Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne, jotka sanoo, että ihana helle, ei haittaa yhtään, niin niillä on....

Vierailija
26.07.2018 |

....lähes poikkeuksetta kotona viileää (ilmalämpöpumppu tai vastaava) ja saavat nukkua yönsä, pääsevät hellettä pakoon. Työpaikka on viileä jne.

Eli menevät vain muutamaksi tunniksi helteestä nauttimaan ja sit takas viileeseen. Vois vähän ääni muuttua kellossa, jos asunto olis pätsi koko ajan viikosta toiseen, ei saisi nukuttua kuumuuden takia eikä olisi muuta kuin Prisman kylmähyllyjen väli, jonne pääsisi pakoon hellettä hetkeksi viilentymään.

Ärsyttää, kun ne sanoo, että ei helle yhtään haittaa, se on ihanaa. Ja sit mainitsee, että suurimman osan ajasta ne onki viileessä. No, ei kai se silloin haittaakkaan

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen ajan helle kämppää kestää mutta kun aika venyy niin moni ei kestä.

Moni ostaisi sen ilmastointilaitteen mutta nyt enää myöhästä tilata ulkomailta.

Jatkossa kannattaa varautua että ostatte laitteen jo keväällä. Kyllä se sen 10 vuotta kestää.

Trotec myy ikkunasennussarjaa. Maksaa 17 euroa mutta postikulut saman verran.

Mulle tulee ma se mutta laite puuttuu.

Piti saada laite ensi viikon alussa mutta kuljetukset solmussa eli viivettä on.

Mulla jopa kesäkukkia kuivunut, ei auta kastelu. Marketta meni kaikki. Iso ruukku niin en voi siirtää.

Etelä piha ja valtava auringon räkitys aamusta alkaen.

Ei grillata koska meidän piha niin kuuma etten sinne mene.

Ei auta isot varjot eikö markiisi.

Vierailija
62/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mut täällä itäsuomessa tai savossa on ihan sopivaa. Asunto on viileä kun on varjon puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole varsinaisesti kärsinytkään näistä helteistä. Olen lomalla ja olen perusterve. Mitään ilmastointeja meillä ei ole missään paitsi autossa. Kuuma ja hiki välillä on, ei se haittaa, se pitää vaan hyväksyä.

Töissä olisi ollut ihan kamala käydä nyt, vaikka miten pitäisi taukoa. Ja eiköhän tämä kuumin kausi nyt ensi viikon lopulla pääty.

Vierailija
64/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarkastelisin asiaa hieman eri näkövinkkelistä. Meitähän on monenlaisia, osa nauttii helteestä, mutta vähintäin yhtä suuri osa on sellaisia, jotka eivät siedä hellettä ja aurinkoa lainkaan. Minä itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään ja olen joutunut lukemattomia kertoja vääntämään kättä noiden hellehirmujen kanssa, koska he eivät yksinkertaisesti käsitä, että jotkut voivat huonosti kuumuudessa ja iho palaa kaikista suojakertoimista huolimatta. Kommenttina kuulen usein, ettei lämmin luita riko ja kyllähän nyt jokainen vähän hellettä kestää. Ei kestä! Pysyttelen sisällä verhot ikkunoissa ja kuuntelen ihmettelyjä, miksen vietä ihanaa kesäpäivää ulkona. Joskus lapsen ja nuorena kestin hellettä vähän paremmin, mutta iän kasvaessa vaiva vain pahenee. Tästä syystä myös kaikki etelänlomat ovat pois laskuista. Se ei kyllä harmit yhtään, sillä en pidä matkustamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme