Mitä mieltä olet ihmisestä joka pesee lattian kunnolla konttaamalla vain pari kertaa vuodessa?
Varrellisella mopilla suoritettu pesu Ei ole sama asia eikä puhdista riittävän hyvin.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka ei päästä lattioita pinttymään?
Kuljetko kengät jalassa sisällä ja tiputteletko ruokaa lattioille, vai mikä pinttyy lattiaan?
Eli mitä mieltä olen itsestäni?
Oon tosi rento ja meille saa aina tulla spontaanisti kylään, oli sitten kissat, koirat tai lapset mukana.
Omia lapsia on kolme, mutta ovat jo muuttaneet pois. Tulevat siippojensa ja jälkikasvunsa kanssa.
En edes ymmärrä, miksi lattioita niin pitäisi hinkata, jos ei ole ryömivää/konttaavaa vauvaa?
Eikä silloinkaan ole tarpeellista.
Ja sitten ihmetellään, että asunnoissa on homeongelmia, kun vettä hulvataan pitkin lattioita, niin että se valuu listojen, kynnysten yms raoista rakenteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan tyhmä ja/tai juuttunut kasarille..?
T: ammattisiivooja
Miten se nykyään hoidetaan? Kotisiivouksessa?
Ei maksa vaivaa, lattian voi uusia kun se alkaa haitata.
Nurkat on paras kontata, muutoin lastalla ja liinalla.
Sehän olen minä! En koskaan pese lattioita, en edes imuroi itse. Meillä käy siivooja. Arjen luksusta, jota voi hankkia kun on rahaa.
En ole koskaan kontannut lattioita pestessä, mutta puhtaalta näyttää ja tuntuu. Jos ei jollekin kelpaa, niin pesköön itse vaikka hammasharjalla.
En ole koskaan pessyt lattioita kontaten, enkä ajatellut ihan pian tehdäkään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukan tyhmä ja/tai juuttunut kasarille..?
T: ammattisiivoojaMiten se nykyään hoidetaan? Kotisiivouksessa?
Vähintään viimeisten 20 vuoden ajan varrellisilla välineillä.
Ajattelen, että siinä ihminen joka säästää polviaan.
P. S. Moppi riittää, eikä konttaus ole pakollista. Vähempikin nöyryys riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka ”pesevät” (levittävät kuraa) vartellisella mopilla, eivätkä kytä rättiä ja lastaa?
Minäkään en tajua moppeja. Muuta kuin nihkeinä pölynkerääjinä. Lasta ja rätti rules.
Lattiat imuroidaan huolella ennen moppaamista. Nihkeä / kostea moppi kerää sitten hienoisen pölyn, joka ei mene imuriin. Kun tämän tekee riittävän usein, esim. kerran viikossa, niin mitään lattioiden tluuttuamisia konttaamisineen ei tarvita.
Tämä ois siis minä. Mopit haisee! Rätin voi ottaa puhtoisen kun paristi vuodessa kuuraa kontaten.
Imuroin useammin, koska koira.
Minä konttaan joka lauantai, mikrokuituliinoja ja hammasharjaa niin johan kiiltää parketti. Lattialistat ja nurkat mieluusti nuolen, alasti, ah sitä tunnetta kun kroppaa kolottaa ja nypin tikkuja kielestäni ja ihailen säihkyvää lattiaani.
Kyllä mä joskus ihan konttaillen pesen, mutta vain siksi, että on hyvää jumppaa, hyötyliikuntaa.
En tunne tuttavieni lattianpesurutiineja. Jos joutuisin niitä kuuntelemaan, niin en varmaan viihtyisi pitkään..
Vierailija kirjoitti:
Varrellisella mopilla suoritettu pesu Ei ole sama asia eikä puhdista riittävän hyvin.
Pidän kaikkia lattian noin peseviä muinaisjäänne-marttyyreinä.
Moppipesu on nykyaikaa ja vielä enemmän nykyaikaa on laite joka pesee lattian ihan ilman mitään konttaustarvetta.Ne konttaavat joilla ei ole varaa nykyaikaisiin siivousvälineisiin.
Kuinka pskaisessa asunnossa sä asut jos lattiasi ovat niin pinttyneet että ne pitää kontata läpi kerran viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Kuukauttaiseen kodinhuoltoon kuuluu lattian pesu hangaten!
Kuului ehkä 1930-luvulla mutta ei enää.
Minäkään en tajua moppeja. Muuta kuin nihkeinä pölynkerääjinä. Lasta ja rätti rules.