Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nautiskeleva työtön ja minulla on joka päivä lauantai. Tänään on näköjään lauantaiden lauantai.

Vierailija
28.07.2018 |

Pari tuntia aamukahvittelua jo takana ja vielä pari tunti edessä. Päivä lähtee mukavasti käyntiin rauhallisella 4 tunnin aamulötköttelykahvittelulla. On tämä loputon lomaelämä kyllä nannaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös lepuuttelen viikonloput sisätiloissa, viikolla minut löytää lenkkipolulta tai uimahallista. Kyllä se elämä näinkin onnistuu, töitä vaan ei riitä enää kaikille.

Vierailija
22/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari tuntia aamukahvittelua jo takana ja vielä pari tunti edessä. Päivä lähtee mukavasti käyntiin rauhallisella 4 tunnin aamulötköttelykahvittelulla. On tämä loputon lomaelämä kyllä nannaa.

Aivo(?)toimintasi on asettunut samalle tasolle elämänrytmisi kanssa. Ei kuolleesta erota, pelkkää viivaa. 🤧

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on ollut jo pitkään työttömänä. Ikää on jo yli 50 v ja entisiä työkavereita on myös paljon työttömänä .

Itse teen aina ylitöitä, jos vaan on mahdollista. Olemme myyneet vuosien varrella kesämökin, kummatkin autot ja kotimme irtaimistosta n 80%. Nyt meillä on todella väljää ja siivoukseen ei mene kuin pieni hetki.

Sen lisäksi olemme myyneet appivanhempien omaisuutta. Heidän talonsa pinta-ala on yli 300 neliötä, tarkkaa neliömäärää ei tiedossa. Nyt siellä on todella avaraa ja upeaa. Appi on kerännyt paljon erilaista antiikkia ja nyt on niistä luopunut. Löysin oikean asiakaskunnan ja sai hyvät tuotot.

Viime syksynä myimme urakalla appivanhempien irtaimistoa. Minulla oli 1-6 pöytää kirppiksellä syksystä jouluun 50% sopimuksella ja saimme käteen 15 000. Tavaraa oli siis paljon.

Kaikki rahat ovat menneet asuntolainan lyhennykseen, ylimääräisiin . Minun palkkani riittää juuri ja juuri lainanlyhennykseen, yhtiövastikkeeseen, niihin muutamaan laskuun mitä tulee sekä ruokaan. Isona plussana on työstä saava lounassetelietu. Kortti kun käy maksuvälineenä lähikauppaan.

Pieni onni potkaisi, mies oli viime vuonna lokakuun lopusta vuoden loppuun töissä. Nyt taas kesään asti työttömänä, mutta pääsi kesäkuun alusta samaan paikkaan kesätyöntekijä -nimikkeellä 6 viikoksi töihin.

Ja se loppui. Oli vähän aikaa kotona ja menee taas maanantaina takaisin ja on luult syyskuun loppuun asti töissä.

Yksi työntekijöistä on jäämässä äitiyslomalle hetkenä minä hyvänsä, täällä vain toivotaan parasta.

Joten meillä on tänään vietetty juhlapäivää. Ostin 15 eurolla herkkuja, mm appelsiinimehua, jota meillä ei ole juotu ainakaan 3 vuoteen .

Ja kyllä, meillä odotetaan innolla maanantaita. Lapsikin, 17 v sai kesätöitä 3 viikoksi. Ensimmäistä kertaa eläessään voidaan sanoa maanantaina koko perhe menee töihin.

Itse en ole pitänyt kesälomaa, sillä meillä palkattiin 2 kesätyöntekijää, mutta toinen päätti lähteä kesken sopimuksen pois. Ilmoitin pomolle voin tulla kesätyöntekijöitä . Menee aika paljon enemmän veroa, mutta saadaan 1 ylimääräinen lyhennys tehtyä. Minun työt tulevat loppumaan joku päivä enkä tule jäämään eläkkeelle työstäni,

Tsemppiä sinulle ja perheellesi! Arvostan asennettasi. 🌹

Vierailija
24/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tajuat pysytellä työttömänä. Jotku idiootit tunkee laiskoine perseineen työelämään hankaloittamaan toisten työtä ja sotkemaan kuviot.

Kaikille kyllä työtä löytyy jotka sitä haluaa tehdä. Ja ne reppanat jotka ei työhön kykyne laiskuuttaan tai muusta syystä yhteiskunta hoitaa. Lottovoitto syntyä suomeen, jos laiskuus on elämäntapana.

Olen aina ollut ahkera työntekijä kaikissa työpaikoissa, ennen kuin aloitin vapaaehtoisen työttömyyden eli loppuelämän mittaisesta lomasta nautiskelun.

Pelkästään raksa-alalla on ainakin 15 eri mestaria, jotka mainitsevat minusta kysyttäessä ihan varmasti ensimmäisenä ahkeruuden. Saisinkin helposti ja heti raksa-alalta töitä, sillä minulla on kaveruus-suhteita entisiin pomoihini.

Kun otin viimeisen lopputilin, niin minun tilalleni tuli jo viimeisellä työviikollani perheenisä, joka todellakin tarvitsi ja halusi tuon työn. Minä pärjään pienillä tuilla, joten miksipä ei näin.

Vierailija
25/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ja rauhallinen aamuhetki on oikeasti ihan kurkoa. Ja vielä koko päivä aikaa tehdä mitä mieleen juolahtaakaan. Harrastuksia minulla on kymmeniä, joista valita päivän aktiviteettejä, joten en käsitä kommentteja, joiden mukaan tämä ihana lomaelämäni olisi pelkkää makoilua, laiskottelua ja tasaisen tylsää elämää ilman tekemistä. Ei. Minulla riittää hauskaa puuhaa lomallani.

Vierailija
26/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää käteen 1950e kuussa plus asumistuki. Teen keikkaa silloin kun pystyn. Ehkä 1-2x vko.

Vierailija
27/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aktiivimalli 3:sta odotelleessa. Säästöjä selvästi saatavissa tuoltakin puolelta.

Heti alkuun on taas näköjään todettava turhien väittelyiden ja vihjailujen välttämiseksi, että minuun eivät yllä mitkään aktiivimallit, karenssit, sanktiot ja velvollisuudet työelämässä, joten minulle on turha jauhaa mistään sellaisista.

Nautiskeleva työtön

Esimerkiksi peruspäivärahan leikkaus ja ansiosidonnaisen lyhennys eivät vaikuttaisi sinuun? Samalla voitaisiin tarkastella mitä kuuluu toimeentulotuoen piiriin, ja asetettaisiinko siinä lisää kattoja, esim sähkön kulutukseen yms. Tässä pari ehdotusta aktiivimalli 3seen. Jos ei niin hyvä. Omilla rahoilla saatkin puolestani kölliä ihan niin paljon kuin haluat, mutta jos tukia nostat niin sitten ei. Toinen on että muutetaan tuet täysin vastikkeellisiksi. Kyllä sitä risusavottaa yms riittää, johon ei palkattua työvoimaa kannata käyttää.

Vierailija
28/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvä kirjoitti:

Hyvä että olet tyytyväinen elämääsi. Ei mikään työn tekeminen olekaan elämän tarkoitus. Joillekin työ antaa myös sisältöä elämään. Joillekin aamukahvittelu on se juttu. Hyvä että olet löytänyt sen asian joka saa sinut onnelliseksi. Pidä kiinni siitä.

Joo, onhan se kiva, kun näin hyvä yhteiskunta mahdollistaa sen, ettei tartte itse tienata leipäänsä.

Harmillisesti yhteiskunnassa on sellainen tilanne, ettei kaikille työtä haluaville ole töitä, joten työttömiä on todella paljon. Minä olen vapaaehtoinen työtön ja nautin tästä täysin rinnoin.

Onneksi teitäkin löytyy! Sain itse tuurilla ja taistelulla viimein määräaikaisen paikan ja olen todella onnellinen kahden vuoden työttömyyden jälkeen. Ihan kiva jos paikkoja vapautuu työttömille ketkä haluavat tehdä töitä. Monella työpaikalla voisi saada hommaa tehostettua jos olisi pieni pelko että laitetaan lorvijat ulos.

Työpaikoilla on aika paljon palkallista kahvin ja muunkin naukkailua tuntitolkulla. Mielellään menisin itse töihin vähän lyhyemmilläkin kuin tunnin kahvitauoilla. Kolme varttiakin riittäisi, eikä tarvitse youtubea pystyä katsomaan työnantajan tarjoamalta tietokoneelta. Minusta aloittaja säästää yhteiskunnan menoissa ja samalla pitää mielenterveydestään ja voimistaan oikealla tavalla huolta levähtämällä ja kahvittelemalla kotona pitkään pelkällä työmarkkinatuella eikä työpaikalla palkallisesti.

Ei täällä muutenkaan kaikkia töihin kaivata. EU:ssa on tapana pitää vähintään parikymmentä prosenttia työttömänä, niin rahan tarpeessa olevat työläiset pysyvät nöyränä. Sekin on viisasta politiikkaa ja siihen Sipuli I Suuren hallitus on omalta osaltaan varmasti pyrkimässä. Siis työläisen nöyryyteen ja kiitollisuuteen. Suuri Sipulihan saattaa itse nauttia viiniäkin töissä parin tunnin kekkerilounailla ja päivällisillä.

Vierailija
29/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aktiivimalli 3:sta odotelleessa. Säästöjä selvästi saatavissa tuoltakin puolelta.

Heti alkuun on taas näköjään todettava turhien väittelyiden ja vihjailujen välttämiseksi, että minuun eivät yllä mitkään aktiivimallit, karenssit, sanktiot ja velvollisuudet työelämässä, joten minulle on turha jauhaa mistään sellaisista.

Nautiskeleva työtön

Esimerkiksi peruspäivärahan leikkaus ja ansiosidonnaisen lyhennys eivät vaikuttaisi sinuun? Samalla voitaisiin tarkastella mitä kuuluu toimeentulotuoen piiriin, ja asetettaisiinko siinä lisää kattoja, esim sähkön kulutukseen yms. Tässä pari ehdotusta aktiivimalli 3seen. Jos ei niin hyvä. Omilla rahoilla saatkin puolestani kölliä ihan niin paljon kuin haluat, mutta jos tukia nostat niin sitten ei. Toinen on että muutetaan tuet täysin vastikkeellisiksi. Kyllä sitä risusavottaa yms riittää, johon ei palkattua työvoimaa kannata käyttää.

"...joten minulle on turha jauhaa mistään sellaisista."

Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa?

Vierailija
30/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin pari vuotta välissä työttömänä pitkän työuran jälkeen. Se oli parasta aikaa. Sapattivuosi. Sain olla perheen kanssa ja tehdä asioita yhdessä, laittaa kotia kuntoon, opiskella tutkinnon loppuun, jne. Töitä ehtii taas tehdä lopun elämäänsä.

Vierailija
31/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulossa aktiivimallin laajennus, jossa työttömän tulee karenssin uhalla todistetusti hakea useita työpaikkoja kuukaudessa, siinä on se riski, että lorvijatkin voivat joutua töihin...

No ihan vielä ei ole Suomessa menty siihen että jätetään työttömät nälkäkuolemaan. Asunnottahan ihmisiä on paljon, ei pelkästään työttömiä.

Vierailija
32/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😅😅😅

Vierailija
33/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään työttömäksi syyskuussa, kun määräaikainen soppari ulkomailla päättyy ja muutan takaisin Suomeen. Olen saanut säästettyä n. 15 000 euroa, että kyllä sillä summalla muutaman kuukauden pärjää työttömänä eikä edes tee tiukkaa. Seuraavan kerran ajattelin mennä töihin marraskuun lopulla. Olisi ikävää olla koko pimeä kylmä talvi työttömänä. Mieluummin olen silloin töissä kun möllötän yksin kotona.

Vierailija
34/34 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Itse juuri tulin 14h yövuorosta kotiin sairaalalta.

Mikset vain jäisi työttömäksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan