Peseytykää hyvät ihmiset! Hyvä etten oksentanut kun tulin töihin, eltaantunut hien haju lemusi ilmassa
Tätä pitää vielä jaksaa haistella pari tuntia.
Lähtekää ajoissa töihin ja peseytykää vaikka vessan lavuaarissa. Pesulappu mukaan ja käsipyyhe. Sillä pyyhkii hikiset alueet. Sitten deodoranttia. Sitä töissä käytettävää vaatettakaan ei tarvitse pukea työmatkaksi. Vaihtaa sen vasta puhtaalle iholle.
Itse saavun töihin puoli tuntia etukäteen jotta ehdin raikastautua.
On kohteliasta tuoksua töissä puhtaalle.
Kommentit (31)
Töissä voi työpäivän aikana pestä kohtia, joista muut kärsivät.
En voinut töissä istua huoneessa, jossa haisi törkeä jalkahiki. Vinkki: kengät kannattaa heittää pois, jos ne haisevat kammottaville.
Mulla se suihku ei hyödytä mitään, päinvastoin hikoilen vielä enemmän.
Puhutaan varmaan taas jostain toimistotöistä.
On kielletty käyttämästä hajustettuja tuotteita. Paha vaan että se ainoa tuote, joka minun hikeeni tepsii, on vain hajustettuna. Käytän nyt sitten parasta hajustamatonta ja haisen sitten hielle. Niin että koettakaahan nyt päättää, että mille saa haista. Kevyesti hajustetulle vai törkeästi hielle? Mä hikoilen paljon, varsinkin näin helteellä ja vielä fyysisessä työssä, sille en voi valitettavasti yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen peseytyminen on sallittua myös kotona ja ruumillisissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mikä työpaikka on, puhtaudestaan voi huolehtia.
Ap
Sama talvella, hikeä vetävä alusasu matkalle tai sitten kokonaan toinen työasu.
Minä käytän talvella usein samaa paitaa kahtena eri työpäivänä (en peräkkäisinä), koska eihän se vaate siistissä sisätyössä hiostu tai likaannu, jos sitä vaatetta tosiaan käyttää vain työaikana - kiva juttu laiskalle silittäjälle.
Provo. Mutta itse kyllä näillä helteillä olen tuskastunut että ei mene tuntiakaan kun suihkun jälkeen on tahkea ja nihkeä olo :S. Ja niska hikoontuu tosi nopeasti jos hiuksia ei heti kiepauta ylös nutturalle.
No kattoja rakennellessa hikoilee lähes koko ajan ja jos alkaa dödöillä peittelemään hienhajua, niin saa hyönteisistä paremmin seuralaisia. Ei siis ole realismia eikä järkevää toimia ap:n vaatimusten mukaan. Toki ap voisi tulla dödöineen meidän työmaalle hyönteishoukuttimeksi, niin meidän työntekomme helpottuu siltä osin.
Osa näistä haisuleista peseytyy vain illalla, mutta eihän se riitä näillä helteillä!
Peseydytty on useastikin päivän mittaan, täysi koneellinen t-paitoja kuivumassa.
Tänään siedettävä olo.
Vierailija kirjoitti:
Osa näistä haisuleista peseytyy vain illalla, mutta eihän se riitä näillä helteillä!
Voinhan mä tietty pestä itseni aamulla muutta hikoilen sitten ihan hlvetisti ihohuokosten auettua. Tulen sun vierees sitten hikoilemaan hikilammikoita. Käykö?
No tällä säällä on ihan sama kuinka usein peseytyy, kun viisi minuuttia myöhemmin on joka tapauksessa taas ihan hiestä märkä.
Vierailija kirjoitti:
Sama talvella, hikeä vetävä alusasu matkalle tai sitten kokonaan toinen työasu.
Minä käytän talvella usein samaa paitaa kahtena eri työpäivänä (en peräkkäisinä), koska eihän se vaate siistissä sisätyössä hiostu tai likaannu, jos sitä vaatetta tosiaan käyttää vain työaikana - kiva juttu laiskalle silittäjälle.
Muksi ei peräkkäisinä?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kummastellut iltapeseytyjiä. Onhan se mukavaa mennä putipuhtaana nukkumaan, mutta jokainen hikoilee yön aikana. En halua mennä epäsiistinä töhin, joten käy suihkussa aina aamuisin, usein myös iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Provo. Mutta itse kyllä näillä helteillä olen tuskastunut että ei mene tuntiakaan kun suihkun jälkeen on tahkea ja nihkeä olo :S. Ja niska hikoontuu tosi nopeasti jos hiuksia ei heti kiepauta ylös nutturalle.
Tahmea, ei tahkea. Tahkea ei ole sana vaan outo kahden sanan yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meni ononta kertaa sitä pitää peseytyä, ettei olisi hikinen?
Mulle tämä on helppoa, kun olen lomalla ja mökillä ja olen niin hikinen ja ehkä tuoksahtelen, vaikka olen käynyt kaksi kertaa uimassa ja kerran suihkuissa.
Mutta miten tämä on mahdollista töissä, kun työkaveri kertoi olevan 29ast. lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä paljon niitä jotka on lykänneet koko dödöpurkillisen varmaan kainaloihinsa peittääkseen sen duunarin hikiaromin, ei sekään nyt mikään paras ratkaisu välttämättä. Ja töissähän se hiki tulee muutenkin hajuineen, peseytyi aamulla tai ei.
Ja mitäs provoa tässä nyt on? Provo tai ei, niin tottahan tuo on. Samoja kauheita hienhajuja saa haistella mm. käydessään kaupassa elintarvikeostoksilla. Se on oikeasti jotenkin oksettavaa. Hikihän haisee vain likaisella iholla. Niin että jos ihminen peseytyy säännöllisesti, mitään ylitsepääsemättömän karseita lemuja ei ehdi kehkeytyä.
Kannatetaan.