Miksi teinit haluaa aina viikonlopuksi isälleen?
Mun 15- ja 17-vuotiaat pojat viihtyvät hyvin arkiviikoilla kotona, mutta aina perjantaisin haluavat lähteä isälleen. Minulle ei ole ongelma, että teinit ovat isällään viikonloppuisin, mutta onkohan sille jokin syy? Lasten isä on aika rento tyyppi, ei aseta teineille kotiintuloaikoja, eikä pahemmin ole kiinnostunut missä ja kenen kanssa teinit liikkuu. On myös melko paljon viikonloppuisin töissä iltaisin ja välillä öisin. Onko teinien taka-ajatus, että iskän luota on helpompi lähteä iltaisin kavereiden mukaan tai pelata koko yö.. Itse olen aika tarkka, että jos teinit ovat jossain viikonloppu iltaisin kavereiden kanssa niin haluan tietää missä ja kenen kanssa ovat. Minun luonani ei myöskään onnistu yö myöhään saati sitten aamu varhaiseen pelaaminen.
Kommentit (14)
Tiesit itsekin vastauksen 👍 Joko pojat on kaljaa ja tupakki kokeilleet?
Tuohan se minullakin oli syynä aikoinaan. Ei kiinnostanut pätkän vertaa luoda isä-tytär-suhdetta. Isän luona sai tehdä mitä tahdoin, sai pöllityä isältä tupakkaa ja viinaa ja isä antoi rahaa löyhästi.
En osaa tähän vastata, mutta eiköhän.. Vaikea vain uskoa kun molemmat kuitenkin urheilijoita ja pelaa jääkiekkoa kovalla tasolla. Miten minun pitäisi asiaan puuttua? Onko parempi puhua lasten isälle vai teineille itselleen?
Vierailija kirjoitti:
En osaa tähän vastata, mutta eiköhän.. Vaikea vain uskoa kun molemmat kuitenkin urheilijoita ja pelaa jääkiekkoa kovalla tasolla. Miten minun pitäisi asiaan puuttua? Onko parempi puhua lasten isälle vai teineille itselleen?
Terv. ap
Vierailija kirjoitti:
Tuohan se minullakin oli syynä aikoinaan. Ei kiinnostanut pätkän vertaa luoda isä-tytär-suhdetta. Isän luona sai tehdä mitä tahdoin, sai pöllityä isältä tupakkaa ja viinaa ja isä antoi rahaa löyhästi.
Lapset kyllä viihtyy isänsä seurassa ja käyvät sielä muutenkin.
Ap
Sinähän AP listasit ne todennäköisimmät syyt aloituksessa jo:
- isä on paljon poissa viikonloppuisinkin, eli pojat saavat jopa koko kämpän omaan käyttöönsä
- kotona on tiukat säännöt, isän luona rennot
- voivat pelata yömyöhään
- voivat lähteä uloskin yömyöhään
- saavat siis oikeastaan tehdä mitä haluavat
Ei ne pojat välttämättä ryyppäämässä käy, mutta ihan jo pelkästään sekin, että saa vetää energiajuomaa ja sipsiä naamariin tietokoneen ääressä neljään aamulla, voi olla tarpeeksi suuri houkutin. Tai ehkä käyvät riiuureissuilla keskellä yötä?
Vierailija kirjoitti:
- isä on paljon poissa viikonloppuisinkin, eli pojat saavat jopa koko kämpän omaan käyttöönsä
- saavat siis oikeastaan tehdä mitä haluavatEi ne pojat välttämättä ryyppäämässä käy, mutta ihan jo pelkästään sekin, että saa vetää energiajuomaa ja sipsiä naamariin tietokoneen ääressä neljään aamulla, voi olla tarpeeksi suuri houkutin. Tai ehkä käyvät riiuureissuilla keskellä yötä?
Tai ihan vaan se, että ei tarvitse selitellä von Mubbentropille jokaista liikettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- saavat siis oikeastaan tehdä mitä haluavatEi ne pojat välttämättä ryyppäämässä käy, mutta ihan jo pelkästään sekin, että saa vetää energiajuomaa ja sipsiä naamariin tietokoneen ääressä neljään aamulla, voi olla tarpeeksi suuri houkutin. Tai ehkä käyvät riiuureissuilla keskellä yötä?
Tai ihan vaan se, että ei tarvitse selitellä von Mubbentropille jokaista liikettä
Minusta on ihan normaalia, että vanhemmat huolehtii missä ja kenen kanssa lapset ovat, ja että ei valvo pelatessaan koko yötä.
Kannattaa ehdottaa lasten isälle, että katsoisi enemmän teinien perään. Itse puuttuisin asiaan jos lapseni vaeltelisi ties missä yönsä eikä isää kiinnostaisi pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan normaalia, että vanhemmat huolehtii missä ja kenen kanssa lapset ovat, ja että ei valvo pelatessaan koko yötä.
Nyt on kesäloma. Mulla on mukavat muistot siitä, kun tuli kavereiden kanssa pelattua nettipelejä kaikki yöt tai oltua ulkona jossain. Nyt ollaan korkeakouluopiskelijoita tai jo valmistuneita eikä kukaan kuollut
Parempi antaa niiden mennä. Fiksusti kasvatetut kyllä pärjää.
Ja aina saa soittaa ja pyytää kyytiä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Parempi antaa niiden mennä. Fiksusti kasvatetut kyllä pärjää.
Ja aina saa soittaa ja pyytää kyytiä kotiin.
En aijo estää lapsien menoa isälle viikonloppuisin. Ikinä ei ole mitään käyny ja aina on kavereita ympärillä joten varsinaista vaaraa ei ole. Aijon kyllä sanoa lasten isälle että voisi vähän enemmän katsoa milloin ja minne menossa.
Ap
Oikein päätelty. Kohta pojat haluavat olla siellä arkenakin