Hah, varmaa harmittaa niitä, jotka ennen kevättä varasivat kesäksi matkan ulkomaille :D
Lämpöä riittänyt suomessakin, Matkakulut 0e itsellä :)
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen juuri, että pitäisikö ottaa loppulomaksi matka etelään, että saisi nukkua ilmastoidussa hotellihuoneessa.
Suosittelen, palstailen juuri ilmastoidusta hotellihuoneesta Sisiliasta. Mukavan viileää.
Kesäloma meni kotomaassa hellettä nauttiessa ja lokakuussa rantalomalle etelään. Matka on jo varattu aikoja sitten.
Rantalkmalle lähtemisessä se aurinko ja lämpö on minulle tärkeää, mutta ei ainoa syy. Muutama muu syy:
-Pääsee pariksi viikoksi irti arjesta, ei tiskikoneen täyttämistä, ei ruoan tekemistä, ei pyykinpesua, ymv. arkijurtuja
-Joka päivä pääsee valmiiseen pöytään syömään, otamme aina A-vitamiini, luonnollisesti emme siellä ihan 24/7 aikaa vietä, mutta syömisiä ei tarvitse miettiä silloin kun on hotellilla, on sitten jano, nälkä tai haluaa jotakin tai viinin, senk kun menee ja hakee.
-Kotona ei ole merta (tai järveä) heti vieressä, otamme aina hotellin joka on rannalla, huoneessa bikinit päälle, sitten rantakassi olalle ja minuutissa on rannalla.
Ja jos ajattelee rahaa, niin silloin kun Suomessa olemme lomailleet niin rahaa on mennyt PALJON ENEMMÄN.
Jos ajatellaan vaikka ihan "päivää kaupungilla" niin viimeksi minulla meni kaverin kanssa rahaa (olimme samalla ostoksilla, ne eivät ole tässä mukana) kahvit kahvilassa n.3e/hlö, jäätelötötteröt kioskista n. 5e/kpl, ruoka ravintolassa n. 25e ja pullo viiniä 40e (eli 20e/hlö) ka vielä mohito terassilla 8e, eli rahaa meni noihin yht. n.60e.
Mä en KOSKAAN matkusta minnekään lämmön takia. Päinvastoin en ikimaailmassa lähtisi sellaiseen paikkaan jossa joutuisi kärsimään tällaisista tappohelteistä, tämä on KAMALAA! Jos ylipäänsä matkustan niin se on kaupunkiloma jossain parin tunnin lentomatkan päässä jossa mieluiten olisi suht viileä että jaksaisin kävellä päivät pitkät. En menisi rantalomalle vaikka maksettaisiin. Tai minnekään missä joutuisi edes teoreettisesti kärsimään tällaisesta kelistä.
Ihanaa! Varasin helmikuussa matkan kesäkuun tokalle viikolle Kreikkaan. Oli lämmintä ja hyvää ruokaa. Ja nyt lämpöä riittää Suomessa. Täydellinen kesä.
Itse suosin vain erikoisempia kulttuurikohteita, joissa kuntoilen päivittäin. Rahvaan rantalomat eivät ole minua varten.
Eipä muuten harmittanut, oli kunnon ilmastointi! Muutenkin etelässä on viileämpää, vaikka onkin kuumaa, kun meri tuo viileyttä:D
näköjään jotkut kirjoittavat että kesäkuu on kylmä ja siksi pitää lähteä ulkomaille. uskoisin että ap:llä on ollut mielessään heinäkuun helteet, kun on kirjoitustaan kirjoittanut. sellainen järjestely olisi varmaan ihan toimiva että kesäkuun ajaksi lähtisi ulkomaille ja sitten heinäkuun ajaksi palaisi suomeen. juhannuksen takia ei tarvitse suomessa pysyä, kun makkaraa voi ulkomaillakin syödä.
Kuka lähtee matkoille vaan ja ainoastaan lämmön perässä?
Mä lomailen Etelä-Euroopassa touko-kesäkuussa ja/tai syys-lokakuussa. Lämpöä riittää yleensä päälle 25 astetta tuolloinkin. Ei kiinnosta sesongin aikana mennä. Kamalat ruuhkat kaikkialla ja liian kuuma. Suomessa tulee viihdyttyä lyhyt kesä, oli sateista tai hellettä. Useimmiten tuostakin menee vähintään pari viikkoa työmatkoihin hornankattila-maissa.
Vierailija kirjoitti:
Lämpöä riittänyt suomessakin, Matkakulut 0e itsellä :)
Ei se harmita heitä lainkaan jotka ovat vuosia toimineet samalla sabluunalla. Tiedän perheen, jotka viettävät joka kesä heinäkuussa loman ulkomailla. Tänä vuonna Ranskassa. Eikä heitä ole koskaan harmittanut, vaikka suomessa olis helteet samaan aikaan. Loma on loma ulkomailla ja tuokin perhe ei vietä ns rantaelämää vaan reissaavat ympäristöissä aina uusia kohteita etsien ja palaavat tyytyväisinä kotiin.
Halvat on huvit