes koko päivän joka päivä.

Vierailija
9/10 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä.

Vierailija
10/10 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa päivässä on pakko mennä sohvalle lepäämään. Muuten ei jaksa. Mummo61