Poikani tyttöystävä sotki helteellä 10km hakemaan minulle tuuletinta
Koska heillä oli yksi ylimääräinen ja hän huomasi minun tarvitsevan sellaista tällä helteellä. Keksikää äkkiä jotain miten kehittelisin palkkioksi tällä huomaavaiselle nuorelle neidille.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Laita sauna lämpiämään ja hae vähän kaupasta kaljaa niin saatte kaikki rentoutua tänään yhdessä. Ja varsinkin tuo tytsy poikasi kanssa.
Kalja silti vaan lisää nestehukkaa tällä säällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotki?
Joo, otsikosta unohtui sana 'fillarilla'. Sillä siis sotki.
Sotki fillarilla eli ajoi? En ole ikinä kuullutkaan. Mulle ’sotki’ on imperfekti verbistä sotkea.
No nimenomaan, fillarilla sotketaan menemään. Ihan yleisesti käytetty sanonta.
Missä päin maata?
Ainakin täällä stadissa olen sotkenut fillarilla menemään viimeiset 50 vuotta.
Mä olen myös elänyt melkein 50 vuotta eli koko elämäni stadissa ja nyt oli eka kerta kun näin tuollaisen sanonnan...
Ei mennyt hukkaan tämäkään päivä, kun sanavarasto karttui! :D
Vierailija kirjoitti:
Laita sauna lämpiämään ja hae vähän kaupasta kaljaa niin saatte kaikki rentoutua tänään yhdessä. Ja varsinkin tuo tytsy poikasi kanssa.
Kaljaa tai edes saunaakaan ei välttämättä tarvita, mutta muuten olen samaa mieltä että mukava yhdessäolo poikaystävän ja hänen perheensä kanssa voittaa kaikki kalliit lahjat. Sitä hän varmasti toivoikin kun tuolle hakumatkalle lähti.
Ääneen kiittäminen, kunnon halaus ja kehuminen, ei siinä muuta ja varmasti tuo hyvän mielen hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa huomaavainen! Polkeminen tällä säällä on vielä raskasta...Toivottavasti poikasi pysyy tyttöystävänsä kanssa yhdessä:)
Kirjoittaja kaksi 2 ehdotti jo hyviä ideoita, lisäisin vielä käsintehtyjä suklaakonvehteja erikoisliikkeestä, hyvää kahvia, jos on kahvinjuoja tms.
Muista myös sanoa, kuinka arvostat tekoa:) Joskus suomalaiset ovat huonoja kehumaan, mutta hyvältä kehu tuntuu.
Kymppi on 20 min. rauhallista vauhtia tapahtuva kauppasotkotus, ei mikään varsinainen suoritus.
No kyllä on näillä helteillä. Suorastaan hengenvaarallista saattaa olla, toivottavasti muistaa nestetankkauksen.
hahah, ei todellakaan ole mikään suoritus. Monta kertaa viikossa olen pyöräillyt 15-20 km eikä mitään hengenvaarallista ole ollut. Täytyy olla ihan todella rapakuntoinen ihminen jos tuosta saa hengenvaarallisen suorituksen. Itsekin olen ylipainoinen ja aika huonokuntoinen. Kevyesti menee 20 km minultakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa huomaavainen! Polkeminen tällä säällä on vielä raskasta...Toivottavasti poikasi pysyy tyttöystävänsä kanssa yhdessä:)
Kirjoittaja kaksi 2 ehdotti jo hyviä ideoita, lisäisin vielä käsintehtyjä suklaakonvehteja erikoisliikkeestä, hyvää kahvia, jos on kahvinjuoja tms.
Muista myös sanoa, kuinka arvostat tekoa:) Joskus suomalaiset ovat huonoja kehumaan, mutta hyvältä kehu tuntuu.
Kymppi on 20 min. rauhallista vauhtia tapahtuva kauppasotkotus, ei mikään varsinainen suoritus.
No kyllä on näillä helteillä. Suorastaan hengenvaarallista saattaa olla, toivottavasti muistaa nestetankkauksen.
Vai että hengenvaarallista :D Kumma kun en ole vielä kuupahtanut, vaikka päivittäin poljen töihin lähes tuon matkan yhteen suuntaan. Vettä tietysti pitää muistaa juoda, mutta kyllä kun rauhaksiin polkee niin ei terveelle aikuiselle aiheuta muuta, kuin hikoilua ja kunnon nousua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä sähköpyörällä ajaa 20 minsassa, tavallisella pyörällä vähintäänkin puoli tuntia kovakuntoiseltakin. Tässä kuumuudessa aikaa menee enemmän ja hikoilee rauhallisellakin tahdilla. Ihan pihatöissä tänään päivällä olin hiestä märkä.
Jos ajaa 10 km 35min ja takaisin 40 min taiteillen tuulettimen kanssa niin kyllä siinä on vaivaa nähnyt. Heikompi kuntoinen ei tässä säässä edes tuollaisia matkoja polje tuulettimen kanssa.
Ihana tyttö, kohtele häntä kuin omaasi ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotki?
Sotki fillarilla eli ajoi? En ole ikinä kuullutkaan. Mulle ’sotki’ on imperfekti verbistä sotkea.
Olen samaa mieltä. Kyseessä lienee joku omituinen paikallinen ilmaus kuten se että jotkut SOTKEVAT sanat ketä ja kuka. Polkupyörällä poljetaan mutta esimerkiksia paikat voidaan sotkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotki?
Missä päin maata?
Savossa poljetaan polkupyörillä eikä millään fillareilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotki?
Missä päin maata?
Mä olen myös elänyt melkein 50 vuotta eli koko elämäni stadissa ja nyt oli eka kerta kun näin tuollaisen sanonnan...
Et ole sitten ikinä lukenut esimerkiksi Aku Ankkaa, jossa kyseistä verbiä on käytetty solkenaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotki?
Olen samaa mieltä. Kyseessä lienee joku omituinen paikallinen ilmaus kuten se että jotkut SOTKEVAT sanat ketä ja kuka. Polkupyörällä poljetaan mutta esimerkiksia paikat voidaan sotkea.
Vaikka ihan oikeasti vaikkapa lyijykynä voi olla tylsä, ei se tarkoita ettetkö säkin voisi olla. Ja olethan sä. Kielen rikkautta tämäkin, että samaa sanaa voi käyttää eri merkityksissä ja näppärimmät ne sieltä ihan hoksaavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotki?
Missä päin maata?
Et ole sitten ikinä lukenut esimerkiksi Aku Ankkaa, jossa kyseistä verbiä on käytetty solkenaan?
Mitä? Eikös solki ole vyössä? Miksi sellaista sarjakuvalehdessä käytettäisiin?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi nyt on ihan roskaa. Minä olin tänään 80 kilometrin pyöräilylenkin tekemässä, eikä siinä ollut mitään ongelmaa. Vettä pitää lämpöisellä ilmalla urheillessa juoda tarpeeksi, mutta se nyt tuskin on kenellekkään suuri yllätys.
Tuollaiseen parin kymmenen minuutin pyöräilyyn ei kukaan kuole. Niin kovaa hellettä ei Suomessa ole vielä ikinä ollut.
Mäntässä olen ainakim kuullut sotkettavan pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen tyttäreni oli juuri polkaissut (ajanut, polkenut, suom.huom.) polkupyörällä (fillarilla, suom.huom.) mutkan kautta mökilleen kukkia katselemaan 16 km/58 min, oli kastellut kukkaset ja polkenut (katso 2 x suom.huom. edellä) kotiinsa 11 kom. Tulomaråtkan aika ei valitettavasti ole minulla tiedossa. Menomatkan on, kun satuin soittamaan hänelle, juuri, kun saapui mökkinsä pihaan.
Terveisin tyttärensä mamma
Ps. Iso osa matkasta on erittäin mäkistä raskasajoista hiekkatietä.
Tässähän pysyttiin asiassa hienosti!
Lopettakaa Suomen kielen raiskaaminen ja sotkeminen! Polkupyörällä paikkoja helteellä sotkevat ansaitsevat raippaa käytöksestään ja pakollisen kertaus-lisävuoden peruskoulussa! Polkupyörällä tulee ajaa siististi eikä sotkea.
Minusta joku on nyt sotkenut pahasti polkupyörällä ajamisen ja paikkojen sotkemisen.
No voi tsiisus. Mitenhän ne tuolla muualla maailmassa pärjää kun voi olla 40-50 astettakin lämpöä?