Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kieltäydyt lainaamasta rahaa?

Vierailija
26.07.2018 |

"Ei mulla ole" kuulostaa siltä että olen tuhlaileva hunsvotti joka ei osaa hoitaa asioitaan.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani yritti lainata minulta rahaa väittämällä, että hänen auto on mennyt rikki keskellä Saksaa ja hänen laskujen mukaan minulla on varoja vähintään 1 500 euroa, koska olen lopettanut tupakoinnin puoli vuotta aiemmin - arvatkaa lähetinkö rahaa...

Vierailija
22/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan pienen summan kerran...jos ei maksa takaisin niin tuo en lainaa ennen kuin vanha velka maksettu käy hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaan pienen summan kerran...jos ei maksa takaisin niin tuo en lainaa ennen kuin vanha velka maksettu käy hyvin.

Tämä on hyvä käytäntö. Yleensä ihmiset eivät ilkeä tulla pyytämään lisää jos on entiset velat maksamatta. Paristakympistä ei tule suurta luottotappiota, sen voi ajatella hyväntekeväisyydeksi. Lainattu summa kannattaa kuitenkin itselle muistutukseksi lisätä puhelimeen henkilön nimeen, esim Mika 20.

Vierailija
24/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kieltäydy lainaamasta. Rahaa vastaan saan pimppaa ja peppua herkku tytöiltä.

Vierailija
25/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttava jostain syystä pyytää välillä lainaan muutamaa kymppiä viikoksi-kahdeksi. Jännä että pyytää edelleen, vaikka en enää edes reagoi pyyntöihin. Viimeksi talvella olin ulkomailla, ja viesti tuli kun olimme eräällä retkellä siellä. Vastasin että en ole nyt suomessa, en voi lainata, niin hän vastasi että entä jos laittaisin äkkiä nettipankissa. Siis oikeasti?? Minun olisi pitänyt keskeyttää retki, hommata jostain tietokone, tilata pankkitunnukset suomesta, ja laittaa hänelle rahaa! En ole tuon jälkeen enää keräyseen vastannut. Olisihan minulla se muutama kympi heittää, mutta en ole mikään sosiaalitoimisto josta haetaan rööki ja kaljarahoja parin kuukauden välein. Sitten saisin niitä kinuta ja soitella takasin.. tiedän sen, vaikka henkilö muuta väittää...

Vierailija
26/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole pyytänyt isoja summia. Joskus muutamaa kymppiä tai satasta on joku pyytänyt. Yleensä olen sanonut, että maksa sitten kun jaksat. Useimmiten ovat maksaneet. Kun joku ei ole maksanut, vaan pahoittelee, ettei ole hoitanut asiaa, sanon että unohda koko juttu.

Vierailija
27/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En helvetissä lainaa sulle mitään, kun et ole maksanut takasin aiempiakaan lainojas"

Vierailija
28/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En lainaa", "en halua lainata", "en lainaa, koska oot ennestään velkaa", "en lainaa, ku haluan että rupeet ite hoitaa raha-asias paremmin", "en lainaa, koska et maksa ikinä oma-alotteisesti takas vaan joudun aina muistuttelemaan"...

Oon nyt alkanu ottaa korkoa, että lainaamishalukkuus vähenis ja että ei ärsyttäs niin paljon kaikki se vaiva mitä joudun näkemään saadakseni rahani takas. En silti lainaa aina, koska haluisin näiden henkilöiden hoitavan raha-asiansa paremmin, ettei tarvis turvautua lainaamiseen.

Vierailija
29/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei mulla ole" kuulostaa siltä että olen tuhlaileva hunsvotti joka ei osaa hoitaa asioitaan.

Ei helv... kuule, siinä vaiheessa kun ihminen jolle et halua lainata rahaa, tulee lainaamaan sulta rahaa on ihan yks hailee mitä se susta miettii. Muutenkin se on oikeasti  ihan sama mitä kukin susta miettii, se on niiden asia.

Kiva 1st world problem, oikeesti.

Mitä tulee siihen lainaamiseeen niin sanot vaan että et lainaa eikä  tarvitse edes perustella.

Vierailija
30/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En lainaa", "en halua lainata", "en lainaa, koska oot ennestään velkaa", "en lainaa, ku haluan että rupeet ite hoitaa raha-asias paremmin", "en lainaa, koska et maksa ikinä oma-alotteisesti takas vaan joudun aina muistuttelemaan"...

Oon nyt alkanu ottaa korkoa, että lainaamishalukkuus vähenis ja että ei ärsyttäs niin paljon kaikki se vaiva mitä joudun näkemään saadakseni rahani takas. En silti lainaa aina, koska haluisin näiden henkilöiden hoitavan raha-asiansa paremmin, ettei tarvis turvautua lainaamiseen.

Älä lainaa enää senttiäkään, siis ikinä. Eivät ne opi jos on pienikin mahis saada joku muu (sinä)  kustantamaan niille jotain.Lainaamalla olet kuin alkoholistin läheinen joka käy  sillloin tällöin Alkossa hakemassa alkkarille viinaa. Jos se saa viinaa ees joskus niin eihän se tee mieli lopettaa juomista.

Vierailija
31/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on vaan kerran pyydetty tekstarilla rahaa, taisin sanoa että en valitettavasti pysty nyt lainaamaan. Oli jotenkin outo tilanne, olin tutustunut muutama viikko ko. äitiin leikkipuistossa ja hän oli hyvin avoimesti kertonut luottotietohäiriöistään. Summa ei ollut iso, noin 30 euroa, mutta jotenkin en vaan halunnut lainata, vaikka uskon että olisi maksanut takaisin. Kai pelkäsin että jos nyt lainaan niin sitten saa olla jatkossakin lainaamassa.

Vierailija
32/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallinen soppari, päiväykset, korot ja viivästyskorot kitjattuna jos yhtään isompi summa.

Vierailija
33/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tapanani ei ole lainata rahaa, milloinkaan, kenellekään."

Vierailija
34/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon todennut, että en halua sekoittaa raha-asioita ja ystävyyssuhteita.

Vierailija
35/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi ystävä, jolle aina välillä lainasin rahaa tämän ollessa opiskelija. Olen itse hyvätuloinen ja muistan omat opiskeluaikani, kun rahasta oli tiukkaa. Tämä ystävä valmistui vuosi sitten ja sai alaltaan heti töitä. Vuoden aikana hän on kuitenkin kolmesti pyytänyt rahaa lainaksi. Minusta on outoa, että työssäkäyvä sinkku lainaa rahaa kavereiltaan. En ole hänen läheisin ystävänsä, joten luulen, että hän on kysynyt lainaa myös muilta. En tiedä, miten ottaisin asian puheeksi. Pystyn kyllä lainaamaan ja aina hän on maksanut takaisin, mutta minusta tilanne ei voi jatkua näin vuodesta toiseen.

Vierailija
36/36 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusumman voin lainata tosta vaan, ei tuu isoja tappiota. Summan määrittelee miten hyvä tuttu. Jos hyvä tuttu niin 100€ ja muilla muutama kymppi. Jos ei maksa sovitusti takas niin sit never loan again.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi