Mieheni on liian komea (alemmuuskompleksi)
Minulla on huono itsetunto, olen melko nuoresta saanut kuulla negatiivista kommenttia ulkonäöstä ja muutenkin ollut koulukiusattu. Tiedän, etten nyt ole rumimmasta päästä, mutta aikuisenakaan en jotenkin pääse eroon nuorena iskostetusta asenteesta, että olen mitätön. En tietenkään todellakaan ole täydellinen ulkonäöllisesti, toisin kuin mieheni.
Mieheni on entinen ammattiurheilija, lihaksikas ja kasvoiltaankin todella komea. Ihmettelen, mitä hän minussa näkee, ja olen epävarma sen takia, kun sisimmässäni ajattelen, etten ole ansainnut tuon miehen rakkautta. Kun hän kehuu ulkonäköäni, en vastaa mitään, hymyilen vaan, koska epäilen, tarkoittaako hän, mitä sanoo.
Pelkään vaan, että epävarmuuteni jossain vaiheessa pilaa tämän suhteen. Onko kenelläkään kokemuksia tai neuvoja?
Kommentit (22)
Kokeileppa sanoa asia ääneen miehellesi, saatat yllättyä. Itse sanoin muutama vuosi sitten vastaavista asioista miehelleni ääneen. Olin siis oikeastaan aina julkisilla paikoilla aivan äärettömän ylpeä miehestäni, sillä hän on komein ja upein näky mitä olen nähnyt. Samalla luimistelin ja mietin, että mitähän ihmiset ajattelee kun sellainen komistus on tällaisen paksukoipisen pätikän kanssa ja katselin omasta mielestäni kauniita naisia ja mietin, että tuollainen sopisi miehelleni paremmin. Kerran sain sanottua miehelleni, mitä mietin. Hän kertoi tuumailleensa ihan samaa omalta kohdaltaan. Kuulemma ei meinannut kehdata aluksi kulkea minun kanssani missään kun olin aivan liian upea hänelle ja häntä suorastaan hävetti että niin upea ilmestys kuin minä joutuu olemaan hänen seurassaan. Kärsimme siis toisistamme tietämättämme kauheasta alemmuuskompleksista :D
Olen sinkku, mutta pystyn samaistumaan tilanteeseesi. Mua kiusattiin koulussa ja ulkonäöstä sain kuulla erittäin negatiivisia kommentteja. En ole tyytyväinen itseeni, koska mielessä pyörii se kouluaikana iskostunut asenne, että olen luuseri ja ihan alinta kastia.
Vaikka sinusta tuntuu oudolta, miksi mies on kanssasi, niin kauneus on katsojan silmissä. Olisko mahdollista, että esimerkiksi joku kaverisi auttaisi nostamaan itsetuntoa? Itse olen saanut itsetunto-ongelmaani vähän apua yhdeltä kaveriltani, joka on aina todella huoliteltu. Hän opetti, kuinka korostan hyviä puoliani pukeutumisella ja meikillä. En edes tajunnut, että mussa on jotain ulkonäköön liittyviä hyviä puolia olemassa…