Bikineihin pikkuhousunsuoja?
Käyttääköhän kukaan muu pikkuhousunsuojaa myös bikineissä? Minä laitan aina suojan kun menen rannalle aurinkoa ottamaan, käytän aina muutenkin pikkuhousunsuojaa. Mulla valuu valkovuotoa lähes koko ajan ja välillä tosi runsaasti joten pakko olla aina suoja pöksyissä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tiede siinä on takana, että pikkuhousunsuojat lisää vuotoa? Ihan rehellinen kysymys. En oo ennen kuullut.
Miks normaalia kysymystä tarvii alapeukuttaa? Älkää olko niin herkkiä
Lisääntynyt valkovuoto, kutina ja kirvely ovat yleisiä oireita, jotka voivat liittyä ulkosynnyttimien tai emättimen tulehdukseen, mutta oireisiin on monia muitakin syitä. Hyvä intiimialueen hygienia on tärkeää, mutta liiallinen pesu ja erityisesti saippuan käyttö kuivattavat ihoa ja limakalvoja. Hajusteet ja muut kemikaalit, tiukat, hankaavat vaatteet ja jatkuva pikkuhousunsuojien käyttö voivat olla oireiden syynä. Pitkäaikainen yhdistelmäehkäisyvalmisteiden käyttö voi aiheuttaa emättimen ja ulkosynnyttimien limakalvojen kuivuutta. Naisilla, joilla on atooppinen iho, esiintyy ulkosynnyttimien oireita muita enemmän.
Myös allergiat ja ihosairaudet voivat aiheuttaa pitkäaikaista ulkosynnyttimien kutinaa. Esimerkiksi oireiden hoitoon käytetyt emätinpuikot tai voiteet voivat aiheuttaa kosketusallergiaa. Oireiden taustalla voi olla myös psyykkisiä syitä.
http://www.yths.fi/terveystieto_ja_tutkimus/terveystietopankki/64/valko…
Kyllä käytän melkein 24/7 ja vaihdan puhtaan suojan yleensä 2-6 kertaa päivässä varsinkin oviksen aikaan ja silloin jos on kovin vaeltelevia ajatuksia :) Ja kyllä laitan myös bikineihin koska rannalla katselen miehiä ja ajatukset vaeltelee.. ;)..
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käyttäny teiniajoilta asti päivittäin, mulla on sen verran kostea alapää (normaali ominaisuus mulla) että jos en käytä, niin alkkarit on aina märät. Laitan suojan myös bikineihin kun meen rannalle. Pikkarinsuojista ei ole tullut mitään ongelmia ikinä, joten miksipä en käyttäisi, kun olo tuntuu sillai mukavammalta.
Niin, sulla on epänormaalin kova valkovuoto, jonka takia olet aina käyttänyt pikkuhousunsuojia - ja sun mielestä niistä pikkuhousunsuojista ei ole tullut mitään ongelmia...
Toi on varmaan sitä paljon puhuttua naisten logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käytän melkein 24/7 ja vaihdan puhtaan suojan yleensä 2-6 kertaa päivässä varsinkin oviksen aikaan ja silloin jos on kovin vaeltelevia ajatuksia :) Ja kyllä laitan myös bikineihin koska rannalla katselen miehiä ja ajatukset vaeltelee.. ;)..
Kuules Jorma, naisten valkovuodolla ei ole sitten niin mitään tekemistä kiihottumisen kanssa.
Käykääs naiset lääkärin puheilla. Ei ole normaalia, että vuotoa tulee noin paljon.
Mulla on alapää aina märkä ihan ilman kiihottumistakin, ärsyttää kun aina pikkarit kosteena jos ei käytä pikkuhousunsuojaa ja kun kiihotun ihan valun. Bikineihin en laita pikkuhousunsuojaa koska uin paljon, muuten kyllä on aina.
Mä en voi pitää biksuja tai uikkareita ilman pikkuhousunsuojaa kun näkyy aina kamelinvarvas.
Mulla on isot häppärit. Joo miehet varmaan tykkää katsella mutta mua hävettää ne niin etten kehtaa olla esim rannalla tai uimahallissa.
Pikkuhousunsuoja toimii esim housujen kanssa mut ei uimassa.
Vierailija kirjoitti:
Käykääs naiset lääkärin puheilla. Ei ole normaalia, että vuotoa tulee noin paljon.
Kuules, kyllä se vaan voi olla. Koskaan ei ole gyne löytänyt mitään vikaa.
Tunnen monta naista joilla on sekä hengitystielimat että valkovuoto lähtenyt maidottomalla dieetillä.
Otan usein aurinkoa bikineissä mutta en koskaan käy uimassa, laitan pikkuhousunsuojan koska muuten näkyy kamelinvarvas ja ei "mahlat" imeydy kankaaseen vaan suojaan.
Tämä on paras elämänohje, mitä olen av:ltä saanut. Pilkuhousunsuojia ei pidä käyttää, ne lisäävät valkovuotoa. Lopetin käytön ja valkovuoto hiljeni. Kiitos av!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä vaan on. Harmittavan vähän tästä vaan puhutaan. Ei "jatkuvasti märkä" nainen ole mikään luonnonoikku, toiset vaan on sellaisia. Ärsyttäväähän tämä toki on ja mieluummin ottaisin sen saharamaisen kuivuuden (tuttu alkuraskaudesta), siihen kun sentäs on apuja. Toisin kuin tähän jatkuvaan kosteuteen :P Mutta ei se auta, pikkuhousunsuoja aina housuissa on mentävä (ja kyllä, olen kokeillut myös yli 3kk oloa ilman suojaa, ei vaikutusta valkovuodon määrään...) Vaihdevuodet toivottavasti tuovat helpotuksen, nyt jo nelikymppisenä on välillä kuukausia kun ovulaation ja menkkojen välissä voi olla välillä ilman suojaa, jihuu!
