Mitä järkee noissa suurajoissa on?
Seisotaan kuuman metsän laidassa kaljatuoppi kädessä lanne huojuen ja ölistään kun auto pomppii ohi ja paska lentää. En ymmärrä.
Kommentit (26)
Ja jotkut ei ymmärrä jotain mistä sinä tykkäät.
Ei sun oo pakko kaikkea ymmärtää :)
En tiedä mitä järki sen paremmin kuin vaikka sitten formuloissakaan. - Toki molemmissa e. ralliautoilun suurajoissa ja formula ykköskilpailuiden sallimisessa ja toistaiseksi vuosittain järjestettävinä ne muistuttavat minua ikävästi siitä, että minun ei hieman autokuumetta ja oman auton ostamista harkitsevana vielä tarvitse kovin olla huolissani ilmastonmuutoksesta...
No ei sinne kukaan täysjärkinen lähdekään. Stringipyllyjä on tietty paljon Jkl:n yössä liikenteessä ajojen aikaan.
Muhahahaa, suu-rajoissa :D Ei oo koskaan tullut mieleen. Mulla ei oo mitään kosketuspintaa suurajoihin. Viime kesänä ajeltiin mieheni kanssa kokoontumisajoihin moottoripyörillä osin rallialueen kautta, ja kyllä oli sorateillä sellaisia oman elämänsä juhakankkusia ja marcusgrönholmeja matkalla seuraavalle pisteelle, että huh huh!
Ei kaikki ole niinkuin sinä.
Itse en ole koskaan ralleissa maistanut alkoholia pisaraakaan.
Mitä järkee tässä palstassa on? Viihdettä.
lisäksi ralliautot ja niiden testaus vaikuttavat suoraan myös siviililiautojen turvallisuuteen. Ralli tuo myös paljon tuloja Jyvässeudulle, koska katsojia on n.300 000.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole niinkuin sinä.
Itse en ole koskaan ralleissa maistanut alkoholia pisaraakaan.
En minäkään. Ja yli 30 vuotta olen ralleissa käynyt. Lähinnä pikkuralleissa.
Tuota tuota, ei Suurajoja enää ajeta , nimi muutettu ajatsitten.
Vierailija kirjoitti:
Suuraja on kätevä esimerkiksi huulipunaa laittaessa.
Tämän kirjoittaja varmaan ihmetteli että miksi joku seisoo metsän keskellä ja paska lentää kun meikataan?? Daa?
Vierailija kirjoitti:
Tuota tuota, ei Suurajoja enää ajeta , nimi muutettu ajatsitten.
Mutta paljon edelleen puhutaan Suurajoista, varsinkin pitkään rallia seuranneiden keskuudessa.
Ei mitään. Moni jyväskyläläinen poistuu kauas kaupungista rallien aikaan. Oman lapseni perhe (kuten moni muukin) on motissa kotonaan pikkulasten ja elukkalauman kanssa. Tiet menee huonoon kuntoon ja mitä hienoa on katsella, kun lapsen tasolle jääneet ukot yrittää ajaa kovempaa kuin toiset urpot.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Moni jyväskyläläinen poistuu kauas kaupungista rallien aikaan. Oman lapseni perhe (kuten moni muukin) on motissa kotonaan pikkulasten ja elukkalauman kanssa. Tiet menee huonoon kuntoon ja mitä hienoa on katsella, kun lapsen tasolle jääneet ukot yrittää ajaa kovempaa kuin toiset urpot.
Nyt kyllä tuossa kirjoittaa ihminen joka ei oikeasti tiedä tai ymmärrä asioista. Mummolan ohi on aina välistä mennyt kyseisen rallin pikataival. Rallien jälkeen kyseinen pätkä on pistetty parempaan kuntoon kuin koskaan yhteiskunnan varoista.
Erittäin hieno tapahtuma, jossa paljon ihmisiä jotka käyttäytyvät erittäin hyvin. Ei taida olla montaa saman kokoluokan tapahtumaa, jotka eivät aiheuta järjestyshäiriöitä. Kyllä ne sivistymättömät ihmiset pyörivät ihan eri tilaisuuksissa.
Formulat ja rallit ovat niin turhia. Turhaa luonnonvarojen tuhlausta. Autot saastuttavat ja .... en jaksa selittää enempää.m
Minä otin tarkoituksella töistä vapaata, että pääsen Keski-Suomeen mökille ja kuuntelemaan omassa rauhassa suurajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kirjoittaja varmaan ihmetteli että miksi joku seisoo metsän keskellä ja paska lentää kun meikataan?? Daa?
Joo ja hame nousee korviin ja polvet yhteen ja iiiik!
Hieno tekosyy kännätä viikonloppu tai lähteä huoriin. Seudulle on tullut ammattilaisia auttamaan Virosta ja Venäjältä asti. Palveluautot ovat käytettävissä pikataipaleiden varsilla. Hieman sillinhaju haittaa näin helteellä, parhaimmissa on ilmastointi ja suihku!
Mies32vuotta kirjoitti:
Formulat ja rallit ovat niin turhia. Turhaa luonnonvarojen tuhlausta. Autot saastuttavat ja .... en jaksa selittää enempää.m
Hienoa että on mielipide. Perustelut olisi tietenkin hieno suhteuttaa kokonaisuuteen. Sinun mielestäsi siis ralliautojen päästöt ovat liian suuret, suhteutettuna ralleja seuraavien ihmisten saamaan iloon? Vai sisällytätkö tuohon myös katsojien liikkumiseen liittyvät päästöt, jolloin paheksut ihmisten kulkemista kaikkiin suuriin yleisötapahtumiin?