Pohdiskelua seksuaalisuudesta
Oon miettinyt elämäni aikana paljon ihmisen erilaisia seksuaalisia ilmentymiä ja parhaani mukaan koittanut ymmärtää kuinka joistain tulee homoseksuaaleja tai kuinka jotkut kokevat olevansa väärän sukupuolen kehossa. Se on tällaiselle perusheterolle ihan oikeasti aika hämmentävää (vaikka ehkä teille muille "meidän" maailma on vielä hämmentävämpi). Olen kaiken elämänkokemukseni ja pohdiskelujeni jälkeen tullut siihen lopputulokseen, että kyseessä täytyy olla reinkarnaatioiden temppu. (Haluan uskoa jälleensyntymisiin, se selittäisi niin monta asiaa, mutta tietenkään emme voi tietää onko ne totta vai ei). Mutta siis; mikäli henkilö olisi elänyt monta elämää miehen kehossa ja syntyisi ensimmäisen kerran naisen kehoon, niin ehkäpä silloin saattaisi syntyä kokemus väärässä kehossa olemisesta. Mitä mieltä olette?
Kommentit (3)
Ihmisen psyyken variaatiota ei kannata selittää uskomusten pohjalta, kun ihan oikeaakin tietoa on. Turvautuminen uskontoihin, astrologiaan yms. voi olla jännittävää ja kiehtovaa, mutta totuutta etsivälle ne ovat harhapolku.
Aivot ovat monimutkaiset eivätkä ne ole kellään täydelliset. Pieniä vikoja ja puutteita löytyy kaikilla, joskin toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. On ristiriitoja, on unohteluja, on virhesignaaleja, on harhoja ja niin edespäin. Oikeastaan ehkä ei pitäisi puhua vioista vaan ominaisuuksista sillä aivot eivät ole suunniteltuja vaan ne ovat kehittyneet pikkuhiljaa. Osa ominaisuuksista määräytyy jo syntyessä, toiset tulevat kasvun, ravinnonsaannin, ärsykkeiden ja elämänkokemusten myötä. Jotkut ominaisuuksista ovat enemmän ja toiset vähemmän hyödyllisiä. Osa voi olla suorastaan vahingollisia, joskin tällaiset pyrkivät karsiutumaan pois sukupolvien saatossa, sillä kovin huonosti toimivat aivot ovat huono apu suvun jatkamiselle.
Ja joo, ei ole aavistustakaan miten se syntyy. Jos tietäisin varmaksi ja voisin osoittaa sen niin siitä saisi varmaan nobelin. Olen kuitenkin taipuvainen uskomaan että se on paljolti synnynnäistä joskin pidän mahdollisena muitakin vaikuttimia. Jokatapauksessa en usko että kukaan voi seksuaalisuuttaan valita.
Ei.