Niin ja itsellä on myös TODELLA runsaat menkat, liekö näillä asioilla tekemistä keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tiede siinä on takana, että pikkuhousunsuojat lisää vuotoa? Ihan rehellinen kysymys. En oo ennen kuullut.
Suojat ovat muovia ja muovi hiostaa alapäätä. Tämä lisää vuodon määrää.
Tää nyt ei kyllä ollut mitenkään kovin tieteellinen vastaus. Valkovuotohan ei ole mitään hiostumisvuotoa, vaan alapää puhdistaa itse itseään, kun solut hajoavat. Joskus se on tavallista nopeampaa, jos on esim. sytolyysi, joka on normaalia.
Onko siis niin, että housuissa eli värkin ulkopuolella olevat suojat lisäävät solujen hajoamista alapäässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt ei kyllä ollut mitenkään kovin tieteellinen vastaus. Valkovuotohan ei ole mitään hiostumisvuotoa, vaan alapää puhdistaa itse itseään, kun solut hajoavat. Joskus se on tavallista nopeampaa, jos on esim. sytolyysi, joka on normaalia.
Onko siis niin, että housuissa eli värkin ulkopuolella olevat suojat lisäävät solujen hajoamista alapäässä?
Ei ehkä oo tieteellinen vastaus, mutta näin on gynekologi kertonut. Eihän se muovi materiaalina mitenkään hengittävää ole. Muutenkin alushousuissa kannattaa kuulemma suosia luonnonkuitua esim. puuvillaa ja välttää keinokuitua, joka hiostaa.
Hahaha, näihin keskusteluihin tulee AINA samat väitteet. 1. Suojat lisäävät vuotoa. 2. Suojat hautovat/muhivat (näiden kaksi lempisanaa) 3. Sinussa on jotain vikaa jos tarvitset suojia.
Kuulkaas nyt, jos et ole heti valmista mallia, et tiedä mitä se on. Kuka teistä ottaa töhin 3 pikkuhousut töihin mukaan, jotta voi päivän aikana vaihtaa kuiviin? Kun saman voi tehdä vaihtamalla suojaa?
Tuo on yhtä huuhaata, että kaikkien vuoto johtuisi suojien käytöstä. Vuoto syntyy tuolla sisällä, eikä suojaa sinne tungeta. Eikä siellä mitään hautoudu, kun huolehtii hygieniastaan.
Jotkut naisista vain ovat tällaisia, ja asia ei ole teidän päivittelyistänne muuttumassa yhtään mihinkään.
Ainoa, mikä on oikeasti huono asia, on roskan määrä. Ja siitä huolissaan oleva voi käyttää kestoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä oo tieteellinen vastaus, mutta näin on gynekologi kertonut. Eihän se muovi materiaalina mitenkään hengittävää ole. Muutenkin alushousuissa kannattaa kuulemma suosia luonnonkuitua esim. puuvillaa ja välttää keinokuitua, joka hiostaa.
Niin paitsi että nimenomaan puuvilla imee kaiken kosteuden itseensä, kun taas osa keinokuiduista (semmoiset teknisen tuntuiset) siirtää sitä pois iholta. En käytä ikinä puuvillaisia alkkareita koska ne tuntuvat heti ensimmäisen hikoilun jälkeen jo inhottavilta.
Kaikille ei katsokaas sovi samat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä vaan on. Harmittavan vähän tästä vaan puhutaan. Ei "jatkuvasti märkä" nainen ole mikään luonnonoikku, toiset vaan on sellaisia. Ärsyttäväähän tämä toki on ja mieluummin ottaisin sen saharamaisen kuivuuden (tuttu alkuraskaudesta), siihen kun sentäs on apuja. Toisin kuin tähän jatkuvaan kosteuteen :P Mutta ei se auta, pikkuhousunsuoja aina housuissa on mentävä (ja kyllä, olen kokeillut myös yli 3kk oloa ilman suojaa, ei vaikutusta valkovuodon määrään...) Vaihdevuodet toivottavasti tuovat helpotuksen, nyt jo nelikymppisenä on välillä kuukausia kun ovulaation ja menkkojen välissä voi olla välillä ilman suojaa, jihuu!
Niin ja itsellä on myös TODELLA runsaat menkat, liekö näillä asioilla tekemistä keskenään.
Minä niin olen kanssasi samaa mieltä tässä asiassa. Olen gynenkin kanssa jutellut tästä ainaisesta liukkaudesta johon ei tosiaan auta mikään. Minä vaan olen tällainen joka on aina valmiina "tositoimiin". Mutta kaikkeen tottuu.
Pikkuhousunsuojia siis käytän päivittäin tämän jatkuvan valumisen takia ja vaihtamaankin joudun usein. Bikineissä myös käytän koska en tykkää uida, ja rannoillahan on "silmänruokaa" että muutenkin olisi tarpeen vaikka ei olisi bikineissäkään ;)...
Mutta onneksi minulla on kohtalotovereita. ;)
Mä en oo edes osaanu ajatella että joku käyttäis niitä joka päivä, mut näköjään yllättävän moni. Mulla vaan ollu käsitys ettei sellai oo "normaalia" et päivittäin jotain vuotaa niin paljon et pitää suoja olla, ja että vielä bikineissäkin?
En ole koskaan käyttänyt pikkuhousunsuojia!! En tiputtele mitään.