Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kainalossa on joku patti mikä ei ilmeisesti ole finni. Onko tyhmää mennä työterveyteen vai odottelenko viikon/pari ja jos on menen, vai annanko olla?

Vierailija
27.07.2018 |

Huomasin patin tiistaina suhkussa. Se on peukalonpään kokoinen. Mulla on ollut muutaman kerran finnit kainalossa niin aattelin että tämä on vaan isomman kokoinen yksilö. Puristin mutta mitään ei tullut niin että on ihonalainen finni niin ajattelin tyhjentää sen iskemällä neulan ja puristamalla. Neula ei sattunut, upposi 1cm hyvin ja kun koitin puristaa, ei tullut kun vähän verta.

Nyt patti on edelleen eikä ole vielä pienentynyt ja on välillä arka. Odottelenko vielä viikon pari vai soittelenko tänään jo työterveyteen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vielä vuosi.

Vierailija
2/9 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottelisin viikon verran enkä sörkkisi sitä pattia enää yhtään. Voi olla imusolmuke turvonnut tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli nyt helteiden aikaan tuollainen, ilmeisesti tulehtunut hikirauhanen. Meni itsestään muutamassa päivässä, kun huuhtelin vedellä ja vältin ihoärsytystä sekä antiperspirantin käyttöä siinä kohden. Sehän nimittäin tukkii rauhasia, jolloin voivat ärtyä. Mutta jos ei lähde itsestään paranemaan tai nostaa kuumeen, niin lääkäriin!

Vierailija
4/9 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun mielestä ikinä tyhmää mennä lääkäriin, ihan minkä oireen ym tahansa takia. Hyvä saada selvyys heti eikä myöhemmin, eikö ne lääkärit sitä varten ole. Jos se osoittautuu vain tulehtuneeksi hikirauhaseksi, lääkäri voi antaa ohjeet hoitoon, ja jos se on jotain vakavampaa, ajattelisin että hyvä kun huomataan ajoissa. Tämä nyt mun mielipide!

Vierailija
5/9 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mun mielestä ikinä tyhmää mennä lääkäriin, ihan minkä oireen ym tahansa takia. Hyvä saada selvyys heti eikä myöhemmin, eikö ne lääkärit sitä varten ole. Jos se osoittautuu vain tulehtuneeksi hikirauhaseksi, lääkäri voi antaa ohjeet hoitoon, ja jos se on jotain vakavampaa, ajattelisin että hyvä kun huomataan ajoissa. Tämä nyt mun mielipide!

Oletko itse näitä jotka saa tikun sormeen, ei koita edes itse poistaa ja menee ambulanssilla päivystykseen?

Vierailija
6/9 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmuke kylläkin ärtyy ja suurenee ihan näpelöinnistäkin. Anna sen olla rauhassa vaikka viikon ja jos ei ole pienentynyt niin mene sitten näyttämään.

Mulla usein suurenee kainalon imusolmuke ihan vaan sheivaamisestakin.

Vierailija
7/9 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun huomasin kainalossa patin, varasin yksityiselle ajan seuraavaksi  päiväksi. Ei noiden kanssa odotella rahansäästön vuoksi.

Oma pattini  hoitui  onneksi antibiooteilla mutta selkäpiitä  kylmäsi ajatus pahemmasta vaihtoehdosta vastaanotolle asti.

Vierailija
8/9 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun huomasin kainalossa patin, varasin yksityiselle ajan seuraavaksi  päiväksi. Ei noiden kanssa odotella rahansäästön vuoksi.

Oma pattini  hoitui  onneksi antibiooteilla mutta selkäpiitä  kylmäsi ajatus pahemmasta vaihtoehdosta vastaanotolle asti.

Todennäköisesti söit sen antibiootin täysin turhaan eli enemmän terveyshaittaa kuin -hyötyä. Imusolmukkeet nyt suurenevat ihan luonnostaankin jos on joku paikallinen infektio tai jos on ärsytetty ihan mekaanisestikin.

Eihän siinä ole mitään järkeä että jokaisen suurentuneen imusolmukkeen vuoksi laukkaa heti lääkärille. Ihan eri juttu sitten jos se jää suureksi pitkäksi aikaa. 

Vierailija
9/9 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on turvonnut hikirauhanen. Itse vedin paniikit tuollaisesta ja teetin yksityisellä kalliit ultrat. Ultrassa näkyi että siitä ihon sisällä olevasta patista kulki kanava ihon pintaan kasvaimen tai imusolmukkeen kohdalla näin ei tietysti olisi ollut . Oli siis luultavasti hikirauhanen. Katosi parissa-kolmessa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi