Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sopivaa, että puolison exä käy makuuhuoneessanne?

Vierailija
27.07.2018 |

Meillä on lemmikki puolisoni kanssa, joka nukkui makuuhuoneessamme puolisoni exän saapuessa hakemaan lapsia. Hän ilmoitti heti sisääntultuaan haluavansa nähdä lemmikkimme, johon vastasin lemmikin nukkuvan makuuhuoneessa. Ajattelin, että ymmärtää vihjeeni sen tila, johon ei ole sopivaa mennä.
Mutta mitä vielä..sinne vaan meni. Olen vähän hämmentynyt, että sopiiko tuosta nyt sanoa vai loukkaantuuko hän ja lapset mulle.
Olen itse ihminen, jolle oma koti on pyhä asia, saati makuuhuoneemme. Ymmärrän kyllä, että talo on ollut joskus hänen kotinsa, mutta nyt se on minun kotini.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää käytöstä tuolta naiselta. Ehkäpä ex on ihan hyvästä syystäkin ex. Ei mitään asiaa toisen kotiin! Ei ede kynnyksen yli! Jos lapsia tulee hakemaan niin voi odottaa pihalla tai autossaan. Hänelle ei kuulu kenenkään toisen koti vaikka olisi itse siellä joskus asunutkin tai kenenkään toisen koirat. 

Vierailija
22/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai riippuu vähän, missä väleissä ollaan exään. Mun exä voisi ihan hyvin käydä meidän makuuhuoneessa (en muista onko käynytkin), ollaan lämpimissä väleissä edelleen (puhtaasti kaveripohjalta tosin). Hän saattaa tulla nykyisensä kanssa meille syömään viikonloppuna, ja eksä käy joskus myös kahdestaan mun nykyisen kanssa salilla (harrastavat molemmat potkunyrkkeilyä). Itse käyn eksän nykyisen kanssa joskus shoppailemassa.

Muut vähän joskus ihmettelee näitä kuvioita, mutta meidän ero ei ollut missään vaiheessa vaikea, ja mun mielestä on ihanaa että tullaan kaikki neljä näin hyvin toimeen ihan millä kombinaatioilla tahansa. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika... silmienpyöritysemoji. Mitä väliä - pelkäsitkö, että se menee sinne sängylle piehtaroimaan?

Vierailija
24/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestäisi tuota tilannetta henkisesti. Varmaan vaihtaisin kämpää, jos asuisin vuokralla tai sitten vaihtaisin makuuhuoneen paikkaa, jos mahdollista. Tai makuuhuoneen sisustusta. Jotain edes....

Vierailija
25/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä aivan hirveä ihminen. Erottiin ex.n kanssa ja arvaa mitä ? Ex.llä on vieläkin avain.

Ex.n viimeinen ex kävi meillä lukuisia kertoja, kun lapset olivat heillä ja jotain jäi.

Sitten siirryttiin matkalaukkuun ja tämä nainen mennessään ohi haki laukun ja palautti sen.

Muutamankin kerran hän haki jotain lasten omista huoneistaan. Ihan meni tyhjään kotiin halussa olevilla avaimillaan.

Juttu menee vielä hölmömmäksi. Olin yhden joulun reissussa ja tämän naisen vanhemmat asuivat minun luonaan joulun. Ex kysyi asiaa varovasti, sanoin tietenkin voivat tulla. Vanhemmat kysyivät mitä maksavat, sanoin ei mitään tietenkään. Hehän ovat minun lapsieni isän appivanhemmat.

He lopulta jättivät rahaa, mutta mitään ei olisi tarvinnut.

Meillä on myös exän kanssa avaimet toistemme koteihin, ja käymme toistemme kotona hyvinkin vapautuneesti. Meillä ei kyllä ole vainoharhaisia nyxiä vaivoinamme, niin ei ole mitään ongelmia. :D

Vierailija
26/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi exä mennä sinne makkariin uteliaisuuttaan. Muka koiraa katsomaan. 

Vierailija
27/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Miksi se makkari on niin pyhä paikka?

Sängyn yläpuolelle on ripustettu 2mx1m kokoinen nakumaalaus ap:sta, tai sitten siellä oli kohdevalaistu dildokokoelma.

Dildoalttari + tuo kuva  :D :D

Vierailija
28/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hel*etin takia te sitä ex:ää päästätte edes sisälle taloon? Odottakoot ulkona sateessa ja tuiskussa. Väkisin jos yrittää ängetä sisään, niin niskasta kiinni ja heitätte sen pihalle.

Tyhmästä päästä kärsii koko perhe.

Vierailija
29/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kamalaa elää kierrätyssuhteissa, joissa on eksä ja liuta eksän edeltäjiä. Yäk.

Olisivatpa ihmiset uskollisia puolisoilleen parisuhteissa.

Vierailija
30/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lemmikki puolisoni kanssa, joka nukkui makuuhuoneessamme puolisoni exän saapuessa hakemaan lapsia. Hän ilmoitti heti sisääntultuaan haluavansa nähdä lemmikkimme, johon vastasin lemmikin nukkuvan makuuhuoneessa. Ajattelin, että ymmärtää vihjeeni sen tila, johon ei ole sopivaa mennä.

Mutta mitä vielä..sinne vaan meni. Olen vähän hämmentynyt, että sopiiko tuosta nyt sanoa vai loukkaantuuko hän ja lapset mulle.

Olen itse ihminen, jolle oma koti on pyhä asia, saati makuuhuoneemme. Ymmärrän kyllä, että talo on ollut joskus hänen kotinsa, mutta nyt se on minun kotini.

Eipä ole onneksi sitä vaaraa, että exät ramppais hakemassa ja tuomassa mukuloita. Meillä ei oo lapsia kummallakaan, ei entisten eikä nykyisen kanssa, eikä exät kuulu meidän elämänpiiriin.

Tää viesti on aika vahvoilla "Vuoden AV-mamma" -palkinnon saajaksi. Muistakaa äänestää!

Hah, kyrsiikö?

Vierailija
31/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni käy usein meidän makuuhuoneessa. Kaikille ok koska hän menee sinne nukuttamaan minun ja nykyisen lasta että me pääsemme yhdessä ulos.

Vierailija
32/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa, kun exä on kiinnostunut lemmikistä, eikä vaikka exästään.

Vierailija
33/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä aivan hirveä ihminen. Erottiin ex.n kanssa ja arvaa mitä ? Ex.llä on vieläkin avain.

Ex.n viimeinen ex kävi meillä lukuisia kertoja, kun lapset olivat heillä ja jotain jäi.

Sitten siirryttiin matkalaukkuun ja tämä nainen mennessään ohi haki laukun ja palautti sen.

Muutamankin kerran hän haki jotain lasten omista huoneistaan. Ihan meni tyhjään kotiin halussa olevilla avaimillaan.

Juttu menee vielä hölmömmäksi. Olin yhden joulun reissussa ja tämän naisen vanhemmat asuivat minun luonaan joulun. Ex kysyi asiaa varovasti, sanoin tietenkin voivat tulla. Vanhemmat kysyivät mitä maksavat, sanoin ei mitään tietenkään. Hehän ovat minun lapsieni isän appivanhemmat.

He lopulta jättivät rahaa, mutta mitään ei olisi tarvinnut.

Eli olet tossun alla oleva nyssykkä, jonka kodissa exät hiippailevat väijymässä. Ei tuossa suhteessa paljoa rakkautta ole. Jos olisi, niin mies olisi vaihtanut lukot jo aikoja sitten. 

Itse en ole ikinä käynyt ex.n nykyisessä kodissaan. Miksi olisin ? Minun ja lasten kodissa aikoinaan asui myös ex.

Ex.n minun jälkeen tullet ex nro 2 kuskasi usein lapsia ja usein lapsilta jäi tavaroita vähän minne sattuu.

Kyllä tämä nro 2 soitti ja kysyi voiko hakea meiltä jonkun lapsen jutun ja aina sanoin tietenkin.

Millä tavalla olen nyssykkä ?

Emme ole juuri missään tekemisissä ex.n kanssa. Lasten asioista laitamme max kerran viikossa sähköpostia. Nyt ovat reissussa, lapset ovat laittaneet viestiä. Siinä kaikki.

Vierailija
34/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en päästäisi edes sisälle. Tosin en ole eronnut.

Jotenkin aina huokaisen että liittomme kestänyt ja nuorin 14 vuotta.

Mä en jaksaisi sitä säätöä kun pakko olla tekemisissä.

Saati että päästät sisälle, ulko-ovella sitä odotetaan tai jos veisitte lapset niin olisi helppo päästää autosta vaan ulos.

Vai onko ne niin pieniä?

Vierailija
35/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sun puoliso nukkui makuuhuoneessa, niin miksi exä meni sinne?

"Meillä on lemmikki puolisoni kanssa, joka nukkui makuuhuoneessamme puolisoni exän saapuessa hakemaan lapsia."

Ehkä olisi kannattanut olla skarppina peruskoulussa, ei menisi puoliso ja koira sekaisin teksteissä.

Vierailija
36/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta kommentoin nyt aloitusviestiin. Tuossa kontekstissa minäkin olisin ymmärtänyt samoin kuin tuo ex ilmeisesti ymmärsi. Eli hän halusi nähdä lemmikin, ja kun vastasit siihen että lemmikki on makuuhuoneessa, hän ymmärsi sen kehotuksena mennä katsomaan sinne. Olisit sanonut vaikka että nyt ei onnistu kun se on juuri nukkumassa, voit nähdä sen sitten kun se on hereillä tms. 

Älä jaksa kehittää mitään suurta draamaa väärinkäsityksestä vaan anna olla. Ei tietenkään ole ok muina miehinä marssia teidän makuuhuoneeseen, mutta tuosta keskustelusta oli hyvin helppo saada väärä käsitys. Nauti kesästä äläkä ehdoin tahdoin tee elämästä vaikeaa. 

Vierailija
37/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä on lemmikki puolisoni kanssa, joka nukkui makuuhuoneessamme puolisoni exän saapuessa hakemaan lapsia."

Ehkä olisi kannattanut olla skarppina peruskoulussa, ei menisi puoliso ja koira sekaisin teksteissä.

Jonkinlainen sisälukutaito olisi myös suositeltavaa, ettei tarvisi noin hämääntyä väärin sijoitetun relatiivipronominin kanssa. Kellään muulla ei kuitenkaan näyttänyt olevan ongelmia asian ymmärtämisen kanssa. 

Vierailija
38/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlainen sisälukutaito olisi myös suositeltavaa, ettei tarvisi noin hämääntyä väärin sijoitetun relatiivipronominin kanssa. Kellään muulla ei kuitenkaan näyttänyt olevan ongelmia asian ymmärtämisen kanssa. 

Sisälukutaitoon nimenomaan kuuluu se, että osaa yhdistää relatiivipronominin oikeaan tekijään. Iso osa lukijoista ei edes huomaa alkeellista virhettä ja sitten tämä sama porukka itkee sitä, että ei esim. osaa ilmoittautua työttömäksi, kun ne ohjeet on niin hankalat.

Ap:n tekstin mukaan puoliso nukkui makuuhuoneessa.

Vierailija
39/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärtäisin heti koiranomistajana ettei nukkuvaa koiraa mennä häiritsemään. Enkä todellakaan menisi exäni makuuhuoneeseen, vaikka hyvissä väleissä ollaankin. Menen toki kutsuttuna heidän kotiin sisälle, mutta en marssi entiseen kotiini kuin se yhä olisi omani. Hyvät tavat kunniaan.

Vierailija
40/43 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärtäisin heti koiranomistajana ettei nukkuvaa koiraa mennä häiritsemään. Enkä todellakaan menisi exäni makuuhuoneeseen, vaikka hyvissä väleissä ollaankin. Menen toki kutsuttuna heidän kotiin sisälle, mutta en marssi entiseen kotiini kuin se yhä olisi omani. Hyvät tavat kunniaan.

Mistä tää koira tuli?? Mä luin vaan 'lemmikki'.