Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisistä jotka matkustavat kaikki lomansa?

Vierailija
29.07.2018 |

Kesäloman, talviloman, joulun pyhät, pääsiäisen jne.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitä mieltä, että vois joskus suunnitella yhteistä matkaa. Näin on naapurin kanssa tehtykin🙂

Vierailija
22/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma kotona ei ole minulle lomaa. En silti arvostele niitä, jotka nauttivat kotilomista. Kukin tavallaan, vapaus valita on hieno asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopukseni luokalla oleva ystävä on ainakin tosi kateellinen. Ei halua kuulla matkasta mitään, yleensä lintsaa koulusta sen päivän, kun kuopus palaa kouluun (talvilomaviikko ei riitä kaukomatkoihin). Enpä usko, että meistä pitäisi mitään kummempaa ajatella?

Voi ei, oletko ollut yhteydessä vanhempiinsa. lasten pahaan oloon on hyvä puuttua. ei normaali lapsi toimi noin. tai ehkä kouluun. Voi olla, että purkaa perheen sisäiset ongelmat noin🤔

Vierailija
24/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä aina vastaillaan negatiivisesti? Aloitustakin miinustettu reippaasti.

Olen itse tuollainen paljon matkustava henkilö. Vuodessa matkapäiviä noin 50-55 ja käyn ihan kokopäivätöissä normaaleilla loma-ajoilla (4 viikon kesäloma ja viikon talviloma).

Kysyin mielipiteitä sen vuoksi, että olen huomannut, että asia herättää työpaikalla ja muuallakin jonkinlaista kyräilyä, jopa kateutta. En ole edes rikas vaan köyhästä perheestä ja varmasti taloudellisesti huonommassa asemassa kuin useimmat työkaverit. Siksikin ihmetyttää asia, koska muillakin olisi varmasti mahdollisuus matkustaa jos halua olisi.

T. ap

Vierailija
25/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopukseni luokalla oleva ystävä on ainakin tosi kateellinen. Ei halua kuulla matkasta mitään, yleensä lintsaa koulusta sen päivän, kun kuopus palaa kouluun (talvilomaviikko ei riitä kaukomatkoihin). Enpä usko, että meistä pitäisi mitään kummempaa ajatella?

Voi ei, oletko ollut yhteydessä vanhempiinsa. lasten pahaan oloon on hyvä puuttua. ei normaali lapsi toimi noin. tai ehkä kouluun. Voi olla, että purkaa perheen sisäiset ongelmat noin🤔

Kyllä olemme olleet, isä ei puhu ja äiti sivuuttaa. Kukaan kaveri ei saa heillä käydä, en tiedä, mikä on ongelma. Ehkäpä ovat kovia häpeämään koko sakki...

Vierailija
26/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä aina vastaillaan negatiivisesti? Aloitustakin miinustettu reippaasti.

Olen itse tuollainen paljon matkustava henkilö. Vuodessa matkapäiviä noin 50-55 ja käyn ihan kokopäivätöissä normaaleilla loma-ajoilla (4 viikon kesäloma ja viikon talviloma).

Kysyin mielipiteitä sen vuoksi, että olen huomannut, että asia herättää työpaikalla ja muuallakin jonkinlaista kyräilyä, jopa kateutta. En ole edes rikas vaan köyhästä perheestä ja varmasti taloudellisesti huonommassa asemassa kuin useimmat työkaverit. Siksikin ihmetyttää asia, koska muillakin olisi varmasti mahdollisuus matkustaa jos halua olisi.

T. ap

Oletko varma, että on kateutta? Jospa eivät jaksa kuunnella liian tarkkoja matkakertomuksiasi? Meillä kahvitauko 12min, joten ei voi kuunnella vain yhden jorinoita.

Vierailija
27/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona hyvä, poissa paras.

Vierailija
28/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia pitää yleensäkin kysellä ihmisten tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.

Jokainen tekee mikä itselle mukavinta ja mitä haluaa tehdä.

No vaikka keskustelun vuoksi

Vierailija
29/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voisimme lomailla/matkustella vuodessa noin 20 viikkoa.

.

"Parhaimpana" vuonna olimme 9 kertaa matkoilla, nyt on tahti hiukan hiljentynyt.

.

Kesät olemme olleet aina Suomessa.

Vierailija
30/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. ap

Oletko varma, että on kateutta? Jospa eivät jaksa kuunnella liian tarkkoja matkakertomuksiasi? Meillä kahvitauko 12min, joten ei voi kuunnella vain yhden jorinoita.

En itse omista matkoista juurikaan puhu ellei kysytä. Ei ole siitä kyse, että mitenkään hehkuttaisin matkojani.

T. ap

Vierailija
31/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pyrin itsekin.

Vierailija
32/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän väliin voisi kysyä, että mitä mieltä ihmisistä, jotka viettävät kaikki lomansa mökillä ja usein viikonloputkin?

Tähän väliin voisi kysyä, mitä mieltä ihmisistä, jotka viettää kaikki lomansa lomaillen, ja vielä viikonloputkin.

t. yrittäjä

Vierailija
33/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat lapsettomia tai hyvätuloisia yrittäjiä tai sinkkuja tai ovat saaneet asuntolainan jo maksettua. Nämä kolme kategoriaa tuttavapiirissäni tekevät näin. En ole kateellinen, tykkään itsekin matkustella perheen kanssa tai ystävien kanssa. Tietääpähän keneltä kysellä matkakohteista. Itse emme matkustele kuin yhden pitkän lomareissun vuodessa. Lyhyitä 1-3 päivän reissuja siihen päälle.

Vierailija
34/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuttu pariskunta, yksi lapsi, jotka matkustavat kaikki lomat. Alussa en kiinnittänyt siihen mitään huomiota, lähinnä oli kiva katsella matkakuvia Facebookista ja ottaa lomavinkkejä. Sellainen parin matkan vuositahti ei ole edes mitenkään erikoinen.

Nyt parina viime vuotena heidän matkustamisensa on jotenkin muuttunut hysteeriseksi ja ulkopuolisestakin tuntuu jo oudolta.. ihan kaikki lomat, pääsiäiset ja pitkät viikonloput ovat reissussa ja ottavat jopa palkatonta että pääsevät lomalle. Normi viikonloppuna menevät kotimaiseen kylpylään tai laivaristeilylle. 

Ja sitten kuvateksteissä lukee: kyllä tää kotiolot voittaa/arjen uuvuttama ja loman jälkeen sitten "eiku uutta reissua varaamaan". Outoa on siis tuo, että ihan selvästi kotona ei viihdytä ja sieltä paetaan johonkin. En mä sitä paheksu, jokainen tekee tyylillään, mutta kyllä mä väkisinkin mietin, että mikä siellä arjessa on vikana kun ei viihdytä kotona yhtään?

Vierailija
35/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta kyllä mä väkisinkin mietin, että mikä siellä arjessa on vikana kun ei viihdytä kotona yhtään?

Jos arkea vietetään kotosalla kaikki ajat lomien ulkopuolella, itselläni 47 viikkoa, niin lomalla mieluiten teen jotakin ihan muuta kuin olen kotona ja teen arkisia asioita. Pidän niistäkin kyllä ja koti-arki on ihanaa, mutta lomalla en jaksa ajatella kaupassakäyntiä, tiskejä ja pyykkejä. Lisäksi asun todella lähellä työpaikkaa, en saa työtä kunnolla mielestäni jos kaiken päivää nään ikkunasta työpaikkani. Matkustan lomistani noin 4 viikkoa, joka vuosi.

Vierailija
36/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perceestähän sellaiset ihmiset on.

Vierailija
37/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät sitä mistä pitävät.

Ovat jotain josta todella moni tämän holhousvaltion nöyristä alamaisista kadehtii.

Vierailija
38/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi tuttu pariskunta, yksi lapsi, jotka matkustavat kaikki lomat. Alussa en kiinnittänyt siihen mitään huomiota, lähinnä oli kiva katsella matkakuvia Facebookista ja ottaa lomavinkkejä. Sellainen parin matkan vuositahti ei ole edes mitenkään erikoinen.

Nyt parina viime vuotena heidän matkustamisensa on jotenkin muuttunut hysteeriseksi ja ulkopuolisestakin tuntuu jo oudolta.. ihan kaikki lomat, pääsiäiset ja pitkät viikonloput ovat reissussa ja ottavat jopa palkatonta että pääsevät lomalle. Normi viikonloppuna menevät kotimaiseen kylpylään tai laivaristeilylle. 

Ja sitten kuvateksteissä lukee: kyllä tää kotiolot voittaa/arjen uuvuttama ja loman jälkeen sitten "eiku uutta reissua varaamaan". Outoa on siis tuo, että ihan selvästi kotona ei viihdytä ja sieltä paetaan johonkin. En mä sitä paheksu, jokainen tekee tyylillään, mutta kyllä mä väkisinkin mietin, että mikä siellä arjessa on vikana kun ei viihdytä kotona yhtään?

Minä olen itsessäni huomannut jotain samaa. Nyt tajusin, että mulla on 6 tulevaa reissua varattu. Yksi pidempi 3 viikon lomareissu, kaksi viikonloppureissua, itsenäisyyspäivän aikoihin pidennetty matka, pääsiäiselle ja helatorstaiviikonlopulle matkat. Jotenkin tähän on jäänyt koukkuun, että tulee kytättyä lentotarjouksia, luettua matkoista. Huonona puolena olen huomannut sen, että matkoja ei enää osaa arvostaa niin paljon. Ei jaksa/ehdi suunnitella enää matkaa niin paljon mitä haluaisi.

Olen ajatellut, että noiden reissujen jälkeen matkatahtia voisi ehkä höllentää.

T. ap

Vierailija
39/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä normielämä on niin rankkaa ja kurjaa, että on helpompi lähteä kotoa, jotta voi unohtaa sen🤔

Vierailija
40/52 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me reissataan (2 aikuista ja 1 lapsi) kaikki lomat. Kotonakin on kivaa, mutta en halua lomallani sitä samaa ruoanlaittoa ja pyykinpesua mitä muut 47 viikkoa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan