Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bikineihin pikkuhousunsuoja?

Vierailija
30.07.2018 |

Käyttääköhän kukaan muu pikkuhousunsuojaa myös bikineissä? Minä laitan aina suojan kun menen rannalle aurinkoa ottamaan, käytän aina muutenkin pikkuhousunsuojaa. Mulla valuu valkovuotoa lähes koko ajan ja välillä tosi runsaasti joten pakko olla aina suoja pöksyissä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ihme että valuu...

Vierailija
2/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Pikkuhousunsuojan käyttö lisää valkovuodon määrää. Lopeta tai ainakin vähennä käyttöä, niin vuotokin loppuu. Omakohtaista kokemusta on ja tätä sanoi gynekin. Suojia kuuluu käyttää vai kuukautisten aikaan ja tällöinkin huolehtia riittävän tiheästä vaihtovälistä. Kokeile, jos et usko. Bikineissä nyt ei ainakaan suojaa tarvita. Mene uimaan/suihkuun, kun pöksyt kostuu, niin kukaan ei huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäks...lisähaude, ei ihme että vuodat. Jätä ne pikkuhousunsuojat pois jokapäiväisestä käytöstä, ole kotona mekon/hameen kanssa ilman alushousuja ja nuku ilman alushousuja. Kalleimpasi pitää saada hengittääkin joskus. ;) Jos vielä valkovuoto vaivaa niin osta alapäänpesuainetta (apteekista saa) ja käytä sitä päivittäin, se tasapainottaa bakteerikannan. Trimmaa myös häpyhuulet tai aja kaikki sieltä pois. 

Itse näillä ohjeilla erittäin puhtoinen ja raikas p*mppi ja mies pussailee sitä mielellään :P

Vierailija
4/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko gynen paikka, mitä aattelet.

Ei hitto.

Vierailija
5/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö suojia yölläkin? Kuinka usein vaihdat suojan? Anna alapääsi hengittää. Ei ihme, jos vuoto vaivaa. Toisaalta pikkuhousunsuojia markkinoidaan kovinkin tarpeellisina meille naisille, vaikka itse en oo tarvinnut niitä vuosikausiin, eikä oikeasti tarvitse kuulemma kukaan muukaan. Näin totesi gynekologi.

Vierailija
6/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Valkovuotoa aikalailla mullakin tulee koko ajan mutta asia pahenis jos hautoisin pikkuhousunsuojilla alapäätä. Tosin ei tuu niin paljoa että housut olis litimärät koko ajan. Yhdellä suojalla pärjää työpäivän mainiosti.

Vierailija
7/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä en käytä suojia, mutta muuten aina pakko käyttää.

Terv. ap

Vierailija
8/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä varsinkaan bikineissä enkä muutenkaan päivittäin, tuntuu lisäävän valkovuotoa entisestään ja olo hautovan "vaipan" kanssa ei ole kovin raikas. Mielummin vaihdan tarvittaessa pikkareita, suojaa saatan käyttää pahimpina vuotopäivinä töissä ja ihmisten ilmoilla ollessa.

Vierailija
9/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepas kankaisia kestositeitä, jos jaksat pyykätä ja sinulla on pakottava tarve suojaa käyttää. Kangas hengittää, toisin kuin muovi. Ja unohda se suojan käyttö bikineissä. Auringossa on kuuma ja alapää hautuu turhaan. Jos vuotoa valuu solkenaan, sulla saattaa olla hoitoa vaativa tulehdus.

Vierailija
10/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh..hyh...hautoo toosaasa näillä helteilläkin!! Mee lääkäriin,kellää kokoajan jotai valu..outo värkki.

Vierailija
11/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä keuhkoilla se alapää muka hengittää?

Vierailija
12/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on enemmän valkovuotoa kuin toisilla. Minulla oli teininä paljonkin ja pikkuhousut olivat koko ajan märkinä ilman suojaa. Nyt onneksi vuotoa vähemmän mutta tarvitsen silti pikkuhousunsuojia päivittäin, mutta bikineihin en kyllä laita ikinä.

