Mitä hyötyä on laajan tuttavaverkoston ylläpitämisestä?
Oletko kokenut laajan tuttavaverkoston hyödylliseksi? Miten ylläpidät välejä tuttaviisi?
Kommentit (25)
Voit tuntea paremmuudentunnetta Facebookissa suurella ystävälistalla.
Minulle ainakin tuo iloa ja onnellisuutta. Ja ystävät ovat vielä tietenkin erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin tuo iloa ja onnellisuutta. Ja ystävät ovat vielä tietenkin erikseen.
Millä tavalla? Mitä kaikkea teet tuttaviesi kanssa?
Tuttavia? Mitä ne on? Ei, älkää kertoko, jotain syöpäkasvaimia varmaan.
Suurin hyöty on se että saan nauttia heidän seurastaan ja olla osa heidän elämiään ja he minun. En solmi ihmissuhteita ajatellen "hyötyväni" kenestäkään. Solmin ihmissuhteita sen mukaan kenen seurassa viihdyn ja kenestä pidän. Pidän ihmisten seurassa olemisesta, höpöttelystä ja muiden kuulumisten kuulemisesta. Jos on kovin introvertti ihminen niin suuri tuttavapiiri tuskin tuo paljoa lisäarvoa elämään.
No ainakin työllistyminen helpottuu valtavasti, koska suuri osa työpaikoista menee suhteilla.
Vierailija kirjoitti:
Suurin hyöty on se että saan nauttia heidän seurastaan ja olla osa heidän elämiään ja he minun. En solmi ihmissuhteita ajatellen "hyötyväni" kenestäkään. Solmin ihmissuhteita sen mukaan kenen seurassa viihdyn ja kenestä pidän. Pidän ihmisten seurassa olemisesta, höpöttelystä ja muiden kuulumisten kuulemisesta. Jos on kovin introvertti ihminen niin suuri tuttavapiiri tuskin tuo paljoa lisäarvoa elämään.
Kuinka kiinteästi pidät yhteyttä tuttaviisi? Millä tavoin?
FB.n kautta ylläpidän. Verkostoista on hyötyä, kun etsii uutta työpaikkaa, hyvää ravintolaa tietystä kaupungista, vinkkejä matkalle, hoitajaa lemmikille, yhteistyökumppania johonkin hankkeeseen, uusia kontakteja johonkin asiaan liittyen ja miljoonassa muussa asiassa.
Kun haalitte ison listan ihmisiä, mietittekö koskaan mikä on todellinen luonne kaiken takana? Tai onko henkilö avarakatseinen vai ahdasmielinen. Auttaisiko hän sinua hädässä, sinun toivomallasi tavalla vai jäisitkö oman onnesi nojaan jos läheisiä ei olisi tms.
Vierailija kirjoitti:
FB.n kautta ylläpidän. Verkostoista on hyötyä, kun etsii uutta työpaikkaa, hyvää ravintolaa tietystä kaupungista, vinkkejä matkalle, hoitajaa lemmikille, yhteistyökumppania johonkin hankkeeseen, uusia kontakteja johonkin asiaan liittyen ja miljoonassa muussa asiassa.
Kuulostaa siltä, että osaat hyödyntää sosiaalista mediaa todella monipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo oikeasti noin "täydellistä"? Mitä jos et pidä henkilöstä muuten tai et uskalla kirjoittaa fb seinälle kuin tarkkaan harkittuja lauseita, ja sun pitää päivittää melko usein?
Kapitalismin idea on käyttää hyväksi toisia. Mikäli haluat edetä, tulee sinulla olla isot verkostot. Mikäli olet tyytyväinen muutenkin, niin täysin turhaa. Etenkin jos olet introvertti.
miten on kirjoitti:
Kun haalitte ison listan ihmisiä, mietittekö koskaan mikä on todellinen luonne kaiken takana? Tai onko henkilö avarakatseinen vai ahdasmielinen. Auttaisiko hän sinua hädässä, sinun toivomallasi tavalla vai jäisitkö oman onnesi nojaan jos läheisiä ei olisi tms.
Harvempi kai viitsii tuttavien takia matkustaa esimerkiksi toiseen kaupunkiin tai maahan auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kapitalismin idea on käyttää hyväksi toisia. Mikäli haluat edetä, tulee sinulla olla isot verkostot. Mikäli olet tyytyväinen muutenkin, niin täysin turhaa. Etenkin jos olet introvertti.
En tiedä tarkalleen mitä oikein haluan. Olen kuitenkin alkanut harkita FB:n käytön lopettamista. En koe olevani riittävän kiinnostunut seuraamaan kovin monien ihmisten elämää. Omankin kanssa on riittävästi tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin rehellisyys ja inhimillisyys on kaikki kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin rehellisyys ja inhimillisyys on kaikki kaikessa.
Ihan sellaisiakin ihmisiä lakimiehiä tuossa että jotka laittanut poliisejakin vankilaan.
Minulla on kaveri, jolla on ollut todella laaja tuttava-, kaveri- ja ystäväpiiri. Minä olen ollut hälle jämäkaveri, jota nähdään kerran vuodessa 15 min, kun kaikilla muilla on menoa. Kaverin sairastuttua hän jäi todella yksin. Oikeasti tuntui pahalta nähdä se. Joko ihmiset ovat julmia tai tuttava/kaveripiirit ovat suunnilleen yhtä arvokkaita kuin satunnaiset yhdenillan läpänheittokaverit baarissa.
Itselläni on vain harvoja, hyviä ystäviä, joiden apuun voi aina luottaa. Vastavuoroisesti tietenkin. Missään tuttavapiirissä en jaksaisi pintaliitää.
Vierailija kirjoitti:
Ja koko verkosto työllistää sinua jatkuvilla pyynnöillä hoitaa lemmikkiä tai lasta, vinkkejä ravintoloista ja miljoonasta muusta asiasta.
En, mulla on jälkellä yks paras kaveri josta haluan vielä joskus eroon.