Mitä mieltä olet ihmisestä joka pesee lattian kunnolla konttaamalla vain pari kertaa vuodessa?
Varrellisella mopilla suoritettu pesu Ei ole sama asia eikä puhdista riittävän hyvin.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka ”pesevät” (levittävät kuraa) vartellisella mopilla, eivätkä kytä rättiä ja lastaa?
Kuinka köyhä sä olet ja asutko paikassa missä on märkää ja kuraista 365/365?
Moppeja on tietenkin 1-2 per huone ja ja puhdas moppi kastetaan aina puhtaaseen pesuveteen.Likaiset mopit kerätään toiseen sankoon ja pestään kun kämppä on kuurattu. Kätevästi saa pesukoneen täyteen ja mopit pestyä 90 asteessa.
Ei se pskainen rätti sen paremmin putsaa kuin likainen moppikaan ja varsi on lastassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä osataan. Siellä naiset pesevät runsaalla vedellä lattian kerran viikossa!
Ilmankos siellä on kaikki paikat homeessa.
Siellä pestään yleiset tilat lannalla. Siis oikeasti.
Selittäkää mulle mikä tekee rätistä paremman esim. mikrokuituliinaan?
Vierailija kirjoitti:
Varrellisella mopilla suoritettu pesu Ei ole sama asia eikä puhdista riittävän hyvin.
En pese koskaan lattioita kontaten rätin kanssa. Inhottava tapa!
Vierailija kirjoitti:
Mutsi, mene pois täältä. Riittää jo tämä kitinä. Tätä on kuunneltu lapsena aivan tarpeeksi. Et edes itse koskaan siivonnut, vaan laitoit lapsesi konttaamaan rätin kanssa pitkin lattioita ja istuit itse mukavasti sohvalla katselemassa.
Tavallinen moppi on tosi epäkäytännöllinen. Sellainen lötkö lianlevittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän aika uusavuttomana. Konttaaminen ei puhdista lattioita, joten mitä ihmettä se kuvittelee tekevänsä.
Niin, mitä lisäarvoa konttaaminen tuo lattian pesuun?
Lattiat pysyvät siisteinä ja kiiltävinä, jos ne moppaa nihkeällä / kostealla mopilla joka viikko.
Emännän lantion ja peräpään heiluminen saattaa saada isännän jo halvaantuneeksi luullun viisarin taas värähtämään.
Väänsin kättä asiasta äitini kanssa jo 70-luvulla. Ei tullut kuuloonkaan, että olisi ostettu Sinipiika tai joku muu vastaava varrellinen lattianpesin. Konttaamalla ja vanhalla kalsarinlahkeella pyyhkien tuli sitten niin 'viimmesen' päälle puhdasta! Äiti oli sitä ikäluokkaa, jonka mielestä kaikki työt oli tehtävä mahdollisimman hankalasti, ettei vaan kukaan sattuisi luulemaan laiskaksi. Esim. tiskatessa tai marjoja peratessa ei tullut kuuloonkaan, että olisi istunut akanjatkolla. Seisoen hommat oli hoidettava. Huvittavinta tässä koko hommassa oli se, että pappa eli äitini isä opetti minua istumaan aina työtä tehdessä, jos se vain oli mahdollista, Samoin hän neuvoi tekemään muutkin työt itseäni kiusaamatta eli ei kontata lattialla, vaan otetaan varrellinen pesin. Jos siivotaan kunnolla riittävän usein, ei lattia likaannu koskaan niin paljon, että pitäisi kontata ja porstata olan takaa. Ojensikohan Pyhä Pietari äidille taivaan portilla komean kultaisen kruunun siitä hyvästä, että äiti raatoi itseään säästämättä. Kukaan ei häntä ainakaan laiskaksi voinut mainita. Sen sijaan minusta, hänen tyttärestään voidaan varmasti sanoa, että on vähän laiskansorttinen ja mukavuudenhaluinen!
Ei_vittu mitä körttejä tämä palsta on täynnä. Ette tajunneet että aloitukseni oli ironiaa!
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuukauttaiseen kodinhuoltoon kuuluu lattian pesu hangaten!
Jopas te elätte sikaisesti. Onko sika lemmikkinä, paskooko joku lattialle? Meillä ei ole parkettia koskaan kontaten pesty, ihan mopattu vaan, sen verran siistejä eläjiä ollaan aina oltu. Puhtaalta näyttää kuin uusi lattia vaikka on 10v vanha.
Vierailija kirjoitti:
Ei_vittu mitä körttejä tämä palsta on täynnä. Ette tajunneet että aloitukseni oli ironiaa!
ap
Ei hauskaa sellaista. Moni on ryöminyt lapsuutensa rätin kanssa polvillaan märillä lattioilla kuunnellen juuri tuota samaa räpätystä!
Kyllä tässä maassa on yhdenkin, en muista minkänimisen tutkijan mukaan marttyyrikulttuuri joka heijastuu esim kotitöihin. Raskasta pitää olla, hiki virtaa ja masokismia lähentelevä asenne.
"Kipeitä naisia menossa hautaan", hän kirjoitti jo kymmenisen v sitten.
Jos konttaamalla pesee koko kotinsa lattiat, niin kyllähän se vaatii polvilta kestävyyttä, mutta selkä ehkä kestää paremmin kontillaan kuin seisoaltaan varrellisen luutun kanssa luuttuamalla.
Toisaalta melkoisen harvoin kyllä kunnolla pesee lattiat kotonaan jos vaan pari kertaa vuodessa ja olkootpa siivousasento vaikkapa mikäpä tahansa;):)
Mitä ajattelet ihmisestä joka konttaa hysteerisenä pitkin lattioita ” pesemässä” niitä useamman kerran vuodessa, ja kokee siitä vielä ylemmyyden tuntoa?
Kotiapulaisaikaan ikuisuus sitten naapurille muutti maalta kesäapulainen, joka pilasi heidän parkettinsa juuriharjalla pesten. Uskoakseni olen löytänyt aloittajan isoäidin.
Kyllä "On your knees bitch" on paras asento lattianpesussakin!
2-4 kertaa vuodessa mopilla tarpeen mukaan. Ei ole kukaan lattioita paskaiseksi haukkunut ja itse olen tyytyväinen.
Ilmankos siellä on kaikki paikat homeessa.