Vierailija
13/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, mutta aikaisemmin mulla oli myös tosi runsas valkovuoto ja pidin muuten joka päivä pikkuhousunsuojia. Mulla se johtui e-pillereistä, koska kun lopetin ne, niin vuoto väheni kymmenesosaan eikä enää tarvi koko ajan käyttää suojia. Että ei se välttämättä johdu niiden suojien käytöstä tai tulehduksesta.

Vierailija
14/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän pikkuhousunsuojia vain silloin, kun menkat ovat loppumaisillaan ja vuotoa tulee enää ihan vähän.

Mutta tiedän, että kaksi ystävääni käyttävät pikkuhousunsuojia jatkuvasti runsaan valkovuodon takia. Molemmat ovat käyneet gynekologilla ja kaikki mahdolliset testit on otettu, eikä mitään syytä runsaalle valkovuodolle löydy. Vuoto ei siis haise tai ole mitään rusehtavaa kuulemma. Toiselle kaverilleni jopa gyne oli sanonut, että vuoto tosiaan on runsasta ja joutunut paperilla vähän pyyhkäisemään ennen tutkimisen aloittamista. :-/

Että tiedä näistä sitten, kaikilla meillä tuo värkki toimii vähän eri tavalla.

Vierailija
15/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivinä käytän ja yleensä laitan suojan pöksyihin jos lähden kotoa pitemmäksi aikaa, muuten en.

Vierailija
16/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tiede siinä on takana, että pikkuhousunsuojat lisää vuotoa? Ihan rehellinen kysymys. En oo ennen kuullut.

Vierailija
17/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tiede siinä on takana, että pikkuhousunsuojat lisää vuotoa? Ihan rehellinen kysymys. En oo ennen kuullut.

Suojat ovat muovia ja muovi hiostaa alapäätä. Tämä lisää vuodon määrää.

Vierailija
18/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko varma, että kyse on valkovuodosta tai vaikkapa hikoilusta tai virtsankarkailusta? Rannalla nyt hikoillaan ja haaroväli on ihmisen eniten hikoilevia alueita...

En nyt jankkaa tätä kettuillakseni, joskus noita on vähän hankala erottaa, ja hoito tietysti on ihan eri jos kyse onkin virtsankarkailusta.

Jos housuissasi on kumminkin selkeästi limaista vuotoa, niin onko se pahanhajuista, kellertävää tai kokkareista? Jos on, kyse voi olla hiivatulehduksesta tai bakteerivagioosista, jotka vaativat ekalla esiintymiskerralla lääkärin diagnoosin ja lääkityksen.

Toki ihan terveelläkin naisella voi olla runsas valkovuoto. Moni edellä kirjoittaneista on kyllä siinä oikeassa, että muovipintainen pikkuhousunsuoja voi hautoa limakalvoja ja lisätä valkovuotoa. Rannalla on helppo peittää märät haarat käymällä välillä uimasa, märistä uikkareista se ei näy. Joten pikkuhousunsuoja on siellä aikaslainen turhake.

Osa runsasta valkovuodosta kärsivistä saa apua maitohappobakteeria sisältävistä emätinpuikoista, ne tasapainottavat emättimen flooraa. Löytyy reseptittä apteekista useammallakin nimikkeellä, mm. Vagisan.

Sitten vielä seikka, jota varsinkaan miespuoliset gynet eivät ihan aina myönnä... hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa osalla naisista hiivasyndroomaa eli toistuvia hiivatulehduksia. Jos mikään muu ei auta, kannattaa kokeilla taukoa ehkäisypillereissä ja käyttää sen sijaan kondomia. Ainakin itselläni jatkuva runsas valkovuoto ja päänsäryt loppuivat kuin seinään, kun lopetin ehkäisypillerit.

Vierailija
19/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyttäny teiniajoilta asti päivittäin, mulla on sen verran kostea alapää (normaali ominaisuus mulla) että jos en käytä, niin alkkarit on aina märät. Laitan suojan myös bikineihin kun meen rannalle. Pikkarinsuojista ei ole tullut mitään ongelmia ikinä, joten miksipä en käyttäisi, kun olo tuntuu sillai mukavammalta.

Vierailija
20/46 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri lähdössä rannalle ja laitan suojan, koska häpeän jos pillu näkyy bikinien läpi. Muuten en käytä paitsi matkoilla.