Meinaatteko mennä tänään katsomaan kuunpimennystä?
22.30-00.30 olis mahdollista nähdä "verikuu", jos ei ole pilvistä vaan.
Kommentit (30)
Mennä? Käsitin että se näkyis vaikkei mene mihinkäön, kunhan oitää silmät auki. Kyllä mä nåen kuun lähes joka ilta, varsinkin täyden kuunnaikaan, ilman että menen sitä varsinaisesti katsomaan.
No perskule. Vois melkein mennäkin - alkaneen kesäloman kunniaksi :D
Jos olisi joku nainen niin voisimme mennä avoautollani...
Parvekkeelta saatan vilkuilla, jos olen heräillä ja muistan.
Vierailija kirjoitti:
Mennä? Käsitin että se näkyis vaikkei mene mihinkäön, kunhan oitää silmät auki. Kyllä mä nåen kuun lähes joka ilta, varsinkin täyden kuunnaikaan, ilman että menen sitä varsinaisesti katsomaan.
Kaikilla ei ole ikkunoita ympäri talon. (Kerrostalo)
Jos näkyy parts(e)ilta, niin en ehkä mene muualle katsomaan. Jollei, niin koitan ehkä ajaa autolla johonkin sopivaan paikkaan, josta näkyisi hyvin kuu. Missäköhän ilmansuunnassa tuo möllöttäisi?
Jotku hesalaiset varmaan järjestää tästäkin jonkun aivottomien yöpiknikin.
Vierailija kirjoitti:
Jotku hesalaiset varmaan järjestää tästäkin jonkun aivottomien yöpiknikin.
Ja sä oot siellä kotonas naama norsunvtulla. Kävisit sinäkin välillä happea haukkaamassa.
Vituttaa varmaan kun on yläpilvee
Olisiko vinkkiä, missä Lahdessa kuu voisi näkyä hyvin? Voin hyvin ajaa autolla paikalle.
Käyn katsomassa, ulkoilen muutenkin yöllä. Silloin ei ole liian kuuma ja voi nähdä kaikenlaisia eläimiä, mitä ei päivisin näe.Yökyöpelimies
Uskoisin meillä olevan hyvät mahikset nähä. Ei tarvitse kuin kääntää päätä oikealle. Kjäh! :D
Vierailija kirjoitti:
Jos näkyy parts(e)ilta, niin en ehkä mene muualle katsomaan. Jollei, niin koitan ehkä ajaa autolla johonkin sopivaan paikkaan, josta näkyisi hyvin kuu. Missäköhän ilmansuunnassa tuo möllöttäisi?
Etelässä ja kaakossa. Tampereella esim Laukontori, Eteläpuisto ja pyykkipuisto.
Miksi pitäisi mennä minnekään? Näkyy koko suomessa.
Suunta on ilmeisesti etelä-Suomessa kaakko ja pohjoista kohti mentäessä suunta kääntyy etelämpään päin. Itse olen Tampereella ja jossain kaakon ja etelän välimaastossa punainen kuu illalla möllöttää.
Kyllä, idän ja etelän välissä elissä kaakossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi mennä minnekään? Näkyy koko suomessa.
Mitä pohjoisemmaksi menee sen huonompi kuunpimennys, näin sanoivat Ursassa tv:ssä. Esim. Utsjoella näkyy vaan "rippeet".
Kuistilta varmaan katselen. Näkyy kyllä hyvin ellei ole taivas yhtäkkiä pilvessä.