Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten ja naisten ikäkriteerit sinkkumarkkinoilla

Vierailija
29.07.2018 |

30 v. mies hakee 25-30 v. naista.
30 v. nainen hakee 30-35 v. miestä.

Miksi nainen ei halua nuorempaa ja miksi mies ei kelpuuttaisi muutamaa vuotta vanhempaa?

Jos oot 30 v. mies, miksi 30 v. on se max ikäraja naiselle, ei kuitenkaan ole käytännössä mitään eroa onko nainen 30 v. vai 32 v. Tuntuu hassulta. Sama tietysti naisille, kun itse olet 30 v., onko sillä oikeasti mitään väliä onko mies 28 v. vai 30 v.?

Liittyykö tämä ajatusmaailma edelleen siihen vanhanaikaiseen malliin, että naisen kuuluu olla nuorempi, pienempi ja tyhmempi kuin mies.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sekavan selostuksen teit ongelmasta, joka käytännössä koskee todella marginaalista porukkaa. En tunne yhtäkään miestä tai naista, jolla ikäkriteerit olisivat täysin joustamattomia. Ne nyt vain joillakin deittisivustoilla kysytään ja niihin on pakko jotain vastata. Ei siinä sen kummemmasta ole kyse. 

Vierailija
2/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittynee ainakin osittain hedelmällisyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhempi nainen niin sitä todennäköisemmin kokemattomuuteni on hänelle ongelma, joten siksi tähtään ensisijaisesti nuorempaan

Vierailija
4/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse vain deittisovelluksista, näin esimerkiksi facebookissa viestin 30 v. mieheltä, jossa hän sanoi etsivänsä 25-30 v. kumppania, pisti silmään. Hedelmällisyys voi tietty olla pointti, jos mies haluaa ison perheen, koska harva alkaa heti ensimmäisenä yhdessäolovuotena yrittämään lisääntymistä.

Vierailija
5/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuin mies niin sen haku alkaa 25-vuotiaista (no, voi alkaa nuoremmistakin tietysti). Mitä vanhempi mies, sitä vähemmän sitä kiinnostaa edes ne oman ikäiset. Se on sinänsä hassua, kun ainakin 40+ eteenpäin naiset keskimäärin on paljon freesimpiä kuin miehet.

Ja kyllä moni nainen etsii itseään nuorempaakin. Ks. syy yllä.

Vierailija
6/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse vain deittisovelluksista, näin esimerkiksi facebookissa viestin 30 v. mieheltä, jossa hän sanoi etsivänsä 25-30 v. kumppania, pisti silmään. Hedelmällisyys voi tietty olla pointti, jos mies haluaa ison perheen, koska harva alkaa heti ensimmäisenä yhdessäolovuotena yrittämään lisääntymistä.

Siis minkä viestin näit facebookissa? Ja mitä tuollainen viesti nyt sitten todistaa? En tajua koko ongelmaa. 

Vierailija
7/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v nainen ja juuri noin, 30-35v mies olisi hyvä. Mieluiten ehkä se 35 v kuin 30v. En nyt täysin joustamaton ole, jos eteen sattuisi hyvin kypsä 28v mies. Ja siihen kypsyyteen tuo ikä liittyykin. Naiset pääosin kypsyy esim. perheenperustamiseen aiemmin ja siten hieman itseä vanhempi mies on keskimäärin parempi valinta vakiintumista, perhettä ym ajatellen. Haluaisin myös että mies on minua fiksumpi ja itsevarmempi; ikä ja elämänkokemus tuo yleensä näitä ominaisuuksia. Eikä se vakiintunut talouskaan haittaa ainakaan jos ollaan perhettä tekemässä, olen kuitenkin vanhanaikainen ja haluan panostaa lapsiin ja kotiin ja perheeseen pikkulapsiaikana. Miehen suostumuksella toki.

Mutta kyllähän monet vanhemmat naiset haluaa nimenomaan nuoremman miehen. Silloin miehestä haetaan varmaan viriiliyttä ja seikkailunhalua, kun ei enää olla perhettä perustamassa. Miehet ehkä vanhemmiten vähän kangistuu kaavoihinsa ja laiskistuu, tai näin olen aistinut lähipiirin vanhemmista pariskunnista. 50v nainen haluaa vielä reissata, järjestää juhlia, sisustaa kotia uusiksi, ehkä etsiä itseään uudestaan seksuaalisesti lasten lennettyä pesästä jne, kun 50v mies haluaisi lähinnä katsoa telsusta urheilua kalsareissaan (ei kaikki, ei yleistetä).

Vierailija
8/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ja miesten taso muuttuu eri tavalla iän myötä.

Kehityskelpoiset ihmiset saavat lisää kokemusta, itseluottamusta, viisautta ja uusia taitoja. Ainakin miehet voivat myös komistua 35+ asti bodaamalla järkevästi ja urheilemalla muutenkin.

Ero tässä kehityksessä on siinä, että vanhemmat naiset eivät käytä kokemustaan, taitojaan, varallisuuttaan, viisauttaan yms. miesten kosiskeluun, viehättämiseen ja hemmotteluun, vaan rajojen asettamiseen entistä korkeammalle, mikä ei ole kovin toimiva yhtälö yhdistettynä hiljalleen roikkuvampaan naamaan.

Miesten hienot teot, hauskat jutut ja varallisuus yms. taas sataa myös naisten laariin ja hyödyttää koko luomakuntaa, sillä miehet jakavat nämä asiat kernaasti naisten kanssa eivätkä väheksy rennommin ottavaa naista.

Olisi tavallaan irvokasta, että miehen pitäisi kaiken näkemänsä vaivan ja pakkoselibaatin jälkeen tyytyä juuri itsensä ikäiseen naiseen, joka on jo harrastanut seksiä ja saanut huomiota sadan tavismiehen edestä ja jolla ei ole halukkuutta hauskuuttaa ja viihdyttää miestä sen enempää kuin nuorenakaan. Nuorena nainen ei ole noita taitoja tarvinnut, joten ne eivät ole kehittyneet.

Se naisen panos on huonoimmillaan se, että "olen virkamies X ja siksi vaadin mieheltä..." jne. eli ei mietitä sitä mitä voi antaa miehelle, vaan mitä vaatii mieheltä. Se työ, asema tms. on kyllä sinänsä hyvä saavutus, mutta jos ei halua panostaa mieheen rahallisesti sen enempää kuin opintotuella oleva tyttökään, mitä mies siitä oikeastaan hyötyy? Naiset eivät useinkaan ajattele asiaa tästä perspektiivistä, vaan perusoletus on se, että naisen kuuluu saada miehestä jotain aineellista hyötyä ja/tai sosiaalista nousua.

Vierailija
9/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän yleistä.

Minä en ole ikäfanaatikko.

Muut asiat ratkaisevat. Luonne, persoona jne.

Vierailija
10/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuin mies niin sen haku alkaa 25-vuotiaista (no, voi alkaa nuoremmistakin tietysti). Mitä vanhempi mies, sitä vähemmän sitä kiinnostaa edes ne oman ikäiset. Se on sinänsä hassua, kun ainakin 40+ eteenpäin naiset keskimäärin on paljon freesimpiä kuin miehet.

Nainen sanoo että nainen on miestä freesimpi.

Että tälle linjalle taas... Haukotus.

Vierailija
11/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

naisen kuuluu saada miehestä jotain aineellista hyötyä ja/tai sosiaalista nousua.

Ja miehet yrittää nuorella naisella nostaa omaa statustaan ja hyötyvät kun saavat kotiin siivoojan, lapsenpiian ja makkarikaverin joka ei vielä osaa vaatia tai puolustaa oikeuksiaan. Jos kyynisiä ollaan.

Vanhempi nainen on toki henkisesti yleensä aika vahvoilla ja kehittänyt itseään monella saralla. Se on monelle miehelle kova pala kun vaimo vie mennen tullen niin työelämässä, keskusteluissa, makuuhuoneessa kuin perhe-elämän päätöksissä.

Pari on usein sopusuhtaisempi ja tasavertaisempi jos mies on vanhempi ja nainen nuorempi.

Vierailija
12/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin, kyllä. Suomalainen mies on niin viinaan menevä. Alkoholi jättää jälkensä ja 40+ miehet on keskimäärin melkoisia peikkoja.

Keskimäärin. Älä ota henkilökohtaisesti, olen varma että sinä olet se poikkeus ;)

Vierailija
13/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-37, m41, ajatuksella jos sittenkin vielä lapsia?

Vierailija
14/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimäärin, kyllä. Suomalainen mies on niin viinaan menevä. Alkoholi jättää jälkensä ja 40+ miehet on keskimäärin melkoisia peikkoja.

Keskimäärin. Älä ota henkilökohtaisesti, olen varma että sinä olet se poikkeus ;)

Tämä on kyllä ihan totta. Olen itse 23-vuotias nainen ja ulkonäön puolesta luullaan teiniksi. Nuoret pojat tulevat iskemään. En juo ollenkaan alkoholia, hillu baareissa, syö roskaruokaa tai polta tupakkaa. Rannalla näkee tosi paljon rupsahtaneita nuoria miehiä joista kyllä näkee sen jokaviikonloppuisen örvellyksen jäljet.

Vierailija
15/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myytti. Suomessa alkoholin kulutus on OECD-maiden keskitasoa, ja täällä lähinnä naiset juovat kansainvälisesti vertailtuna paljon.

Vierailija
16/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myytti. Suomessa alkoholin kulutus on OECD-maiden keskitasoa, ja täällä lähinnä naiset juovat kansainvälisesti vertailtuna paljon.

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/paihteet-ja-riip…

Katso kaavio sivun lopussa.

Vierailija
17/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30v kirjoitti:

naisen kuuluu saada miehestä jotain aineellista hyötyä ja/tai sosiaalista nousua.

Ja miehet yrittää nuorella naisella nostaa omaa statustaan ja hyötyvät kun saavat kotiin siivoojan, lapsenpiian ja makkarikaverin joka ei vielä osaa vaatia tai puolustaa oikeuksiaan. Jos kyynisiä ollaan.

Vanhempi nainen on toki henkisesti yleensä aika vahvoilla ja kehittänyt itseään monella saralla. Se on monelle miehelle kova pala kun vaimo vie mennen tullen niin työelämässä, keskusteluissa, makuuhuoneessa kuin perhe-elämän päätöksissä.

Pari on usein sopusuhtaisempi ja tasavertaisempi jos mies on vanhempi ja nainen nuorempi.

Että nainen oikein vie makuuhuoneessa. Vanhempi nainen on varmaan kovempi siittämäänkin.

Vierailija
18/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 32v mies ja olen käynyt treffeillä ihan kaiken ikäisten naisten kanssa skaalalla 22-34v.

Ikä ei kerro luonteesta mitään.

Vierailija
19/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30v kirjoitti:

Että nainen oikein vie makuuhuoneessa. Vanhempi nainen on varmaan kovempi siittämäänkin.

Vmp sä suollat. Mites sulla sujuu naisten kanssa ihan elävässä elämässä?

Vierailija
20/58 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 32v mies ja olen käynyt treffeillä ihan kaiken ikäisten naisten kanssa skaalalla 22-34v.

Ikä ei kerro luonteesta mitään.

Ihan kaiken ikäisten, kunhan on oikeastaan paljon nuorempi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi