Helteiden myötä tullut jokailtainen repivä päänsärky, joka jopa herättää aamuyöstä ellen ole ottanut illalla Buranaa
Hattu päässä ja veden lipitys ei auta mitään :(.
Kommentit (33)
Mitatkaa verenpaineenne. Korkea verenpaine (joka voi tulla helteen takia) voi oireilla päänsärkynä.
Kovalla helteellä paljon hikoillessa täytyy pitää huolta että saa tarpeeksi suoloja. Pelkkä sipsien napostelu auttaa vain natriumin puutteeseen mutta hikoillessa poistuu magnesiumia, kaliumia yms.
Kivennäisvettä tai muuta monipuolisempaa suolojen lähdettä, ainakin itseni pitää juoda sitä tällä kelillä PALJON, 1,5L pullo menee kevyesti päivässä.
suolan? damn, pitänee kokeilla. On nimittäin vähän samantapaista ongelmaa. Luulin että vissyt ja normiruoka (joka ei ole suolaton) riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Mullalin on, olen syönyt silliä,suolakalaa ym muuta suolasta, vettä
olen juonut muutaman litran, yleensä ei säre.
Jos olet kipee, siis sairas? Kai sitä kesälläkin voi sairastua vaikka flunssaan.
Lievää lämpöuupumusta johon ei välttämättä auta edes vaikka suolat olisi kohdallaan. Kroppa ei vain yksinkertaisesti tykkää siitä että sen pitää kirjaimellisesti hiki hatussa yrittää jäähdyttämällä pitää kehon lämpötila normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolan puutetta
En ole ap, mutta syön normaalisti helteistä huolimatta, juon paljon myös kivennäisvettä jossa suolaa, mutta silti tuo päänsärky, jota mullakaan ei normaalisti ole. On aamulla jo heti herätessä, töissä on kuuma, kävellessä huippaa ja ylimääräisiä taukoja pidetään.
Eli siis kuinka paljon sitä suolaa pitäisi saada ja miten olisi paras?
Ei sitä määrää ulkopuolinen voi sulle sanoa. Kokeile itse.
En ymmärrä näitä burananpopsijoita. Käyttäkää kylmäkääreitä. Niissä ei ole haitallisia sivuvaikutuksia.
Merisuolakiteitä veteen. Itsellä aina tällainen pullo mukana ja otan siitä hörpyn vähän väliä.
Siivuttele tomaatti ja ripottele siivujen päälle hieman suolaa (ei liikaa). Helpompi syödä kuin jotain ällöä suolavettä.
Vierailija kirjoitti:
Siivuttele tomaatti ja ripottele siivujen päälle hieman suolaa (ei liikaa). Helpompi syödä kuin jotain ällöä suolavettä.
Toimii tuokin, mutta kyllä se suolaveden juonti on helpompaa.
"veden" lipitys.
Lopeta se ryyppääminen!
Sinkkumies
Edes vichypullo päivässä ei pidä jokailtaista hedaria loitolla :( Eikä sipsien syöminen eikä lippis. Ei mikään !