Mies irtisanoutui töistään ja ryhtyi "menestyskirjailijaksi"
Avioero? Tilipussi ei ainakaan juokse ennen kuin kirja pääsee kustannettavaksi ja alkaa myymään.
Kommentit (39)
Pnno hän oikeasti julkaissut jo jonkun kirjan? Siis ihan kustantamo julkaissut? Paljonko sitä myytiin?
Minä olen saanut julkaistua ja sitä myytiin poikkeuksellisen paljon keskimääräiseen verrattuna ja otettiin uusintapainoskin. Tienasin reilut tuhat euroa.
Miehesi lienee saanut pahan lämpöhalvauksen tai haaveilee pummin elämästä sinun piikkiisi. Laita hänet ilmoittautumaan heti työvoimatoimistoon ja sano, ettet elätä häntä. Jos hän ei pysty itse kustantamaan elämistään, niin muuta erilleen ja jos olette naimisissa, ota virallinen ero, koska puolisoilla on elatusvelvollisuus.
Hieno juttu!
Kysypäs mieheltäsi, millä reseptillä hänestä tulee menestyskirjailija. Tuut sitten kertomaan sen täällä palstalla. Meitä kun on täällä monta wannabe-menestyskirjailijaa hengailemassa.
Me postaillaan tänne näppäriä kommentteja ja uskotaan, että niissä on kyse "ei päivää ilman lausetta" -tekniikan noudattamisesta.
Avioero, jos sulla ei ole suurempi omaisuus. Jos on, hukkaa se ennen hakemuksen viemistä ellei teillä ole avioehtoa.
Tämä ketju kiinnostaa kovasti. Mulla on sama suunnitelma, jahka lapset ovat omillaan.
Älä sitten vingu päästä takaisin, kun se menestys osuu miehen kohdalle.
Tulee mieleen eräs mies, jota tapailin nuorempana. Hän myös suunnitteli alkavansa menestyskirjailijaksi, mutta myöhemmin ilmeni, ettei hän ollut koskaan itse lukenut ainuttakaan kirjaa. Mistäköhän aiheesta mahtoi kirjoitella, en tiedä, ehkä hän on ap:n mies?
Vierailija kirjoitti:
Pnno hän oikeasti julkaissut jo jonkun kirjan? Siis ihan kustantamo julkaissut? Paljonko sitä myytiin?
Minä olen saanut julkaistua ja sitä myytiin poikkeuksellisen paljon keskimääräiseen verrattuna ja otettiin uusintapainoskin. Tienasin reilut tuhat euroa.
Miehesi lienee saanut pahan lämpöhalvauksen tai haaveilee pummin elämästä sinun piikkiisi. Laita hänet ilmoittautumaan heti työvoimatoimistoon ja sano, ettet elätä häntä. Jos hän ei pysty itse kustantamaan elämistään, niin muuta erilleen ja jos olette naimisissa, ota virallinen ero, koska puolisoilla on elatusvelvollisuus.
Etkä? Sinne meni nekin ammattihaaveet. Ei kyllä ole varaa harrastaa noin kalliisti näin köyhän ihmisen. Miten ihmeessä tässä maassa on kukaan viitsinyt kirjoittaa enemmän kuin sen yhden?
Mitäs nyt ajattelet?
Suomessa ei kukaan elätä itseään "menestyskirjailijana". Ei edes oikeat menestyskirjailijat. Pysyäkseen leivässä julkkiskirjailijat roikkuvat tv-ohjelmissa, kirjoittavat kolumneja, tekevät kaikenlaista mistä maksetaan. Kirjoista saatava tulo on muutama tuhat euroa/kirja, parhaassa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Avioero? Tilipussi ei ainakaan juokse ennen kuin kirja pääsee kustannettavaksi ja alkaa myymään.
Kalle Päätalokin irtisanoutui rakennusmestarin toimesta vasta kun rahaa tuli kirjoista riittävästi.
Ja siihen aikaan kirjoja myytiin ihan eri määriä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kukaan elätä itseään "menestyskirjailijana". Ei edes oikeat menestyskirjailijat. Pysyäkseen leivässä julkkiskirjailijat roikkuvat tv-ohjelmissa, kirjoittavat kolumneja, tekevät kaikenlaista mistä maksetaan. Kirjoista saatava tulo on muutama tuhat euroa/kirja, parhaassa tapauksessa.
Luin joskus jostain, että yhden kirjan hinnasta kirjailijan osuus on noin 0,50€. Ja tämä siis juuri niille menestyskirjoilijoille, jotka myyvät paljon. Pienemmille tekijöille varmasti paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi lienee saanut pahan lämpöhalvauksen tai haaveilee pummin elämästä sinun piikkiisi. Laita hänet ilmoittautumaan heti työvoimatoimistoon ja sano, ettet elätä häntä. Jos hän ei pysty itse kustantamaan elämistään, niin muuta erilleen ja jos olette naimisissa, ota virallinen ero, koska puolisoilla on elatusvelvollisuus.Etkä? Sinne meni nekin ammattihaaveet. Ei kyllä ole varaa harrastaa noin kalliisti näin köyhän ihmisen. Miten ihmeessä tässä maassa on kukaan viitsinyt kirjoittaa enemmän kuin sen yhden?
Mitäs nyt ajattelet?
Olen ylpeä siitä, että sain kirjan julkaistua, tietenkin. Yritän kirjoittaa toista, mutta se on todella vaikeaa. Kirjailija saa kovasta työstään palkaksi siis onnistumisen tunteen ja hyvän mielen, ei rahaa. Se on harrastus, ei ammatti.
Tuttavani on kustantamossa töissä ja kerran tarvittiin lisää ihmisiä yhteen tilaisuuteen.
Eräs supertunnettu kirjailija kertoi arkipäivästään.
Se itsensä esilletuominen on ihan kokopäiväistä työtä ja käy huomattavasti helpommmin, jos tuntee jonkun valmiiksi.
Tässä on sama inflaatio kuin yliopistotutkinnoissa eli mitä enemmän ihmisiä hankkii sellaisen paskapaperin, niin sitä enemmän niiden arvo romahtaa. Nykyisin kaikki haluavat kirjailijaksi, vaikka tutkimustietoa tulee jatkuvasti , kuinka kirjojen osto ja niiden lukeminen jatkuvasti vähenää? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani on kustantamossa töissä ja kerran tarvittiin lisää ihmisiä yhteen tilaisuuteen.
Eräs supertunnettu kirjailija kertoi arkipäivästään.
Se itsensä esilletuominen on ihan kokopäiväistä työtä ja käy huomattavasti helpommmin, jos tuntee jonkun valmiiksi.
Ei se mitään julkkistyötä ole vaan yksinään istumista kotona.
Tunnen yhden monta kirjaa julkaisseen ja jopa Finlandia-palkinnon saaneen kirjailijan. Hänelläkin on ihan normaali päivätyö 8-16 ja kirjoittaa iltaisin, viikonloppuisin ja lomilla.
Tunnenn henkilökohtaisesti yhden kirjailijan, joka on julkaissut pari kirjaa. Ne eivät ole bestsellereitä, mutta löytyy joka kirjastosta ja kirjakaupoissakin niitä on ollut. Hän lisäksi julkaisee alansa kirjallisuutta ja tekee ihan muuta työtä vielä sen lisäksi osa-aikaisena. Romaaneista saadut rahat ovat kuulemma lähinnä karkkirahaa, ammattikirjat ja se muu työ tuovat leivän.
Onko miehelläsi kirjallisuuteen liittyvä koulutus edes, kuten kirjallisuuden tutkija? Onko hänellä ensimmäistä aavistustakaan siitä, mistä kirja koostuu ja miten se laaditaan? Onko hän kirjoittanut ennen ja onko hän julkaissut joskus jotain, missä kustantamossa?
Marko Kilpihän tekee poliisintyötä täysipäiväisesti myös, vaikka kai hänen kirjansa myyvätkin jonkin verran ja wikipedian mukaan näkyy olevan myös dokumenttiohjaaja. Marko Kilpi siis dekkareita kirjoittava poliisit- sarjassa esiintynyt Kuopion poliisi, jos joku ei tiennyt.
Ainakin Juha Vuorinen elelee epsanjassa talvet ja kesät suomes ja tuskin joka penniä joutuu laskemaan.
Sanohan Samulle terveisiä!