Apua, mistä kesämökistä luopua?
Tilanne on siis se, että mulla on kolme kesämökkiä: perheemme oma sekä vanhemmiltani perimäni kaksi mökkiä. Aika ei kuitenkaan millään riitä kaikkien mökkien käyttöön, joten jostain täytyisi luopua. En vain osaa päättää että mistä, ne kaikki kun ovat minulle niin kovin rakkaita.
Vanhempieni mökeistä toinen on ihana, tunnelmallinen, pieni sähkötön saarimökki, jossa olen viettänyt kaikki lapsuuteni kesät. Siihen paikkaan ja sen ympäristöön liittyy kaikista eniten muistoja, ja jos tämän myisin, tuskin tulisi tuolla seudulla enää käytyä. Erityisesti rakastan tämän paikan ympäröivää metsää!
Mökki 2 on puolestaan mökki, joka vanhempieni kanssa yhdessä rakennettiin ollessani vähän vanhempi. Myös tänne liittyy paljon hyviä yhteisiä muistoja, erityisesti muistoja vanhemmistani. Minulla ei kuitenkaan ole ihan yhtä vahva tunneside tähän kuin tuohon saarimökkiin, tämä kuitenkin paljon fiksummalla sijainnilla ja sähkötkin on. Tämä on huomattavasti parempikuntoinen ja nykyaikaisempi muutenkin, jos tuohon saarimökkiin vertaa.
Mökki 3 on merenrantamökki, ulkoisilta puitteiltaan paljon komeampi kuin nuo perintömökit. Sijainniltaan lähimpänä meidän kotia, nuo kaksi muuta huomattavasti kauempana. Lapsille ja miehelle tämä on hirveän tärkeä paikka, minulle ei niinkään. Pidän tätä oikein suloisena lomanviettopaikkana mutta mielestäni tämä on vähän ehkä turhankin korea mökiksi. Täällä ei ole ollenkaan samanlaista tunnelmaa kuin noissa vanhempieni mökeissä, vaikka tosi ihanaahan täälläkin on.
Kysymys kuuluu siis: mistä mökistä sinä luopuisit minuna?
Kommentit (34)
Mökki merellä on huono juttu varsinkin jatkossa. Säät lämpenevät ja sinilevää rannikolla yhä enemmän. Itse ostaisin mieluummin mökin järven rannalta kuin meren. Myös Itämeren öljytuhot tulevat yleistymään.
Pane vuokralle!
Saat tuloja, ja voit pitää kaikki.
Lomarengasta en suosittele välittäjäksi.
Ahmii ison osuuden tekemättä mitään.
Asiakkaana olen pari kertaa pettynyt Lomarenkaaseen (mökki ei vastannut sovittua) ja saanut nuivaa kohtelua.
Omistajilta kuullut, että ohjeistus on pyöreä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Se kolmosmökkikin on siis minun ihan ikiomani. En kuitenkaan siitä aio omin päin luopua, jos muu perhe on kovasti ajatusta vastaan.
Tuo oli hyvä pointti, että minne haluan mennä sitten kun lapset ovat isoja ja jos käy vaikka niin, että tulee ero. Saarimökistä en siis varmasitkaan luovu. Moni ystävistäni haaveilee kovasti omasta mökistä, täytyy ehkä tiedustella, haluaisiko joku ostaa tuon kakkosmökin. Olisi nimittäin kiva, jos siellä pääsisi edes joskus vierailemaan vielä vaikka päättäisinkin sen myydä.
ap
Huono idea tuo tutulle myyminen. Iso riski, että menee välit poikki. Heillä ei nimittäin ole sinun ihania lapsuusmuistojasi, vaan he näkevät pihassa töröttävän lahonneen höskän lahonneena höskänä, ja purkavat sen pois, eivätkä tajua, että se oli sinun ihana romanttinen lapsuuden majasi. Samoin he maalaavat kaiken väärillä väreillä, ja sinä tuomitset mielessäsi heidät, ja he muutosten jälkeen pelkäävät mielipiteitäsi eivätkä halua, että käyt paikalla. Joten myy ulkopuolisille, ja unohda sitten koko mökki.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita yksi mökki köyhille tai vuokraa kaikki mökit pilkkahintaan. Näin voit tehdä muille hyvää etkä ajattele vain omaa napaasi ja omaisuuttasi.
Levänvihreää kateutta.... haisee!
Vierailija kirjoitti:
Mökit 1 ja 2. Vaikka ne on sulle rakkaita niin sun lapsille rakkain on 3. Siellä kolmosessa ne haluaa käydä aikuisena, viedä omat lapsensa. Siellä sinäkin parhaiten saat nsuttia lastesi seurasta, ehkä lastrnlastenkin.
Mitä tällä on merkitystä? Ei ap voi elää elämäänsä lapsilleen, hänellä on oma elämä ja omat valinnat. Lapset tekevät sitten aikanaan omat valintansa.
Jos ap omistaa yksin nuo kaikki 3, niin kannattaa laittaa se 2. ja 3. vuokralle ja opettaa lapsille kaukaisimman saarimökin ilo ja onni. Silloin siitä tulee lapsillekin se rakkain, eikös?
Älä ainakaan saarimökkiä myy!
Se on varmasti ihana.
Jos mökit on sun, menettelet oman mieltymyksen mukaan. Onko koko saari oma? Se varsinkin on ainutlaatuista.
Lapset tekee aikuisena mitä tykkää.
Jo nyt on kasvanut junttisukupolvi, joka ei älyä arvostaa mökkejä.
Ties vaikka he eivät välittäisi mökeistä ollenkaan.
2. on varmaan helpoin vuokrata.
Hyvässä lykyssä löydät luotettavat vakkarivuokralaiset.
Itse olisin vähiten kiinnostunut merimökistä.
Saasteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kolmosmökkikin on siis minun ihan ikiomani. En kuitenkaan siitä aio omin päin luopua, jos muu perhe on kovasti ajatusta vastaan.
Tuo oli hyvä pointti, että minne haluan mennä sitten kun lapset ovat isoja ja jos käy vaikka niin, että tulee ero. Saarimökistä en siis varmasitkaan luovu. Moni ystävistäni haaveilee kovasti omasta mökistä, täytyy ehkä tiedustella, haluaisiko joku ostaa tuon kakkosmökin. Olisi nimittäin kiva, jos siellä pääsisi edes joskus vierailemaan vielä vaikka päättäisinkin sen myydä.
ap
Huono idea tuo tutulle myyminen. Iso riski, että menee välit poikki. Heillä ei nimittäin ole sinun ihania lapsuusmuistojasi, vaan he näkevät pihassa töröttävän lahonneen höskän lahonneena höskänä, ja purkavat sen pois, eivätkä tajua, että se oli sinun ihana romanttinen lapsuuden majasi. Samoin he maalaavat kaiken väärillä väreillä, ja sinä tuomitset mielessäsi heidät, ja he muutosten jälkeen pelkäävät mielipiteitäsi eivätkä halua, että käyt paikalla. Joten myy ulkopuolisille, ja unohda sitten koko mökki.
Näin on. Ostaja tekee omallaan mitä tykkää.
Miksi nyt ei kuulu riemunkiljaisuja piheiltä palstamiehiltä?
Tässä on nainen, joka tarjoaa miehelle ei vain yhden vaan peräti kolmen rantamökin edun!
Varakas nainen, mies hyötyy, kuten on usein asian laita.
Kiitos ap aloituksesta. Olen miettinyt olenko pöhkö kun haluan hommata miehen kanssa ihan oman mökin. On ennestään sukumökit sekä minun että miehen puolelta, mutta haluaisin että olisi meidän yhteinen, ja vain meidän.
Numerosta 2. Et voi ajatella vain itseäsi, kun sinulla on perhe.
Voisiko mökkejä vuokrata ja ulkoistaa huollot vuokratuotoilla?
Kannattaa varmaan rakastua materiaan. Myyt kaikki pois ja lopetat tuon turhuuksiin kiinni jäämisen.
Lahjoita yksi mökki köyhille tai vuokraa kaikki mökit pilkkahintaan. Näin voit tehdä muille hyvää etkä ajattele vain omaa napaasi ja omaisuuttasi.