Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne, jotka sanoo, että ihana helle, ei haittaa yhtään, niin niillä on....

Vierailija
26.07.2018 |

....lähes poikkeuksetta kotona viileää (ilmalämpöpumppu tai vastaava) ja saavat nukkua yönsä, pääsevät hellettä pakoon. Työpaikka on viileä jne.

Eli menevät vain muutamaksi tunniksi helteestä nauttimaan ja sit takas viileeseen. Vois vähän ääni muuttua kellossa, jos asunto olis pätsi koko ajan viikosta toiseen, ei saisi nukuttua kuumuuden takia eikä olisi muuta kuin Prisman kylmähyllyjen väli, jonne pääsisi pakoon hellettä hetkeksi viilentymään.

Ärsyttää, kun ne sanoo, että ei helle yhtään haittaa, se on ihanaa. Ja sit mainitsee, että suurimman osan ajasta ne onki viileessä. No, ei kai se silloin haittaakkaan

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yli kuusikymppinen ja olen ikäni rakastanut lämpöä ja aurinkoa!

Alan elää täysillä kun aurinko paistaa ja on lämmin. Saan siitä energiaa ja rakastan sitä.

Isäni on saman lainen. Vihaan kylmää, lunta, pimeää. Kärsin talvimasennuksesta joka ikinen vuosi.

Odotan eläkkeelle pääsyä jotta voin pakata kamppeeni ja häipyä ikuisen lämmön maahan!

Vierailija
42/64 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta!

Mulle iso ryhmä sanoi noin, no selvisi että niillä on siirrettävä ilmastointilaite.

No niin on mullakin ensi viikolla. Jatkossa hankin yhden pienen joka voi vuorotella teinejen huoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....lähes poikkeuksetta kotona viileää (ilmalämpöpumppu tai vastaava) ja saavat nukkua yönsä, pääsevät hellettä pakoon. Työpaikka on viileä jne.

Eli menevät vain muutamaksi tunniksi helteestä nauttimaan ja sit takas viileeseen. Vois vähän ääni muuttua kellossa, jos asunto olis pätsi koko ajan viikosta toiseen, ei saisi nukuttua kuumuuden takia eikä olisi muuta kuin Prisman kylmähyllyjen väli, jonne pääsisi pakoon hellettä hetkeksi viilentymään.

Ärsyttää, kun ne sanoo, että ei helle yhtään haittaa, se on ihanaa. Ja sit mainitsee, että suurimman osan ajasta ne onki viileessä. No, ei kai se silloin haittaakkaan

Elämä on sellaista kun sen itselleen tekee.

Ja kyllä: nautin helteistä ja nukun yöni viileässä.

No ethän nauti, jos mieluummin nukut viileässä!

Vierailija
44/64 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo että niitä laitteita voi tilata Saksasta ja Virosta, Rde.

Virossa vielä käy klarna osamaksukin.

Saksan Trotec tosi luotettava.

Itselleni tulee ensi viikolla Talotuotteesta ilmastointilaite. Kuorman pitäisi olla heillä tänään.

Vierailija
45/64 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trotec tuo kotiovelle laitteen. Postikulut suolaiset mutta laitteet alennettuja verrattuna Suomen hintoihin.

Nyt vasta lehdessä oli tästä että Suomalaiset tilaa ulkomailta.

Jos ei Suomi myy niin ostetaan muualta.

Vierailija
46/64 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pitää vissiin ajatella positiivisesti ajatellen vaikka mahdollista pakkastalvea:)

Minua ei koskaan palele, ajan fillarilla vaikka millaisessa pakkasessa. Pyörä se meinaa hyytyä, en minä. Kotona olen aina paljain jaloin ja kevyesti vaatetettuna. Nukun alasti, inhoan yöpukua.

Sopivin huonelämpö olisi joku 21-22. Vieläkin  alempi, jos olisi erillinen makuuhuone, jonka voisi viilentää. Normaali  "ruumiinlämpöni" on jotain 35,6. Jos menee yli 36, on pikkuisen lämpöä. Joskus flunssassa saattaa pudota reippaasti alle 35. Onko muilla helteestä kärsivillä samoin?

Vierailija
47/64 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joten on ihan totta se, että helteistä nauttivat ne kenelle se on nautinto. Eivät ne, jotka siitä jollain lailla kärsivät"

:D

No shit, Sherlock! Olet nero.

:D

Vierailija
48/64 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, pitää vissiin ajatella positiivisesti ajatellen vaikka mahdollista pakkastalvea:)

Minua ei koskaan palele, ajan fillarilla vaikka millaisessa pakkasessa. Pyörä se meinaa hyytyä, en minä. Kotona olen aina paljain jaloin ja kevyesti vaatetettuna. Nukun alasti, inhoan yöpukua.

Sopivin huonelämpö olisi joku 21-22. Vieläkin  alempi, jos olisi erillinen makuuhuone, jonka voisi viilentää. Normaali  "ruumiinlämpöni" on jotain 35,6. Jos menee yli 36, on pikkuisen lämpöä. Joskus flunssassa saattaa pudota reippaasti alle 35. Onko muilla helteestä kärsivillä samoin?

Kyllä, minulla myös tuntuu kuumeiselta alle 37 asteessa. Tosi ärsyttävää sekin, kun lääkärissä kysytään paljonko on lämpöä, niin eivät pidä sitä 37 minään.

Vierailija
49/64 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nous eilen ennätyslämpö kämpässäni ikinä; 30,4. Rakastan lämpöä ja hellettä. En todellakaan valita näistä säistä. Heti tänään töiden jälkeen ottamaan aurinkoa, samoin viikonloppuna :)

Kukaan täysijärkinen ei ota aurinkoa. Tykkäisi helteistä tai ei.

Vierailija
50/64 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksikerroksinen rivitalokämppä. Alakerrassa aamuisin 26 ja iltaisin 30. Yläkerrassa vielä kuumempaa ja siellä on makkarit. Ei ole ollut vaikeuksia nukkua tai minkään muun suhteen. Onneksi kerrankin on lämmin eikä tarvitse palella.

Jos saisin itse päättää, meillä olisi vuoden ympäri 25-26 astetta sisällä.

NO lämmitä asuntoa niin saat siitä lämpimämmän.

Vierailija
51/64 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta!

Mulle iso ryhmä sanoi noin, no selvisi että niillä on siirrettävä ilmastointilaite.

No niin on mullakin ensi viikolla. Jatkossa hankin yhden pienen joka voi vuorotella teinejen huoneessa.

Olen valmis ensi kesää varten sellaisen itsekin hankkimaan, JOS voin lukea tarpeeksi rehellisiä kokemuksia noista. Että oikeasti viilentävät, eivät pelkästään rämise nurkassa.

Vierailija
52/64 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa tämä helle yhtään, koska jos mietin Helvettiä niin siellä on varmasti miljoona kertaa kuumempaa kuin tämä 30 astetta, miettikää, iankaikkinen käristyminen. Ja minä uskon Kristukseen. Hallelujah!

Vierailija
53/64 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaisesta asiasta pitää ottaa pultit? Meistä kukaan ei voi vaikuttaa ulkona vallitsevaan säähän. Joillekin helle sopii, joillekin ei. Muistetaan kuitenkin, että suurin osa vuodesta ei ole helteistä ja hellekesiäkin on kerran kymmenessä vuodessa tai harvemmin.

Hellekesiä kerran kymmenessä vuodessa?!?!!? Viimeisen kymmenen vuoden aikana on ollut jo ainakin 4. Että kyllä ottaa pultit se ihminen, joka ei halutessaan pääse viileään.

Vierailija
54/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ilmastointilaitteet ja tuulettimet aika lailla loppuunmyyty, niin kosteudenpoistajia saa vielä jotain 300e. Sekin voi auttaa tukalaan oloon isommassa asunnossa ainakin, (voi tosin lämmittää pientä tilaa).

Kosteus erityisesti yöllä on tukalaa. Kuiva kuumuus helpompaa.

Muutenkin hyvä sellaiselle, joka kuivaa pyykkejä sisällä talvella.

Minulla auttoi eilen myös kylmäkallesta tehty pyyhkeen sisään laitett kauluri. Kun niska viileä, niin ajatuksetkin kirkastuu.

Vierailija
55/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eilen sisällä 30.6 ja kosteus 60 prosenttia.

Ilmalämpöpumppua ei saa asentaa.

Nyt mulla 4 Vallilan pimennysverhoa oleskelutiloissa.

Kattaa koko ikkunarivin.

Odotan ilmastointilaitettani, toimitus myöhässä. Saan sen ehkä viikon päästä, voi olla liian myöhäistä.

Jatkossa ei tule yhtään kesää että mulla ei ole ilmastointilaitetta.

Moneen asuntoon ei saa ilppiä laittaa, lupaa mekin pyydettiin.

No ensi. vuonna voin minäkin sanoa suureen ääneen että NYT NAUTITAAN HELTEISTÄ.

Vierailija
56/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin nähty että syödessäkin on hiki.  

Vierailija
57/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloon ei voi asentaa ilmalämpöpumppua. Ne ovat kuumia kuin pätsit varsinkin kun on vanha kivitalo ja painovoimainen ilmanvaihto.

Vierailija
58/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eilen sisällä 30.6 ja kosteus 60 prosenttia.

Ilmalämpöpumppua ei saa asentaa.

Nyt mulla 4 Vallilan pimennysverhoa oleskelutiloissa.

Kattaa koko ikkunarivin.

Odotan ilmastointilaitettani, toimitus myöhässä. Saan sen ehkä viikon päästä, voi olla liian myöhäistä.

Jatkossa ei tule yhtään kesää että mulla ei ole ilmastointilaitetta.

Moneen asuntoon ei saa ilppiä laittaa, lupaa mekin pyydettiin.

No ensi. vuonna voin minäkin sanoa suureen ääneen että NYT NAUTITAAN HELTEISTÄ.

Huomannut tuon että kaihtimet alas asti hiukan auttoivat.

Vierailija
59/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhä mutta myös kipeä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta!

Olen valmis ensi kesää varten sellaisen itsekin hankkimaan, JOS voin lukea tarpeeksi rehellisiä kokemuksia noista. Että oikeasti viilentävät, eivät pelkästään rämise nurkassa.

Ovat tehokkaita, ainakin ne kalliit.

Itselleni tulee Talotuotteen laite. On kallis mutta lauhdevesi haihtuu automaattisesti ja 25 dB pienempi ääni kun kauppojen masiinoissa ja sleep toiminta mutta hinta 900 ekeä.

Mulla ollut aiemmin delonghi ja oli äänekäs mutta tosi tehokas.

Pitää katsoa suositeltu neliö määrä että laite soveltuu tilaasi.

Myös niissä kosteudenpoisto.

Vierailija
60/64 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ilmastointia kotona eikä töissä, fyysisesti jonkin verran raskas työ. Työmatkat lihasvoimalla ja julkisilla. Nautin. Ehkä tää on kerran elämässä kun saa näin pitkään nauttia lämpimistä keleistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän