Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkusisko haukkuu ja "manipuloi" jokapäivä.

Väsynyt isoveli
26.07.2018 |

Olen nykyään 18v ja siskoni on 16v. Siskoni on minua ärsyttänyt jo aivan pienestä asti. Nuorena hän koitti aina potkia minua sukukalleuksiini jos hänen normaali haukkuminen ja kiusaaminen ei onnistunut. Aloin pikkuhiljaa suuttua hänelle kokoajan vain enemmän kunnes hän oli 12v jolloin minä suutuin ensimmäistä ja viimeistä kertaa aivan kokonaan. Minä löin/läpsäsin häntä ja tönäisin hänet kumoon jonka jälkeen huusin hänelle niin kovaa kun pystyin. Tiedän että tein väärin ja olen häneltä monesta pyytänyt asiaa anteeksi mutta ilman mitään onnistumista. Mietin vain että olisikohan hänelle jäänyt jotain traumoja kyseisestä asiasta koska sen jälkeen hänen käyttäytyminen minua kohtaan on pahentunut 10x enemmän. Hän ei juuri puhu minulle enää normaalisti, hän kiroilee ja lässyyttää/lällättää minulle kokoajan, koittaa jotenki manipuloida minut suuttumaan, käskee tappaa itseni aika usein ja ei kunnioita minua ihmisenä enää ollenkaan sekä puhuu minusta pahaa kavereidensa kanssa. Olemme vanhempien kanssa puhuneet asiasta mutta hän vain jatkaa sen jälkeen. Jos riitelemme ja hän on häviöllä tässä kyseisessä suullisessa kiistelyssä niin hän AINA alkaa itkemään ja selittämään jotain siitä miten olin agressiivinen häntä kohtaan nuorempana. Alan kyllästymään hänen kanssa elämiseen eikä minulla ole mitään muuta paikkaa minne mennä tällä hetkellä. Joten haluaisin kuulla teidän mielipiteet asiasta sekä että mitä minun pitäisi tehdä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulje korvasi mokomalta. Ehkä hän joskus isompana tajuaa rauhoittua. Hyvä että vanhempienne kanssa on puhuttu asiasta. Pystyykö hän lainkaan asialliseen keskusteluun kanssasi? Jos pystyisit jotenkin rauhallisesti ja ystävällisesti suhtautumaan? Jos hän tulee lällättämään tai kiroilemaan sinulle, niin mitä jos pyytäisit hänet istumaan pöydän ääreen ja sitten pyytäisit kertomaan kaiken, mitä hänellä on sydämellään. Ja kuuntelisit vaan rauhallisesti ja vastaisit rauhallisella äänellä lyhyesti ja asiallisesti, jos tarvitsee. Antaisit hänen suoltaa paskansa ulos ja et hermostuisi. Ja jos hän alkaisi itkeä, osoittaisit myötätuntoa. Mutta siis et lähtisi tunnemyrskyyn ollenkaan mukaan.

Vierailija
2/4 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nopeasta vastauksesta. Minä mietin kanssa samaa että kyllä hän varmaan pikkuhiljaa alkaa rauhoittumaan. Tietty häneltä välillä onnistuu normaali keskustelu ja silloin kaikki on todella mukavaa ja itse olen kanssa hionut omaa päätäni siten jotta en edes korottaisi ääntä riidellessä. Olen monesti hänelle sanonut kanssa että kertoo kaikki ongelmansa ja hätänsä mutta hän haluaa vain haukkua mielummin tai huutaa joten annan asian yleensä vaan olla ja sitten ollaan seuraavana päivänä niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Joka päivä on periaatteessa jotain uutta häneltä, vaikka kaiken olenkin kuullut jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vanhemmillesi ja koulussa. Hyötyisitte perheenä avusta.

Vierailija
4/4 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinussa ei ole mitään vikaa, viekää tyttö terapiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan