Kun mies mahdollisesti haluaa toisen lapsen ja minä taas en
Meillä siis yksi lapsi, joka alkaa olla mukavan omatoiminen.
Lapsiluvusta ei koskaan oltu puhuttu mitään, itse kävin lapsen syntymän jälkeen pitkää mietintää, että tulisiko yrittää vielä toista vai ei. Vauva-aika oli kuitenkin todella kuluttavaa + näen perheen kokonaisena jo näin, eli minä, mies ja yksi lapsemme.
Lapsen kasvaessa on vaan vahvistunut ajatus, että itse olen tyytyväinen yksilapsiseen perheeseemme, pieneksi jäänyttä kamaakin olen myynyt pois.
Nyt sitten miehen rivienvälistä ymmärsin, että tämä ehkä toivoisikin vielä toista... Vaikka tulikin niin kevyenä juttuna, niin jäin silti miettimään, että mitä jos lopulta hän haluaa sen toisen, kun taas minä en.
Miten on mennyt muilla vastaava tilanne? Oli siis asetelma kumminpäin tahansa.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
En tekis ellenkin itsekin haluais,vaikka toinen kiristäis, uhkailis erolla tai mitä vaan. Toisen mieliksi ei pidä lisääntyä.
Tuskin uhkailisi, mutta sitä mietinkin, että jos haluaisi erota saadakseen sen toisen lapsen...
En tiedä pitäisikö aloittaa joku lokakamppanja, jolla muistuttaa niistä vauva-arjen raskaista puolista.
-ap
En tekis ellenkin itsekin haluais,vaikka toinen kiristäis, uhkailis erolla tai mitä vaan. Toisen mieliksi ei pidä lisääntyä.