Minä en pysty töihin menemään, jos tämä helvetin esikartano-sää jatkuu.
Työskentelen päiväkodissa ja siellä ei ilmastointia ole tai ei toimi kunnolla, lisäksi päivät on yhtä ulkoilua klo9-11 ja klo14-17 pihalla jossa ei varjonpaikkoja ole kuin yksi ja siitäkään ei koko piha-aluetta näe ja valvo.
Ihan oikeasti, tähän ja siihen viimeistään pökertyy 😵 😭
Kommentit (20)
Miksi te pidätte lapsia ulkona 5 tuntia päivässä?!?!
Varmasti joku kunnallinen päiväkoti, jossa ei ole mitään virikkeellistä toimintaa tms.
Ja anna kun arvaa: yksi valvoja ulkona, lapset saa kuluttaa aikansa miten keksivät.
Olen niin onnellinen, että lapsemme ovat kansainvälisessä päiväkodissa, jossa on kohdemaan koulujärjestelmän mukainen opetussuunnitelma. Ulkoilua on tunti aamupäivällä ja tunti iltapäivällä ja tilat on hyvin ilmastoitu..
Ei siinä porotuksessa seisoessa ja talsiessa vilivilperttejä vahtien paljoa lierihatut auta. Suoraa auringonpaistetta kahteen otteeseen väh 1,5-2h/kerrallaan plus liian tukalat sisätilat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on esikartanosää?
Esikartano-sää?
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä porotuksessa seisoessa ja talsiessa vilivilperttejä vahtien paljoa lierihatut auta. Suoraa auringonpaistetta kahteen otteeseen väh 1,5-2h/kerrallaan plus liian tukalat sisätilat.
Ap
Entä ne lapset
Eiköhän työnantaja sulle korvaajan löydä.
Mä ymmärrän. Itse olen 53v. ja en jaksaisi ollenkaan.
Alkaa olla vähän vastuutonta touhua pakottaa ihmisiä töihin tällaisilla helteillä...varsinkin jatkuvaa tarkkaavaisuutta vaativiin kuten lasten vahtiminen..
Kuten joku kysyikin, niin mitenkäs ne lapset? Oikeastiko heitä ulkoilutetaan ihan normaaliaika tässä säässä pihalla, jossa ei ole varjopaikkaa? Kuulostaa kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla vähän vastuutonta touhua pakottaa ihmisiä töihin tällaisilla helteillä...varsinkin jatkuvaa tarkkaavaisuutta vaativiin kuten lasten vahtiminen..
Kuka niitä sitten vahtii? Vai jäädäänkö kaikki kotiin kun on kuuma
Ja pakkasella ja sateella
Onko siellä sisällä viileää? Itse lähihoitaja ja pitää suihkuttaa lämpimässä suihkussa porukkaa kun sisälämpötilakin joku 29-30.
Mä oon rakennusalalla ja painanut kesän isoksi osaksi ulkona töissä. On ollut kyllä raskasta varsinkin kun työvaatteet ei hengitä yhtään, haisen ihan järkyttävältä päivän päätyttyä. Mutta silti rakastan näitä säitä!! Harmi kun jätin vaan loman elokuulle, toivottavasti sillonkin lämpöä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on esikartanosää?
Esikartano-sää?
Niin, mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on esikartanosää?
Esikartano-sää?
Niin, mikä se on?
Jotain hienoa varmasti
Tällä hetkellä olen iloinen työttömyydestäni.
Kai teillä nyt joku järki on siinä, ettei lapset ole noin kauaa ulkona näillä keleillä? Rakentakaa kankaista varjopaikkoja pitkin pihaa ja laittaa vesisuihkua, missä voi juosta niin lapset kuin aikuiset. Voithan viedä pienryhmänä lapset myös uimaan?
Mutta silti, älkää pitäkö pieniä noin kauaa ulkona.
Kerrankin on hyötyä siitä että työskentelen bunkkerissa, jonne ei päivä paista. Ihanan viileää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on esikartanosää?
Sinä luit ap:n otsikon väärin, sää viittaa sanontaan helvetin esikartano, siis en mene töihin jos tämä helvetin "Helvetin Esikartano"-sää jatkuu.
Lierihattu päähän tai huivillinen lippalakki. Sateenvarjo kasvoja varjostamaan.