Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peseytykää hyvät ihmiset! Hyvä etten oksentanut kun tulin töihin, eltaantunut hien haju lemusi ilmassa

Vierailija
30.07.2018 |

Tätä pitää vielä jaksaa haistella pari tuntia.

Lähtekää ajoissa töihin ja peseytykää vaikka vessan lavuaarissa. Pesulappu mukaan ja käsipyyhe. Sillä pyyhkii hikiset alueet. Sitten deodoranttia. Sitä töissä käytettävää vaatettakaan ei tarvitse pukea työmatkaksi. Vaihtaa sen vasta puhtaalle iholle.

Itse saavun töihin puoli tuntia etukäteen jotta ehdin raikastautua.
On kohteliasta tuoksua töissä puhtaalle.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä voi työpäivän aikana pestä kohtia, joista muut kärsivät.

En voinut töissä istua huoneessa, jossa haisi törkeä jalkahiki. Vinkki: kengät kannattaa heittää pois, jos ne haisevat kammottaville.

Kumman harva käyttää enää kengänpohjallisia, ne säästävät sekä kenkää, että niiden käyttäjää. Pohjalliset oletaan pois mieluiten aina kun kengätkin jalasta, ja niitten uusiminen on paljon halvempaa kuin koko kenkien. 

Äitini laittoi silloin tällöin veljeni ja isäni kesäisin liottamaan pestyjä jalkojaan laimeassa kloriittivedessä, jotta viimeisetkin halua aiheuttavat pöpöt kuolisivat.

Vierailija
22/31 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää ajoissa töihin ja peseytykää vaikka vessan lavuaarissa. Pesulappu mukaan ja käsipyyhe. Sillä pyyhkii hikiset alueet. Sitten deodoranttia. Sitä töissä käytettävää vaatettakaan ei tarvitse pukea työmatkaksi. Vaihtaa sen vasta puhtaalle iholle.

B pelkällä pesulapulla kainaloiden pyyhkiminen ei auta. Kyllä pitää olla mukana jotain saippuaa ja sitten pitää tietysti huuhdella. On tullut huomattua ihan oman hygienian hoidossa.

Pahaa hajua ei muodostu, jos käyttää antiperspirattia. Pelkkä deodoranttikaan ei ole niin hyvä, haju ehkä lievenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa haista vaan, koska työnantaja ei ole saanut järestettyä meille soisiaaliloja, jossa voisi käydä suihkussa.

Vierailija
24/31 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä haisuleista peseytyy vain illalla, mutta eihän se riitä näillä helteillä!

Olen aina kummastellut iltapeseytyjiä. Onhan se mukavaa mennä putipuhtaana nukkumaan, mutta jokainen hikoilee yön aikana. En halua mennä epäsiistinä töhin, joten käy suihkussa aina aamuisin, usein myös iltaisin.

Kivempi mennä nukkumaan suihkunraikkaan. Toki illalla peseytyminen ei estä myös aamulla peseytymistä.

Vierailija
25/31 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä haisuleista peseytyy vain illalla, mutta eihän se riitä näillä helteillä!

Olen aina kummastellut iltapeseytyjiä. Onhan se mukavaa mennä putipuhtaana nukkumaan, mutta jokainen hikoilee yön aikana. En halua mennä epäsiistinä töhin, joten käy suihkussa aina aamuisin, usein myös iltaisin.

Minä en voi käsittää ihmisiä, jotka eivät käy illalla suihkussa. Menevät siis päivän kaikki hiet ja liat ihollaan ja hiuksissaan omaan sänkyynsä nukkumaan.

Vierailija
26/31 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo haju tulee vaatteista. Ei auta vaikka ihminen olisi itse puhdas ja tuoksuva. Esim. rintsikoihin voi jäädä sellainen haju, joka "aktivoituu" vasta kun vaate kastuu hiestä. On tosi inhottava haju, olen melkein itsekin oksentanut siitä.

Vierailija
27/31 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama talvella, hikeä vetävä alusasu matkalle tai sitten kokonaan toinen työasu.

Minä käytän talvella usein samaa paitaa kahtena eri työpäivänä (en peräkkäisinä), koska eihän se vaate siistissä sisätyössä hiostu tai likaannu, jos sitä vaatetta tosiaan käyttää vain työaikana - kiva juttu laiskalle silittäjälle.

Muksi ei peräkkäisinä?

Osittain pelkän vaihtelun vuoksi, osittain päivän töitten mukaan eli olenko enemmän arkistossa vai asiakaspalvelussa, koska arkistotyö "syö" hihoja ja onpa tullut repeämiä/palkeenkieliäkin, joten säästän paremmat puserot asiakaspalveluun. Osittain yhden, tosin jo entisen, työkaverin vuoksi, hän huomautti siitä, että käytin samoja vaatteita, ei ymmärtänyt selitystäni, että vaatetta voi kyllä käyttää kaksi työpäivää (paitsi tietenkin kesäkuumalla), koska se vaate on päällä vain töissä, ei siis työmatkalla, saati vielä kotona tai muualla illalla - ei ymmärtänyt ja valitti, joten kieroilin käyttämällä jotain muuta välipäivänä (ja työpisteen mukaan tietty). No se ei peräkkäisinä päivinä -tapa vain jäi.

Vierailija
28/31 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku jo tämän maininnut. Silti sanon, ettei samoissa hikisissä vaatteissa kannata marinoitua päivätolkulla. Paidan jne voi vaihtaa useamminkin päivän aikana puhtaaseen, jos kovin hikoilee. Näitä eltaantuneen hikisen vaatteen hajuja tulee koko ajan vastaan. Enkä usko, ettei ole varaa ostaa tarpeeksi esim. t-paitoja ja kalsareita (kts. ilmaisvaatteet seurakunnan kirpparilla, Tokmannin ale-rekki jne).

Vierailija
29/31 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan varmaan taas jostain toimistotöistä.

Ihan sama mikä työpaikka on, puhtaudestaan voi huolehtia.

Ap

Onneksi lehmät navetassa eivät piittaa miltä haisen.😂

Vierailija
30/31 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks meidän töissä ei hienohelmat valita.

Vierailija
31/31 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirppanokka.