Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutuuko pettäjä helvettiin?

Vierailija
30.07.2018 |

asiallista keskustelua.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kristinuskon mukaan sen enempää kuin muutkaan. Sen mukaan kaikki ihmiset on sen verran syntisiä, ettei omilla ansioillaan yksikään ansaitse taivasta vaan helvettiosasto odottaa. Toisaalta jos laittaa toivonsa Jeesukseen ja syntien anteeksiantoon, ei joudu helvettiin vaikka olisi mustin murhamies maan päällä.

Taivaassa ei ole yhtäkään murhamiestä, eikä muutakaan laittomuuden tekijää, Jeesus painotti, että ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä päästäkseen sisälle Taivastenvaltakuntaa, se tarkoittaa sitä, että ihmisen tulee kieltää itsensä himoineen, haluineen ja tekoineen, ottaa ristinsä ja seurata Jeesusta Kristusta loppuun asti, kasvaen päivä päivältä Jumalan tuntemisessa.

Tässä ihminen itse haudataan ja Kristus saa tilan ihmisessä.

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:

joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

Nikodeemus sanoi hänelle:

"Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Johannes 3:3‭-‬7

Tämä!

Vierailija
42/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon monesti halunnut kuolla tän asian takia

ap

Miksi ihmeessä? Jeesus on pessyt verellään pois kaikki syntisi, jos otat uskon vastaan!  Googlettamalla löydät myös raamatun kohdan siitä... siunausta sinulle, et voi nuoruuden teoistasi kärsiä enää. 

Eli voi tehdä vaikka miten paljopn pahaa kunhan vaan uskoo jesseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos on nainen. mitäs hylkäsitte psratiisin... meillä miehillä on tavoitteena löytää useampi kylkiluu.

tiesit varmaan, että jos sulla on lapia ja vaikka tytär niin hän luultavasti pettää jos olet itse pettänyt.

mulle kävi näin, isä myös pettäjä...varo vaan se periytyy..

ap

Onko sulla bipo? Ykköstyyppiä? Ne pettää kaikki manioissaan - kuuluu taudin kuvaan. Periytyvää on joo.

Ja bipot ei edes halua pitää itseään kunnossa. Lääkkeitä on mutta niitä ei syödä kun ei kuulemma tarvitse. Seuraavaksi sekoillaan reva levällään. Sit vähän masisjaksoa sairaalassa ja itkua läheisille että en mä tarkoittanu. Sit maistuu taas lääkkeet kunnes elämä on taas niin tylsää että lääkkeet lentää roskiin ja taas mennään. Kierre on ikuinen.

Vierailija
44/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pettäminen sinänsä ole synti jota ei voisi saada anteeksi. Mutta kevytmielinen suhtautuminen syntiin on Raamatun mukaan vaarallista. Eli asia ei ole niin, kuten täälläkin usein kuulee sanottavan, että uskova voi aina vaan tehdä syntiä kunhan pyytää viimeistään kuolinvuoteellaan anteeksi. Jumala on sydäntentutkija, eikä häntä voida huijata. Vain hän tietää miten asiat kenenkin kohdalla ovat, miksi on mahdollisesti langennut, ja onko vielä toivoa. Jumala tietää kyllä ihmisen heikkoudet, ja on pitkämielinen ja kärsivällinen. Hän on uskollinen ja vanhurskas, silloin kun ihminen vilpittömästi näkee oman syntinsä, tunnustaa sen ja tekee parannuksen. Mutta sellaisesta kevytmielisestä asenteesta on irtisanouduttava, ja ottaa opikseen virheistään.

Vierailija
45/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Olen yrittänyt vastata useamman kerran, mutta en saa viestejä julkaistua.

Vierailija
46/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon monesti halunnut kuolla tän asian takia

ap

Miksi ihmeessä? Jeesus on pessyt verellään pois kaikki syntisi, jos otat uskon vastaan!  Googlettamalla löydät myös raamatun kohdan siitä... siunausta sinulle, et voi nuoruuden teoistasi kärsiä enää. 

Eli voi tehdä vaikka miten paljopn pahaa kunhan vaan uskoo jesseen.

Ei noin. Verbi ”uskoa” Jeesukseen tarkoittaa tottelemista, ei sellaista uskoa, että uskoo vaikka avaruusolentoihin. ”Uskoa Jeesukseen” on harhaanjohtava käännös. Tarkempi käännös olisi ”Uskoa Jeeususta”, ”totella Jeesusta”. Tai uskoa niin vahvasti, että haluaa totella.

Jos sanoo uskovansa Jeesukseen mutta jatkaa jumalatonta elämäänsä, joutuu helvettiin vaikka olisi arkkipiispa tai paavi.

Mieti itse: Jos raiskaaja raiskaa vain kerran kuussa, mutta muina päivinä on raiskaamatta, hän on silti raiskaaja. Sama pätee muihinkin synteihin: Jos toistuvastí toimii tietoisesti väärin, eli valitsee tehdä mitä haluaa, vaikka tietää sen vääräksi, usko Jeesukseen ei silloin ole elävää, pelastavaa uskoa.

Valitettavasti monet, ellei suurin osa uskovaisista, ovat tekopyhiä ja joutuvat helvettiin. Tämä ei ole minun luuloni, vaan Raamatun totuus. Uskovaiset eivät vain halua uskoa Raamattua todeksi noilta osin, vaikka se on selvästi sanottu monessa kohdassa. He vertaavat mielummin itseänsä muihin uskoviin ja ajattelevat etteivät ole muita huonompia ja kaikkihan me olemme epätäydellisiä. Raamattu ei lupaa pelastusta tuollaisille, vaan ikuisen kadotuksen.

Vierailija
47/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskossa on vain yksi synti mitä ei voi saada anteeksi ja se on pyhän hengen rienaus.

Eli kaikki raiskaajat, murhaajat, avionrikkojat, juopot jne. pääsevät taivaaseen kunhan katuvat viimeistään sekuntia ennen kuolemaansa. Jos ei miellytä niin vaihtakaa uskontoanne.

Juuri tämän takia epäilen, että yksi tuntemani pettäjä-narsisti-epävakaa-paska höyrähti kiimaiseksi uskovaiseksi (vieläpä muuten vaihtoi uskontoa), koska siitä tulee hänelle olo, että mähän oon ihan hyvä tyyppi. Jumalan armosta sitä sun tätä. Kanssaihmiset saavat paskaa niskaan asianomaiselta, mutta mitä sitten, kun itse saa aplodit jumalalta ja Jeesukselta ja ties miltä. Pienintäkään aikomusta hänellä ei ole selvästikään elää siten, että tee lähimmäisellesi siten kuin tahtoisit itsellesi tehtävän jne. Mut eihän sekään mitään, koska aina voi käydä kirkossa mutisemassa rukouksia, pyydellä vähäsen anteeksi jne.

Vierailija
48/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asiallista keskustelua.

Mitään helvettiä  ei ole kuin uskovaisille. Muita noi höpinät ei koske.

Vierailija
49/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kristinuskon mukaan sen enempää kuin muutkaan. Sen mukaan kaikki ihmiset on sen verran syntisiä, ettei omilla ansioillaan yksikään ansaitse taivasta vaan helvettiosasto odottaa. Toisaalta jos laittaa toivonsa Jeesukseen ja syntien anteeksiantoon, ei joudu helvettiin vaikka olisi mustin murhamies maan päällä.

Juuri näin.

Vierailija
50/50 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asiallista keskustelua.

Mitään helvettiä  ei ole kuin uskovaisille. Muita noi höpinät ei koske.

Ei se nyt ihan noin mene. Jos kuoleman jälkeistä elämää ei ole olemassa, se koskee kaikkia, mutta jos taivas ja helvetti onkin olemassa, sekin koskee kaikkia. Ei totuutta voi paeta loputtomiin sanomalla, ettei usko siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi