Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istuin äsken talomme edessä penkillä, kun ampiainen tuli siihen pörräämään. Se puraisi minua huuleen?!!

Vierailija
30.07.2018 |

Se siis käveli huulillani, olin kuin suolapatsas, ettei se pistäisi. Se ei pistänytkään, varmaan, koska on vielä elossakin, mutta yhtäkkiä se ikään kuin puraisi minua, tai sitten otti jalallaan vain vähän voimakkaammin kiinni!!?? Koska tunsin eräänlaisen pienen pistoksen, mutta se ei ottanut kovin kipeää, eikä huuli ole nytkään yhtään kipeä, ei turvonnut, ei mitään.
Sitten se onneksi irrotti ja jatkoi pörräämistä pöydän luona. Kun se meni kahvikuppini taakse "piiloon" pakenin paikalta. Tiedän olvani hyvähermoinen ampiaisten kanssa, mutta tää oli jo ennätys.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimpparit pistää melkein aina kun tulevat lähelle. Paras nitistää se pörriäinen 👍 Pieni hiuslakkapullo jolla suihkauttaa niin kummasti loppuu lentely 😁

Onko pimppari ampiainen vai pyöreä kimalainen? Ampiainen ei edes ole juurikaan karvainen eli pörröinen. Kimalaiset ovat ystävällisiä. Ampiaiset kaikista äkäisempiä.

Pimppari tarkoittaa ampiaista jossainpäin Suomea.

Ok. Kuvaisi enemmän kimalaista, mielestäni.

Vierailija
22/26 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiva" tunne istua siinä, kun ilkeä idioottimainen amppari kävelee ympäri sun huulia ja odotat, iskeekö sille vittumaisuuskohtaus. Ja sit se vielä puree, luulin jo, että "no niin"... Sitten ihmettelin, kun kipu ei alkanutkaan. Selvisin siis todellakin säikähdyksellä.

ap

Jos se oli ampiaisen suudelma? Se oli rakastunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimpparit pistää melkein aina kun tulevat lähelle. Paras nitistää se pörriäinen 👍 Pieni hiuslakkapullo jolla suihkauttaa niin kummasti loppuu lentely 😁

Onko pimppari ampiainen vai pyöreä kimalainen? Ampiainen ei edes ole juurikaan karvainen eli pörröinen. Kimalaiset ovat ystävällisiä. Ampiaiset kaikista äkäisempiä.

Ja jossain päin kimalaista.

Mä en ymmärrä miten te onnettomat tulette aina pistetyksi. Itse vietän kesäni puuhaillen ulkona ja siellä pörrää ampiaisia, mehiläisiä, kimalaisia ja herhiläisiäkin, ei ole vielä koskaan mikään näistä pistänyt. Olen vakaasti sitä mieltä, että ne eivät meitä häiritse jos mekään emme niitä ja näin se on tähän asti mennytkin.

Vierailija
24/26 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin puri ampiainen huuleen samalla tavalla. Jokin juoman tuoksu houkutteli sen tutkimaan huulia ja pian tunsin kaksi napakkaa puraisua. Sitten se lensikin pois, kun totesi, ettei tämä nyt ruokaa ole.

Pistos se ei missään nimessä ollut, koska olen senkin kokenut: kirveli niin, että vedet valui silmistä ja huuli turposi.

Ovat nyt kesän loppupuolella hyvin uteliaita ja kiinnostuneet kaikesta potentiaalisesta ravinnosta. Meillä on terassin nurkassa mukissa mehua, jotta eivät tulisi ihmisten laseihin ja lautasille pörräämään.

Vierailija
25/26 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maistoi sinua! Eikä ampiainen kuole piston jälkeen. Kimalainen kuolee, mutta ampiainen voi tikata monta kertaa ja elää vielä pitkään.

Väärää tietoa. Mehiläinen kuolee, ei kimalainen kuole pistäessään.

Vierailija
26/26 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jossain päin kimalaista.

Mä en ymmärrä miten te onnettomat tulette aina pistetyksi. Itse vietän kesäni puuhaillen ulkona ja siellä pörrää ampiaisia, mehiläisiä, kimalaisia ja herhiläisiäkin, ei ole vielä koskaan mikään näistä pistänyt. Olen vakaasti sitä mieltä, että ne eivät meitä häiritse jos mekään emme niitä ja näin se on tähän asti mennytkin.

Mehiläiset ja kimalaiset eivät pistäkään, jos niitä ei häiritse. Herhiläisistä ei ole kokemusta mutta olen kuullut, että ne ovat ampiaisia paljon rauhallisempia ja pistävät vain uhattuina. Ampiaiset sen sijaan kyllä voivat pistää ihan omaksi ilokseen, ei niitä tarvitse edes huitoa tai muuten häiriköidä. Täällä oli hiljattain jokin ketju koskien tämän kesän sekopäisiä ampiaisia ja hyvin montaa kirjoittajaa ampiainen oli tuosta noin vain tullut pistämään ilman provosointia, pesän läheisyydessä liikuskelua tai muuta uhkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän